به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۵۷۲۶
|
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶
معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد علت این افزایش را ناشی از ساماندهی برداشت‌های مواد معدنی، وصول مطالبات معوق و فعالیت‌های استخراجی معدنکاران و صنایع معدنی در سطح استان عنوان کرد.

خبردنا: معاون امور صنایع و معادن صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد از افزایش ۱۰۷ درصدی وصول حقوق دولتی بهره برداران معادن و دارندگان مجوزهای برداشت مواد معدنی استان خبر داد.

 

به گزارش"خبردنا"، دارا فرامرزی افزود: طی این مدت بیش از ۲۰ هزار و ۷۴۸ میلیون ریال حقوق دولتی از بهره برداران معادن و دارندگان مجوزهای برداشت مواد معدنی استان وصول شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد۱۰۷درصدی را نشان می دهد.

به گفته فرامرزی این در حالی است که در سال ۱۴۰۰ ، در مجموع بیش از ۲۴ میلیارد و ۴۰۳ میلیون ریال حقوق دولتی از بهره‌برداران معادن و دارندگان مجوزهای برداشت موقت مواد معدنی در این استان وصول شد.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد  علت این افزایش را ناشی از ساماندهی برداشت‌های مواد معدنی، وصول مطالبات معوق و فعالیت‌های استخراجی معدنکاران و صنایع معدنی در سطح استان عنوان کرد.

فرامرزی می گوید: عمده مواد معدنی استان مواد اولیه سیمان، گچ، آهک، سنگ لاشه، مالون، مرمریت، بوکسیت، فسفات، سلستین، مارن و دیگر موارد است.

در حال حاضر ۷۶ فقره پروانه بهره‌برداری معتبر معدن در استان وجود دارد که از این تعداد ۴۶ معدن فعال و مابقی غیرفعال  و یا در حال تجهیز هستند.

ظرفیت استخراج اسمی سالیانه این معادن بیش از پنج میلیون تن است که با استخراج واقعی بیش از ۲.۵ میلیون تن در سال فعالیت می‌کنند.

ارزش سرمایه گذاری معادن موجود استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۸۸۰ میلیارد ریال با اشتغالزایی ۸۲۰ نفر هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر: