به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۵۷۹۸
|
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴
طرح توسعه و بهبود اراضی کشاورزی آبرسانی به یکهزارو ۳۳۰ هکتار از اراضی دشت مور با پیشرفت فیزیکی ۴۵درصد در دست اجراست و برای تکمیل این طرح بیش از یکهزارو ۲۰۰میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

خبردنا: رئیس اداره امور آب گچساران گفت: ۴۸۵ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای امسال به طرح های آبی گچساران اختصاص داده شد.

به گزارش"خبردنا"، سید معصوم افضلی افزود: این میزان اعتبار برای طرح های بهسازی و توسعه بند انحرافی کانال آبرسانی رودبال، طرح آبرسانی به زمین های دشت لیشتر، طرح آبرسانی به دشت مور، تامین آب زمین های دشت خان احمد، طرح آبرسانی باشت، تعمیرات فاز یک تأمین آب اراضی دشت امام زاده جعفر و طرح تامین آب اراضی تنگ انگشترک وآبرزی در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: هم اکنون عملیات بهسازی و توسعه بند انحرافی کانال آبرسانی رودبال  با هدف تامین آب  ۵۵۰ هکتار از زمین های رودبال ،اسلام آباد،سیدجمال الدین،نازمکان ها،سرتیره و  روستای گبرستان با پیشرفت فیزیکی ۹۰درصد  و در دست بهره برداری است و کشاورزان کشت برنج را بدون هیچگونه تنش آبی به پایان بردند.

افضلی با بیان اینکه ۱۸۰ میلیارد ریال برای تکمیل این طرح آبی نیاز است گفت: ۵۰ میلیارد ریال اعتبار امسال به این طرح اختصاص یافت.

افضلی ادامه داد: این طرح آبی تاکنون برای ۵۰ نفر بصورت مستقیم و  ۲۰ نفر بطور غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

وی ابراز کرد: تکمیل طرح آبرسانی به ۶ هزارو ۵۷۰هکتار از زمین های دشت لیشتر در قالب طرح شبکه اصلی دشت لیشتر و تکمیل ایستگاه پمپاژ ۳ و اورهال ایستگاه های پمپاژ ۱و۲و۴با پیشرفت فیزیکی ۷۰درصد در دست اجراست  که برای تکمیل این طرح یکهزارو ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

افضلی با بیان اینکه امسال برای این طرح آبی بیش از ۵۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده گفت: برای اورهال ایستگاه های این طرح امسال ۲۰میلیارد ریال قطعات و وسایل مورد نیاز خریداری و انبار شده است.

وی ادامه داد: همچنین بیش از  ۵۰ میلیارد ریال دیگر  برای خرید قطعات و تجهیزات این طرح  هزینه شده که بزودی این تجهیزات وارد شهرستان خواهند شد. 

افضلی عنوان کرد : بیش از یکهزارو ۵۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی این دشت در پاییز امسال زیر کشت خواهد رفت و زمینه اشتغال ۳۵۰ نفر را بصورت مستقیم و  غیر مستقیم فراهم ساخته است .

وی تصریح کرد: طرح توسعه و بهبود اراضی کشاورزی  آبرسانی به  یکهزارو ۳۳۰  هکتار از اراضی دشت مور با پیشرفت فیزیکی ۴۵درصد در دست اجراست و برای تکمیل این طرح بیش از یکهزارو ۲۰۰میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

افضلی ابراز کرد: در سال مالی جاری بیش از ۱۰ میلیارد ریال برای بروز رسانی اسناد  این طرح  آبی اختصاص یافت. 

رئیس اداره امور آب گچساران گفت: ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار، امسال از محل اعتبارات ملی به طرح تامین آب زمین های کشاورزی حوزه خان احمد باشت در قالب طرح فاز ۲ تأمین آب اراضی دشت امام زاده جعفر و خان احمد اختصاص یافت.

وی بیان کرد: فاز دوم انتقال تامین آب امامزاده جعفر و خان احمد در قالب سه هزارو ۱۰۰ هکتار در دست اجراست.

افضلی میزان پیشرفت فیزیکی این طرح را ۸۵ درصد  اعلام کرد و گفت: این پروژه ۲۰ هزار متر مکعب آب را به زمین های کشاورزی خان احمد انتقال می دهد.

وی اظهار داشت: هم اکنون آبرسانی به سه هزارو ۵۰۰ هکتار از زمین های دشت  امام زاده جعفر در قالب فاز یک به بهره برداری رسیده است.

افضلی با بیان اینکه امسال پنج میلیاردو ۴۳۰ میلیون ریال اعتبار برای تعمیرات فاز یک تأمین آب اراضی دشت امام زاده جعفر اختصاص یافت گفت:  برای تعمیرات این طرح آبی بیش از  ۳۰میلیارد ریال از قطعات مورد نیاز  این ایستگاه پمپاژ خریداری شده است .

وی گفت: طرح تامین آب اراضی تنگ انگشترک وآبرزی هم اکنون در زمینی به مساحت یکهزار و ۱۳۰  هکتار و پیشرفت ۳۸درصد در دست اجراست که برای تکمیل این طرح بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

افضلی ادامه داد: اراضی تنگ انگشترک بیش از ۳۰۰ هکتار است که تمام عملیات اجرایی مربوطه شامل خطوط اصلی ۱و۲ تکمیل گردیده و برای تکمیل این  طرح بیش از ۱۶۰میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است. 
وی تصریح کرد: مطالعه و تهیه  طرح ساماندهی زمین های مستعد گچساران و ساماندهی رودخانه خیرآباد از دیگر طرح های آبی در دست اجرا در گچساران است.

افضلی اظهار داشت: اجرای این طرح ها در رونق کشاورزی، اشتغال زایی و کوچ معکوس روستائیان این شهرستان تاثیر بسزایی خواهد داشت.

نام:
ایمیل:
* نظر: