به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۵۷۹۹
|
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰

خبردنا: جری لی لوییس خواننده بزرگ و جنجالی آمریکایی و پیانیست بزرگ راک اند رول در سن ۸۷ سالگی درگذشت.

خواننده بدنام و جنجالی در ۸۷ سالگی درگذشت

به نقل از ورایتی، جری لی لوییس خواننده و پیانیست بزرگ راک اند رول و یکی از آخرین بازمانده های نسل طلایی راک اند رول که زندگی همراه با رسوایی داشت و با نام مستعار قاتل شناخته می شد، در سن ۸۷ سالگی درگذشت.

نماینده لوییس در بیانیه درگذشت این خواننده او را به عنوان شاید آخرین نماد واقعی و بزرگ دوره بوجود آمدن راک اند رول توصیف کرد.

طبق گفته وکیل این خواننده، لوییس در خانه اش در دسوتو در ایالت می سی سی پی در حالی که همسر هفتمش جودیت در کنارش بود، درگذشت.

خبر مرگ لوییس چند روز پس از آن منتشر شد که وب سایت شایعه سازی TMZ یک خبر دروغین درباره مرگ این خواننده منتشر کرده بود.

لوییس در سال ۱۹۳۵ در لوییزیانا متولد شد، او بعدا به ممفیس ایالت تنسی نقل مکان کرد و در آنجا به عنوان نوازنده برای استودیو سان کار کرد.

او اولین اجرای خود را در ۱۴ سالگی انجام داد. لوییس در سال ۱۹۵۷ در حالی که ۲۲ سال داشت با دختر عموی ۱۳ ساله اش ازدواج کرد که این ازدواج با جنجال همراه شد و باعث شد حرفه این خواننده برای مدتی متوقف شود. در مجوز ازدواج آنها سن دختر به ۲۰ سال تغییر پیدا کرده بود.

البته این تنها حاشیه زندگی شخصی لوییس نبود، در سال ۱۹۷۱ لوییس دوباره ازدواج کرد، ۹ سال بعد از این ازدواج، جسد همسر لوییس غرق شده در استخر پیدا شد. در سال ۱۹۸۴ او همچنان خبرساز بود، همسر پنجم لوییس نیز در یک وضعیت بسیار مبهم از دنیا رفت.

در سال ۲۰۰۴ مجله رولینگ استون در یک نظرسنجی، جری لی لوییس را به عنوان بیست و چهارمین خواننده تمام اعصار انتحاب کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: