به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۵۸۲۳
|
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۰
ثبت نام کنکور از هشتم آبان ماه آغاز و در چهاردهم آبان ماه پایان می یابد و چنانچه این فرصت تمدید شود به متقاضیان اطلاع رسانی خواهد شد.

خبردنا :  براساس مصوبه شورای عالی فرهنگی نوبت اول آزمون سراسری به شیوه جدید در اواخر دی ماه ۱۴۰۱ و نوبت دیگر آزمون تیرماه ۱۴۰۲ همزمان با سراسر کشور در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود و اعلام نتایج در شهریورماه خواهد بود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد  در خصوص جزئیات برگزاری این کنکور در استان در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی بحث کنکور در دو مرحله برگزار می شود یک مرحله آن در دی ماه و یک مرحله دیگر در تیرماه برگزار می شود.

محمد جمالی افزود: ثبت نام کنکور از هشتم آبان ماه آغاز و در چهاردهم آبان ماه پایان می یابد و چنانچه این فرصت تمدید شود به متقاضیان اطلاع رسانی خواهد شد.

وی تصریح کرد: در بحث کنکور خانواده ها و دانش آموزان و داوطلبان باید توجه داشته باشند که دروس عمومی از بحث کنکور در خود آزمون حذف شده است اما تاثیر گذاری دروس عمومی در نتیجه نهایی داوطلب کاملا مشهود و ملموس است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: تاثیر معدل در گذشته به صورت مثبت بود اما هم اینک به صورت ۴۰ درصد قطعی است به این معنا که هرچه معدل بالاتر باشد تاثیرگذاری آن بیشتر است و گرچه در آزمون از دروس عمومی سوالی نمی آید اما میانگین آن ها بسیار تاثیر گذار است.

وی تاکید کرد: برای نمونه درس ادبیات فارسی گرچه در آزمون وجود ندارد اما در سرنوشت نهایی آزمون داوطلب کنکور ۲۱.۶۳ درصد تاثیر گذار است و این مهم معدل دانش آموز را بالا می برد.

چاره دانش آموزانی که معدل شان پایین است، چیست؟

جمالی عنوان کرد: این دانش آموزان و داوطلبان که در نظام ۵.۳.۳.۱ دیپلم و پیش دانشگاهی را گذرانده اند می توانند در امتحانات دی ماه و خرداد ماه شرکت کنند و نسبت به ترمیم معدل شان اقدام کنند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۴۰ درصد تاثیر قطعی برای دانش آموزان نظام ۵.۳.۳.۱ و نظام ۶.۳.۳ است و برای نظام ۵.۳.۳.۱ حدود ۳۰ درصد معدل دیپلم و ۱۰ درصد معدل پیش دانشگاهی می شود.

وی ادامه داد: این موضوع حتما مد نظر داوطلبان کنکور باشد و داوطلبان همچنین می توانند نسبت به ترمیم معدل شان در آموزش و پرورش و شرکت در آزمون های نهایی دی ماه و خردادماه اقدام کنند.

جمالی اضافه کرد: دانش اموزان رشته های فنی و حرفه ای و کارو دانش هم می توانند در این کنکور شرکت کنند و دروس عمومی را هم در امتحانات نهایی دی ماه و خرداد ماه شرکت کنند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این آزمون تا ۲ سال اعتبار دارد و شرکت در آزمون دی ماه و خرداد ماه حضوری است و دانش آموزان برای اطلاعات بیشتر می توانند به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.

وی عنوان کرد: سال آینده میزان تاثیر معدل در کنکور دو مرحله ای ۵۰ درصد و سال ۱۴۰۳ میزان تاثیر معدل ۶۰ درصد خواهد شد.

مزیت های کنکور دو مرحله ای کدام است؟

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: به کاهش استرس و اضطراب دانش آموزان کمک می کند و میزان آمادگی دانش آموزان را در آزمون بالا می برد.

وی افزود: تاثیرگذاری حضور دانش آموزان در کلاس و کاهش اثر گذاری موسسات کنکور می شود.

جمالی تصریح کرد: نقش معلمان و آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد پررنگ تر خواهد شد و معلمان نقش محوری خواهند داشت.

به گزارش ایرنا، آزمون سراسری در دونوبت فقط برای دروس تخصصی برگزار می‌شود و دروس عمومی از سوابق تحصیلی گرفته خواهد شد.

بیش از سه هزارو ۱۸ واحد آموزشی در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که بیش از ۱۶۷ هزار دانش آموز در آن مشغول به علم آموزی هستند.

گرایش بیش از ۲۲ درصد دانش آموزان این استان در سال تحصیلی ۱۴۰۱_۱۴۰۰ به رشته فنی و حرفه ای بود در حالی که در سال تحصیلی جدید به ۳۰ درصد رسیده است.

بیش از ۴۶ هزار دانش آموز در یکهزار و ۱۵۱ واحد آموزشی مناطق روستایی و عشایری استان مشغول به تحصیل هستند.

گرایش دانش آموزان در سال تحصیلی جدید به رشته ریاضی ۲ برابر افزایش داشته است.

نام:
ایمیل:
* نظر: