به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۵۸۲۷
|
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۷
وی افزود: برای ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری نیازمند ارتقاء مهارت‌ها در بخش‌‌های مختلف هستیم که این امر در دستور کار فنی و حرفه‌‎ای قرار گیرد.‌

خبردنا : معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد دلیل افزایش بیکاری در استان را تب کارمند‌گرایی دانست و گفت: جوانان پشت میز دولتی نشستن را شغل می‌دانند و اعتقادی به کارآفرینی ندارند.

به گزارش " خبردنا " به نقل از تسنیم ، سید "احسان عسکری " در نشست شورای مهارت استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: تخصصی نبودن مهارت‌ها مهمترین دلیل بیکاری در استان بوده که در این راستا بسترسازی مهارتی براساس ظرفیت‌ها ضروری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: بیکاری عوامل متعددی دارد که نبود مهارت‌های تخصصی و ضروری مهمترین دلیل بیکاری در استان است.

وی با ابراز نگرانی از اینکه جوانان تنها پشت میز نشینی دولتی را شغل می‌دانند، ادامه داد: برای ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری نیازمند ارتقاء مهارت‌ها براساس توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها در استان هستیم.

عسکری با تاکید بر اینکه برای تصمیم گیری و برنامه ریزی هر 2 ماه یکبار این جلسه برگزار شود، خاطرنشان کرد: جلسات شورای مهارت هر دو ماه یکبار برگزار و مصوبات به طور کامل بررسی شود.

وی افزود: برای ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری نیازمند ارتقاء مهارت‌ها در بخش‌‌های مختلف هستیم که این امر در دستور کار فنی و حرفه‌‎ای قرار گیرد.‌

عسکری تصریح کرد: با اینکه گردشگری یکی از ظرفیت‌های ایجاد اشتغال در استان است اما در این زمینه مهارت‌های لازم آن طور که انتظار می‌رفت آموزش داده نشده و خلاء مهارت در گردشگری به صورت کامل احساس می‌شود.

عسکری بیان کرد: هتل‌داری و رستوران‌داری دو رشته مرتبط با حوزه گردشگری است اما مهارت‌های این دو رشته نیاز به احیاء دارد و باید در حوزه گردشگری برنامه ارائه شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بخش دیگری از اشتغال در حوزه نفت و گاز، صنعت و بخش کشاورزی بوده که این بخش‌ها نیازمند تغییر رویکرد و ارتقاء مهارت‌های بروز دارد.

به گفته عسکری، وزارت کشور تعدادی رشته مهارت تعیین کرده است که ضرورت‌های استان در آن احصاء و به تهران ارجاع داده شدند.

وی تصریح کرد: نیازمند مهارت‌های نو و جدید در حوزه‌هایی از جمله گیاهان دارویی هستیم و براساس مزیت‌های استان باید بسترسازی مهارتی صورت گیرد، ضمن اینکه جلسات شورای مهارت رویکرد عملیاتی، میدانی و اصلاح سیستم داشته باشند.

نام:
ایمیل:
* نظر: