به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۵۸۳۸
|
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۷
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد :
وی نداشتن خوراک، پوشاک و سرپناه را از شاخص‌های فقر مطلق عنوان کرد و افزود: سیاست دولت بر ریشه‌کنی فقر مطلق بوده و در این راستا شناسایی افراد و خانواده‌هایی که در فقر مطلق به سر می برند، آغاز شده است.

خبردنا :  مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: ۴۰ هزار نفر در این استان در سامانه حامی ثبت نام کرده‌اند.

حمیدرضا واعظی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج اظهار داشت: 40 هزار نفر در سامانه حامی با هدف استفاده از مزایای فقر مطلق ثبت نام کرده‌اند که باید توسط کارشناسان بررسی و تعیین تکلیف شوند.

وی نداشتن خوراک، پوشاک و سرپناه را از شاخص‌های فقر مطلق عنوان کرد و افزود: سیاست دولت بر ریشه‌کنی فقر مطلق بوده و در این راستا شناسایی افراد و خانواده‌هایی که در فقر مطلق به سر می برند، آغاز شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: پس از شناسایی و بررسی دقیق افراد دارای فقر مطلق در استان شناسایی و آمار آنها به‌صورت دقیق مشخص می‌شود.

واعظی‌زاده با اشاره به اینکه یکی از شعارهای اصلی دولت سیزدهم رفع فقر مطلق در کشور است، خاطرنشان کرد: امیدوارم در استان با همکاری سایر دستگاه‌ها در اجرای برنامه تدوین شده موفق عمل کنیم.

وی با بیان اینکه طرح ریشه‌کنی فقر مطلق توسط دولت به استان‌ها ابلاغ شده است، یادآور شد: دستگاه‌های متعددی از جمله اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کمیته امداد امام خمینی، بهزیستی و ... در اجرای این طرح مسئولیت مستقیم دارند.

واعظی‌زاده گفت: آمار دقیقی از افراد دچار فقر مطلق در استان وجود ندارد و اما شناسایی این افراد در دستور کار قرار گرفته که پس از ثبت‌نام این افراد در سامانه حامی توسط موسسات خیریه، بسیج و معتمدین محلی، پالایش افراد آغاز می‌شود.

وی بیان کرد: اگر فرد پس از بررسی تمام اطلاعات در حوزه درآمد و مسکن، حائز شرایط شناخته شد، ماهیانه مبلغی برای تامین مایحتاج اولیه به او پرداخت می‌شود و هم‌چنین برنامه‌ای برای توانمندسازی این فرد پیش‌بینی شده است.

واعظی‌زاده تصریح کرد: در صورتی فرد پس از بازه سه ماهه نتواند توانمند شود، این فرد تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: هدف اصلی در طرح ریشه‌کنی فقر مطلق توانمندسازی افراد است تا افراد از حداقل‌های مورد نیاز زندگی مانند خوراک، پوشاک و سرپناه بهره‌مند شوند، در این طرح ترک معتادان و درمان آن‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: