به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۵۸۳۹
|
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۵
از دیگر خدمات بیمه سلامت در دولت سیزدهم نیز برداشتن سقف تخفیفات مراکز فیزیوتراپی بود در گذشته نیز تنها درصد کمی از افراد می‌توانستند از تخفیفات بیمه‌ای استفاده کنند در حالی که این سقف برداشته شد و همه افرادی که مراجعه می‌کنند از تخفیف ۷۰درصدی بهره‌مند می‌شوند

خبردنا : مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد  گفت : بیمه سلامت مهمترین و بزرگترین دستگاه بیمه پایه در کشور است. بیمه پایه یعنی بیمه‌ای که آن حداقل‌ها را در خصوص کاهش هزینه‌های درمان را داشته باشد تا مردم نیز در مقوله بهداشتی و درمانی متحمل هزینه‌های زیاد نشوند.

به گزارش " خبردنا " ،  دکتر "کیان دهرابپور " در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه گچساران با اشاره به خدمات سازمان بیمه سلامت افزود: با این وجود نزدیک به ۵۳۰ هزار نفر از مردم استان معادل ۷۰درصد، تحت پوشش بیمه سلامت هستند. پنج صندوق بیمه‌ای در بیمه سلامت وجود دارد که بزرگترین آن صندوق بیمه روستاییان، عشایر و شهر‌های زیر۲۰ هزار نفر با پوشش جمعیت ۳۳۰ هزارنفری است هرچند کل جمعیت روستایی، عشایری و شهر‌های زیر۲۰ هزارنفر استان نیز به لطف نظام اسلامی از بیمه پایه برخوردار هستند.
دهراب پور عنوان کرد: اگرچه در این خصوص نیز کارکنان دولت ۸۶ هزارنفر، صندوق بیمه همگانی ۷۲هزارنفر، صندوق سایر اقشار (مدجویان کمیته امداد، بهزیستی و ایثارگران) قریب به ۴۰هزار نفر و مابقی صندوق‌ها نیز کمتر از ۵۰۰نفر را تحت پوشش دارد.
مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بنابراین افرادی که تحت پوشش بیمه سلامت هستند از۹۰درصد تخفیف هزینه‌ها در بیمارستان‌های دولتی برخورد می‌شوند، در بحث درمان‌های سرپایی، استفاده از خدمات آزمایشگاهی، فیزیوتراپی، دارو و... نیز از ۷۰درصد تخفیف برخوردار خواهندشد.
وی بیان کرد: البته در دولت سیزدهم نیز خدماتی در عرصه بیمه سلامت افزوده شده که همانا بحث بیمه همگانی است هرچند راهبرد دولت و مجلس این بوده که هیچ شخصی در ایران نباشد که فاقد بیمه درمانی باشد. لذا در سه شهر یاسوج، گچساران و دهدشت ممکن است افرادی هم باشند که تحت هیچ نوع پوشش بیمه‌ای درمانی نباشند که همه وظیفه داریم در این خصوص نیز اطلاع‌رسانی کنیم.
دهراب پور تصریح کرد: اما باید توجه کرد که نظام نسبت به افراد ضعیف‌تر جامعه هم احساس مسئولیت بیشتری کرده است و آن‌هایی که در دهک‌های پایین جامعه هستند به جای تخفیف ۹۰درصدی از تخفیف ۹۵درصدی و در درمان سرپایی نیزاز تخفیف ۸۰ درصدی بهره‌مند خواهند شد.
مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با این تفاسیر چون فرزندان کارکنان دولت در یک سنی از پوشش بیمه‌ای خارج می‌شوند، پس انتظار است که راهنمایی شوند و تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند. تقریباً ۶میلیون نفر در کشورمان تحت پوشش چنین بیمه درمانی هستند لذا این اعتبار از طرف دولت و مجلس دیده شده که همه افراد تحت پوشش بیمه درمانی قرار بگیرند.
وی افزود: بنابراین یکی ازخدماتی که از ابتدای دی ماه سال گذشته از طریق سازمان بیمه سلامت ارائه شد، تخفیف ۹۰درصدی در هزینه درمان ناباروری است، با توجه به اهمیت موضوع جوانی جمعیت و فرزند‌آوری این موضوع در بیمه سلامت هم دیده شده و هزینه‌های بالای ناباروی به حداقل رسیده است در حالی که در این خصوص حدود ۴۰درصد از خانواده‌هاییی که مراجعه کردند نتیجه گرفتند که در این خصوص بیمارستان بی‌بی حکیمه(س) گچساران ظرفیت بسیار بالا در استان، شهرستان و حتی منطقه جنوب در بحث ناباوری دارد.
دکتر دهراب پور خاطر نشان کرد: از دیگر خدمات بیمه سلامت در دولت سیزدهم نیز برداشتن سقف تخفیفات مراکز فیزیوتراپی بود در گذشته نیز تنها درصد کمی از افراد می‌توانستند از تخفیفات بیمه‌ای استفاده کنند در حالی که این سقف برداشته شد و همه افرادی که مراجعه می‌کنند از تخفیف ۷۰درصدی بهره‌مند می‌شوند.
مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: نکته دیگر هم بحث توانبخشی معلولین است که بازهم تخفیفات ویژه‌ای در بر دارد، اما آنچه که حائز اهمیت است راه‌اندازی صندوق حمایت از بیماران صعب العلاج و خاص است که در گذشته فقط پنج نوع بیماری تحت پوشش این صندوق‌ها قرار داشت که به ۲۷بیماری تعمیم داده شده که ازجمله بیماران سرطانی است.
وی درپایان اظهارکرد: نظام در راستای خدمت به مردم، خدمات ارزشمندی را ارئه کرده است اگرچه ۶۸مرکز جامع خدماتی، بهداشتی و درمانی در مناطق روستایی و عشایری استان وجود دارد و در همه این مراکز پزشک وجود دارد و تلاش داریم تا همه هزینه‌ها انسانی و تجهیزاتی را از طریق سازمان بیمه سلامت به بهترین شکل به مردم ارائه دهیم

نام:
ایمیل:
* نظر: