به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۵۸۴۲
|
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۴
وی خاطرنشان کرد: سد تنگ سرخ، سدی خاکی با هسته رسی و دریاچه‌ای به وسعت 685 هکتار و با دو هزار و 4 متر ارتفاع پی از سطح دریا در فاصله 35 کیلومتری از شهر یاسوج واقع شده است.

 خبردنا : مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد از انعقاد تفاهم‌نامه تسهیلات ۱۱۵ میلیارد تومانی بانک رفاه به سد "تنگ سرخ" خبر داد.

" آرش مصلح " در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج ، اظهار داشت: از محل ماده 56 برای تسریع در روند اجرایی سد تنگ سرخ 115 میلیارد تومان توسط بانک رفاه کارگران اختصاص یافت که تفاهم‌نامه منعقد و تزریق این میزان اعتبار نهایی شده است.

وی با اشاره به اینکه همچنین بانک توسعه تعاون 45 میلیارد تومان برای این پروژه پیش‌بینی کرده که هم اکنون بروکراسی تزریق این اعتبار 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، عنوان کرد: برای تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه بزرگ و ضروری برای مردم استان در کمترین زمان ممکن کوتاهی نخواهیم کرد.

مصلح ابراز کرد: پروژه سد تنگ سرخ بویراحمد در تاریخ 23 آذرماه سال 1390 با هدف تامین بلند مدت آب شرب و صنعت بویراحمد و بخشی از شیراز توسط وزیر وقت نیرو کلنگ‌زنی شد و هم اکنون بیش از 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی خاطرنشان کرد: سد تنگ سرخ، سدی خاکی با هسته رسی و دریاچه‌ای به وسعت 685 هکتار و با دو هزار و 4 متر ارتفاع پی از سطح دریا در فاصله 35 کیلومتری از شهر یاسوج واقع شده است.

مصلح بیان کرد: حجم مخزن و حجم تنظیم سالیانه این سد به ترتیب معادل 125 و 190 میلیون مترمکعب بوده و ارتفاع آن از پی معادل 66.5 متر، طول 917 متر، عرض در پی 270 متر و در تاج 10 متر تعیین و در حال اجرا است.

وی ادامه داد: علاوه بر 35 میلیون متر مکعب زیست محیطی که براساس جدول مصوب و نیاز ماه‌های سال رها سازی می‌شود، حدود 200 میلیون متر مکعب نیز از محل سد به پایین دست عبور خواهد کرد و همواره آب در بستر رودخانه جریان دارد.

مصلح افزود: تامین آب شرب شهر یاسوج و روستاهای مسیر به‌ میزان 25.5 میلیون متر مکعب در سال، تامین آب کشاورزی شهرستان بویراحمد و دنا به میزان 42.4 میلیون متر مکعب، تامین آب زیست محیطی رودخانه به میزان 33 میلیون مترمکعب، فراهم کردن امکانات تفریحی و سیاحتی با توجه به جذابیت توریستی منطقه، کنترل سیلاب و جلوگیری از خسارت به سازه‌های موجود در حاشیه رودخانه از جمله اهداف احداث سد تنگ سرخ است.

وی تصریح کرد: تامین آب شرب شهر شیراز به میزان 72 میلیون مترمکعب را نیز از دیگر اهداف سد تنگ سرخ بوده که این میزان آب اضافه بر نیاز ما بوده و برای تامین آب شرب مورد نیاز مردم مرکز استان فارس مصرف می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: