به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۵۸۴۳
|
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۹
بیش از 40 سال در حوزه‌های علمیه شیراز به ویژه در مدرسه علمیه خان، مشغول به تحصیل به علم منقول و معقول در سطح عالی بود و شاگردان زیادی از شهرهای استان فارس و استان‌های همجوار مانند استان کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و خوزستان از او بهره برده‌اند .

خبردنا : امام جمعه سابق یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد  درگذشت.

به گزارش " خبردنا " به نقل از تسنیم ،  آیت الله سید علی‌اصغر حسینی امام جمعه سابق یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد و از روحانیون محبوب مردم این استان به دلیل کهولت سن و بیماری در بیمارستان درگذشت.

آیت الله سید علی اصغر حسینی 6 دیماه 98 پس از 26 سال از سمت امامت جمعه یاسوج به دلیل کهولت سن و بیماری کنارگیری کرد و در این روز آخرین نماز جمعه به عنوان امام جمعه را اقامه کرد.

آیت‌الله حسینی سال 1318 در روستای طولیان از توابع بخش مرکزی شهرستان کهگیلویه (دهدشت) در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد و نسب او از طرف پدر به امامزاده آقا میر فرزند سید جمال الدین از نوادگان پیشوای چهارم شیعیان و از طرف مادر به سادات رضا توفیقی از نوادگان امامزاده سیدمحمود رضا توفیق است.

وی در سن 6 سالگی به مکتب خانه سیار محلی رفت و از سیدی به نام میر مصطفی خواندن و نوشتن و قرائت قرآن را فراگرفت، سپس به بهبهان سفر کرد و در حوزه علمیه امامزاده ابراهیم که تحت تولیت محمد حسن مجتهدی، معروف به شیخ آقا بزرگ مجتهدی بهبهانی بود به تحصیل دروس حوزوی مشغول شد.

بعد از آن به اهواز سفر کرد و در مدرسه انصاری و دارالعلم سیدعلی بهبهانی ادامه تحصیل داد و از شیخ ابوالحسن انصاری و سید علی بهبهانی منطق و ادبیات تلمذ کرد و بعد از مدتی رهسپار شیراز شد و در مدرسه آقا باباخان از شیخ محمد علی موحد، سید محمد باقر آیت‌اللهی (معروف به حاجی عالم)، شیخ محمود شریعت زرقانی و سید حسین آیت‌اللهی و در مدرسه منصوریه از شیخ ابوالحسن حدائق، فقه، اصول، منطق و فلسفه را آموخت.

در درس خارج فقه و اصول شیخ بهاءالدین محلاتی، شیخ مجددالدین محلاتی و سید کرامت الله ملک حسینی شرکت کرد.

بیش از 40 سال در حوزه‌های علمیه شیراز به ویژه در مدرسه علمیه خان، مشغول به تحصیل به علم منقول و معقول در سطح عالی بود و شاگردان زیادی از شهرهای استان فارس و استان‌های همجوار مانند استان کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و خوزستان از او بهره برده‌اند .

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری امام جمعه سابق یاسوج در روز دوشنبه ۲۳ آبان ماه خبر داد.

سید جواد هاشمی مهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج اظهار داشت: مراسم تشییع و خاکسپاری عالم ربانی آیت الله سید علی اصغر حسینی امام جمعه سابق مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد فردا دوشنبه 23 آبان ماه برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: روز دوشنبه از ساعت 8:30 مراسم تشییع آیت الله حسینی از میدان هفتم تیر شهر یاسوج تا میدان امام حسین این شهر برگزار می‌شود و پس از آن پیکر این عالم ربانی برای خاکسپاری به شهرستان کهگیلویه منتقل می‌شود.

هاشمی‌مهر با اشاره به اینکه امام جمعه سابق یاسوج در بقعه متبرکه امامزاده آقامیر به خاک سپرده می‌شود، افزود: روز دوشنبه 23 آبان ماه در استان کهگیلویه و بویراحمد عزای عمومی اعلام شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین مراسم تشییع و اقامه نماز میت آیت الله سید علی اصغر حسینی فردا دوشنبه ساعت 14 در میدان مرکزی دهدشت به امامت آیت الله ملک حسینی نماینده مردم استان در کجلس خبرگان رهبری برگزار خواهد شد.

هاشمی‌مهر ادامه داد: پیکر آیت‌الله حسینی بعد از اقامه نماز از میدان مرکزی_ خیابان امام خمینی جنوبی به سمت امامزاده آقامیر بدرقه و در جایگاه ابدی خود خاکسپاری می‌شود.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: