به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۵۸۴۴
|
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۴
این روحانی فقید و انقلابی سالیان طولانی امامت جمعه شهر یاسوج را به عهده داشت و عمر با برکت خویش را در راه دفاع از آرمان‌های اسلام و انقلاب و همراهی با نهضت حضرت امام خمینی(رحمت الله علیه)، به پایان رساند و شاگردانی فراوانی از خود به یادگار گذاشت

خبردنا : به مناسبت درگذشت آیت الله حسینی امام جمعه سابق یاسوج ، مسئولان استانی پیام های تسلیتی صادر کرده اند .

 

به گزارش " خبردنا " متن پیام های مسئولان به این شرح است : 

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد

حجت‌الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج رحلت عالم ربانی آیت الله سید علی اصغر حسینی را تسلیت گفت.

در این پیام تسلیت آمده است: ارتحال عالم ربانی حضرت آیت الله سید علی اصغر حسینی رحمت الله علیه امام جمعه مکرم و محبوب سابق شهر یاسوج با سابقه طولانی در امر مقدس تبلیغ اسلام و معارف الهی و تدریس در حوزه های علمیه و دانشگاه با 26 سال امامت جمعه شهر یاسوج موجب تألم و تأثر همگان گردید.

اینجانب فقدان این شخصیت علمی و معنوی که حقی بزرگ بر مردم استان دارد را به خانواده معظم ایشان و جامعه روحانیت و حوزه‌های علمیه و مردم ولایتمدار استان تسلیت و تعزیت می‌گویم و برای آن عالم فرزانه از درگاه حضرت باری تعالی علو درجات و غفران و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌نمایم.

پیام تسلیت امام جمعه دهدشت

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امام جمعه دهدشت نیز با ارسال پیامی درگذشت آیت الله حسینی امام جمعه سابق یاسوج را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: ارتحال ملکوتی عالم عامل، فقیه مجاهد، مفسر قرآن، خطیب توانمند حضرت آیت الله آقای حاج سید علی‌اصغر حسینی(ره) را به محضر حضرت ولی‌ عصر(عج)، مقام معظم رهبری، مردم متدین کهگیلویه وبویراحمد، حوزه‌های علمیه استان و خصوصاً شاگردان آن استاد فقید و همچنین به بیت مکرّم و داغدار آن بزرگوار تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

پیام تسلیت استاندار کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با صدور پیامی درگذشت آیت الله حاج سید علی اصغر حسینی را تسلیت گفت.

این روحانی فقید و انقلابی سالیان طولانی امامت جمعه شهر یاسوج را به عهده داشت و عمر با برکت خویش را در راه دفاع از آرمان‌های اسلام و انقلاب و همراهی با نهضت حضرت امام خمینی(رحمت الله علیه)، به پایان رساند و شاگردانی فراوانی از خود به یادگار گذاشت.

حضور در سنگرهای مختلف فرهنگی و انقلابی و دفاع عالمانه از جایگاه رفیع ولایت فقیه بخشی از کارنامه درخشان زندگی ایشان به شمار می‌رود.

اینجانب ارتحال آن شخصیت برجسته و روحانی جلیل القدر را به محضر حضرت ولی عصر(سلام الله علیه)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، حوزه های علمیه، شاگردان، علاقمندان و مردم شریف کهگیلویه و بویراحمد و بیت مکرم ایشان تسلیت عرض می‌ نمایم.

امید است خداوند متعال، پاداش سال ها مجاهدت و تلاش ایشان را با نعمات بیکران خود در بهشت رضوان عطا فرماید و غفران و رحمت واسعه الهی را برای آن فقید سعید و صبر جمیل و اجر جزیل برای بازمندگان محترم از خداوند سبحان مسئلت دارم.

پیام تسلیت فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد

فرمانده سپاه فتح و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح در پیامی مشترک درگذشت عالم ربانی، آیت الله سید علی اصغر حسینی را تسلیت گفتند.

متن پیام مشترک سردار حمید خرم دل و حجت الاسلام سیروس حکمتی نیک به این شرح است:خبر درگذشت عالم ربانی، حضرت آیت الله سید علی اصغر حسینی موجب تالم و تاثر شد.این روحانی مجاهد و انقلابی، سال‌های عمر پربرکت خود را در سنگر حوزه‌های علمیه بویژه حوزه علمیه شیراز و یاسوج، صرف تبیین معارف دینی و سیره ائمه معصومین علیهم‌السلام نمود و شاگردان بسیاری را تربیت کرد.

سابقه 26 ساله امامت نماز جمعه شهر یاسوج، تدریس در دانشگاه یاسوج و برپایی کلاس‌های تفسیر قرآن و نهج البلاغه در یاسوج از جمله سوابق علمی و تبلیغی این فقیه مجاهد است.اینجانبان ضایعه فقدان این عالم دینی را به بیت مکرم ایشان و اساتید، فضلا و طلاب حوزه‌های علمیه و مردم شریف استان کهگیلویه و بویراحمد تسلیت می‌گوییم و برای روح مطهر آن مرحوم علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت داریم.

آیت الله حسینی یک معلم اخلاق تمام عیار بود

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی در پیامی رحلت عالم ربانی آیت الله حسینی امام جمعه سابق یاسوج را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است:خبر رحلت عالم فاضل و خطیب عامل حضرت آیت الله علی اصغر حسینی امام جمعه سابق شهر یاسوج موجب تالم و تاثر وافر گردید.اگرچه استان و شهرستان بویراحمد فقیهی کم نظیر را از دست داد، اما خطبه‌های دلنشین، نکته‌های قرآنی و نصایح پدرانه، همراه با زی مردمی و تواضع مثال زدنی آن روحانی وارسته و معلم اخلاق، اینک تابلویی بزرگ از آن عالم سترگ را در دل‌های مردم مومن و نمازگزاران جمعه شهر یاسوج و مردم بویراحمد ترسیم کرده است که در خاطره‌ها ماندگار و یادگار خواهد ماند.

این جانب که سال‌ها افتخار آشنایی و تلمذ از محضر آن فقیه مجاهد و مبارز را داشتم، با تاسفی عمیق این ضایعه جبران ناپذیر را به مقام معظم رهبری(حفظ الله تعالی )، جامعه روحانیت و دانشگاهی، شاگردان و بویژه خانواده و فرزندان و سادات جلیل القدر استان و شهرستان کهگیلویه تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند منان همنشینی با اجداد طاهرینش را خواهانیم.

 

متن پیام سید شرف الدین ملک حسینی نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری به شرح زیر است.


 بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَهٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَهِ
بعدالحمد و صلوه
ارتحال عالم عامل و روحانی مجاهد حضرت آیت الله آقای سید علی اصغر حسینی(ره) ضایعه جبران ناپذیری برای استان کهگیلویه و بویراحمد و حوزه‌های علمیه جنوب کشور بود.
غریب ۲۵ سال(ربع قرن) در جایگاه امام جمعه به تربیت نفوذ پرداخت و آنچه را خود بدان عمل می‌کرد دیگران را به آن توصیه می‌نمود.
قریب نیم قرن تدریس در دانشگاه و حوزه علمیه در غایت متانت و پای‌بندی به قواعد تدریس پس از سال‌ها بهره‌مندی از آیات عظام، چون مرحوم آیت الله العظمی محلاتی و مرحوم آیت الله العظمی ملک حسینی و اعاظم و افاضل علوم دینی در اهواز و شیراز وی را هماره در نظر‌ها در بلندای منزلت یک عالم معلم مهذب قرار می‌داد.
وقار حضورش و نصایح برخاسته از تجربه، ‌اندیشه و علومش بر جان می‌نشست.
فعالیت‌های سیاسی و مجاهدت‌های اجتماعی‌ایشان همزاد با شکل‌گیری نهضت اسلامی به رهبری امام راحل رحمت الله علیه بود. استان مردی بزرگ و فرهیخته‌ای سترگ را از دست داد و در سوگ عالمی بزرگ و مرشدی خطیب و واعظی بلیغ به سوگ نشست.
این فقدان مولم را به مردم قدر‌شناس استان و حوزه‌های علمیه و روحانیت مکرر خصوصاً رهبر معظم انقلاب (دام عظه) و همه ارادتمندان و دلبستگان به‌ایشان به ویژه اهل بیت بزرگوار آن فقید تسلیت عرض می‌کنم.
از خداوند منان برای آن مرحوم غفران و رضوان مسئلت دارم و برای همگان صبر جمیل و اجر جزیل طلب می‌کنم.


محسن فرزین، رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد با صدور پیامی درگذشت امام جمعه سابق یاسوج را تسلیت گفت.


رسولُ اللّه صلى الله علیه و آله: مَوتُ العالِمِ ثُلمَةٌ فی الإسلامِ لا تُسَدُّ ما اختَلَفَ اللَّیلُ و النَّهارُ
پیامبر خدا صلى الله علیه و آله: مرگ عالم، رخنه اى است در اسلام كه تا شب و روز در گردش است، هیچ چیز آن را نمى بندد.
ارتحال عالم ربانی و فقیه جلیل القدر، حضرت آیت الله حسینی (ره)، که عمر گران سنگ خویش را در سنگر امامت جمعه شهر یاسوج و تدریس در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های استان وقف روشنگری و احیاء موازین شرع مقدس اسلام نمودند، مایه تأسف و تاثر گردید. این ضایعه را به مردم شریف استان کهگیلویه و بویراحمد، علمای اعلام و جامعه دانشگاهی استان تسلیت و تعزیت عرض نموده و از خداوند منان برای روح آن فقید سعید علو درجات خواهانم.

سید حمداله اکوانی، رئیس بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین پیامی صادر کرد.
هوالباقی
«وَبَشِّرِ الصَّابرِینَ الَّذینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَهٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ»
رحلت عالم وارسته علم و اخلاق، آیت الله سید علی اصغر حسینی، موجب تألم و تأثر آحاد مردم شریف استان شده است.
ایشان عمر پر برکت خود را در مسیر رشد معنوی و علمی استان وقف نمود و از برجسته‌ترین اساتید عرصه نشر احکام و معارف اسلامی و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی بود و منش و سیره‌ایشان الگویی برای همه جویندگان علم و دانش به ویژه نخبگان و فرهیختگان بوده است.
فقدان آن سعید متعبد را به مردم شریف استان، جامعه علمی، نخبگان، دانشجویان و دانشگاهیان، علی‌الخصوص فرزندان محترم و بیت مکرّم‌ایشان تسلیت عرض می‌کنیم.
از خداوند منان برای آن استاد فقید و عالم پرهیزکار، علو درجات و رضوان الهی و برای خانواده گرامی صبر و اجر مسئلت می‌نمایم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز پیامی صادر کرد.

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
خبر درگذشت مجاهد نستوه، عالم ربانی، استاد اخلاق و علم، حضرت آیت الله حاج سید علی اصغر حسینی (رحمت الله علیه) امام جمعه پیشین مرکز استان موجب تألم و تاثر فراوان شد.
آن شخصیت اخلاقمدار، پارسا و مجاهد، عمر بابرکت و با عزت خود را از اوایل انقلاب و حتی سال‌های پیش از انقلاب، در راه تعالی اخلاقی، ترویج معارف اسلامی و آموزه‌های اهل بیت (ع)، مبارزه با رژیم جبار و مستبد پهلوی و دفاع از آرمان‌های انقلاب شکوهمند اسلامی صرف نمود و بیش از ۲۶ سال در سنگر نماز دشمن شکن جمعه به تبیین و روشنگری و هدایت مؤمنان پرداخت.
اینجانب درگذشت و عروج ملکوتی آن انسان متدین و با اخلاص، سید جلیل القدر و عارف عالیقدر را به بیت مکرم‌ایشان، طلاب حوزه‌های علمیه استان و همه مؤمنان ومتدینین در جای جای کهگیلویه و بویراحمد تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم و برای روح بلند آن فاضل‌اندیشمند از خداوند سبحان آرزوی رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و اجر مسألت می‌نمایم.

محمد عبدی‌پور دبیر جبهه پایداری استان و مشاور استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پیامی درگذشت امام جمعه سابق یاسوج را تسلیت گفت.
انالله وانا الیه راجعون
رحلت تأسف‌بار و غم انگیز اسوه علم، تقوی و عمل، استاد برجسته حوزه و دانشگاه، استاد سخن و خطیب توانا، برادر شهید، عالم ربانی حضرت آیت الله حاج سید علی اصغرحسینی (رحمت الله علیه) را به عموم مردم شریف و مؤمن استان کهگیلویه و بویراحمد، دانشگاهیان عزیز و حوزویان گرانقدر، ه‍مۀ بستگان و بازماندگان گرامی بویژه خانواده و فرزندان معزز و مکرم آن عالم جلیل القدر تسلیت و تعزیت عرض نموده و از خداوند سبحان برای آن مرحوم مغفور رحمت و غفران الهی و برای بازماندگان ایشان صبر و اجر مسئلت می‌کنم.

دکتر علی اکبر دسترنج، رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان کهگیلویه و بویراحمد در پیامی درگذشت امام جمعه سابق یاسوج را تسلیت گفت.
این پیام به شرح زیر است.
بسم الله الرحمن الرحیم
مَوتُ العالِمِ مُصیبَةٌ لا تُجبَرُ و ثُلمَةٌ لا تُسَدُّ
عروج ملکوتی فقیه وارسته، ‌عالم ربانی و سالک الی الله حضرت آیت الله سید علی اصغر حسینی امام جمعه سابق را به ساحت قطب دایره امکان، ‌حضرت ولی عصر- عجل الله تعالی فرجه الشریف، مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، مراجع عظام، ‌علمای اعلام، حوزه‌های علمیه، شاگردان، اعضای بیت معظم، ارادتمندان و مردم شریف و فهیم استان کهگیلویه و بویراحمد تسلیت عرض می‌نمایم.
این روحانی بزرگوار در طول حیات پر خیر و برکت خود، در سنگر برجسته‌ی امامت جمعه همواره متعهّدانه و مخلصانه به نشر و بیان معارف الهی و انجام وظایف خطیر پرداخته‌اند. فقدان این عالِم بصیر و صدیق، ضایعه‌ای سنگین و جبران ناپذیر است. از خداوند منان علوّ درجات برای آن فقیه انقلابی و صبر جمیل و اجر جزیل برای بازماندگان مسألت می‌نمایم. ان شاء الله روح بلند آن عزیز سفر کرده با ارواح طیبه اجداد طاهرینش محشور گردد.
دکتر علی اکبر دسترنج
رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان کهگیلویه و بویراحمد

پیام تسلیت فرماندار بویراحمد به شرح زیر است.
انا لله و انا الیه راجعون
رحلت جانسوز عالم ربانی و فقیه فاضل، حضرت آیت الله سید علی اصغر حسینی که تمام عمر گرانب‌های خود را یکسره وقف معرفت اندوزی از مکتب اهل بیت علیه السلام و آموزش و تربیت معارف دینی نمودند، مصداقی از حدیث (إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ) هست.
در کنار مجاهدت و مبارزات سیاسی آن روحانی مکتبی و مردمی؛ بیش از دو دهه امامت و خطبه خوانی‌های مثال زدنی در سنگر عبادی سیاسی نماز جمعه یاسوج، نه تنها هرگز از یاد‌ها و خاطره‌ها فراموش نخواهد شد، بلکه هرکدام کتابی است برای فصل‌هایی از زندگی و باقیات و صالحاتی است برای آن مجاهد به حق پیوسته.
این ضایعه بزرگ را به محضر امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، علمای عزیز، علاقه‌مندان و به‌ویژه بیت محترم آن مرحوم و مردم انقلابی، استان و شهرستان بویراحمد تسلیت گفته و از درگاه خداوند سبحان برای‌ایشان رحمت واسعه و همجواری با اجداد طاهرینش و برای بازماندگان، صبر و سلامتی مسألت داریم.
ان شاءالله حضور مردم در مراسم تشییع آن استاد بزرگ حوزه و دانشگاه در روز دوشنبه در شهر یاسوج موجی از قدرشناسی را به منصه ظهور خواهد رساند.

نام:
ایمیل:
* نظر: