به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۵۸۵۲
|
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
اخلاقی با اشاره به فعالیت 20 مرکز فرهنگی و هنری شامل 11 مرکز فرهنگی و هنری ثابت، 7 کتابخانه سیار روستایی و 2 کتابخانه پستی زیر نظر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، ابراز کرد: 60 فعالیت در پنج محور کتاب، فرهنگی، هنری، ادبی و اسلامی توسط کانون انجام می‌شود.

خبردنا : مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: فعالیت فرهنگی و هنری شهرداری‌های ۱۹گانه این استان رضایتبخش نیست.

" کبری اخلاقی " در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج، اظهار داشت: یکی از وظایف شهرداری‌ها فعالیت‌های مؤثر فرهنگی و هنری است ولی در این استان به‌بهانه واگذاری این فعالیت‌ها به بخش خصوصی و نبود اعتبار، شانه خالی می‌کنند و واقعیت امر عملکردها در این حوزه رضایتبخش نیست.

وی از نبود هرگونه خدمات لازم برای فرهنگ‌سازی به‌خصوص هویت‌بخشی بصری برای کودکان توسط شهرداری‌ها ابراز نگرانی کرد و افزود: شهرداری‌های استان نسبت به ارائه خدمات لازم به کودکان کار، برخی زنان، متکدیان و معتادان بی‌تفاوت هستند.

اخلاقی با اشاره به فعالیت 20 مرکز فرهنگی و هنری شامل 11 مرکز فرهنگی و هنری ثابت، 7 کتابخانه سیار روستایی و 2 کتابخانه پستی زیر نظر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، ابراز کرد: 60 فعالیت در پنج محور کتاب، فرهنگی، هنری، ادبی و اسلامی توسط کانون انجام می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: واقعیت امر با کمبود مربی در شهرستان‌ها و مناطق روبه‌رو هستیم و خدمات فرهنگی در شهرستان‌ها بسته به دسترسی مربیان ارائه می‌شود و فعالیت‌های 66گانه کانون در همه مناطق به‌صورت یکسان نیست.

اخلاقی مهمترین دلیل نبود مربی در بسیاری از مراکز در شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد را نبود دانشکده هنر دانست و اضافه کرد: بدون شک تقویت فعالیت‌های ادبی و هنری کودکان یکی از مهمترین راه‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی است زیرا اگر کودکان ما هنرمند و کتابخوان باشند مدل تخریب و آسیب‌زایی آنها نیز متفاوت است.

وی یادآور شد: هم‌اکنون 129 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های کانون در استان وجود دارد که بیش از 90 درصد این تعداد از انتشارات خود کانون تهیه می‌شود و در زمینه کتاب از لحاظ کیفیت و کمیت مشکلی نداریم.

اخلاقی‌نیا با تأکید بر اینکه کهگیلویه و بویراحمد در حوزه برخورداری از سالن و فضا مشکلی ندارد و اما مشکل در نبود تجهیزات دیجیتالی است، عنوان کرد: سالن‌های کانون در شهرستان‌های مختلف استان فاقد تجهیزات لازم برای پخش فیلم و... هستند.

وی یکی دیگر از مشکلات کانون را کمبود بودجه عنوان کرد و افزود: خط پایه بودجه برای کانون بسیار پایین است و از همان ابتدا این بودجه بسیار کم در نظر گرفته شده است و برای اینکه کانون بتواند به فعالیت‌های خود به‌طور کامل عمل کند باید این پایه بودجه‌ای افزایش یابد.

اخلاقی‌نیا با اظهار اینکه بودجه امسال نیز بسیار پایین بوده است، گفت: مبلغ بودجه تنها 130 میلیون تومان است که باید با آن همه فعالیت‌‎های لازم در کانون را انجام داد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: بنابراین ما بیش از آن که با فراغ‌بال در پی طرح برنامه باشیم، باید درگیر جزئیاتی باشیم که به‌خاطر کمبود بودجه با آن درگیر شده‌ایم.

نام:
ایمیل:
* نظر: