به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۵۸۶۵
|
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۸
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر داد :
ملک‌زاده با بیان اینکه علاوه بر این طرح، بیماری‌های غیرواگیر همچون فشار خون و دیابت نیز پایش خواهند شد ، گفت:در شهرستان‌های بزرگ استان کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه تجمعات بزرگ مثل نماز جمعه، این بیماری‌ها چک می‌شوند.

خبردنا : معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از بررسی علمی کاهش فرزند آوری در استان خبر داد .

به گزارش " خبردنا " دکتر "محمد ملک‌زاده" در نشست خبری با رسانه ها  با اشاره به اینکه  بر اساس تحلیل‌های جمعیت‌شناختی، در سال 1420، جمعیت کشور به سمت پیری خواهد رفت، گفت : اگر همین روال ادامه یابد، 50 سال آینده، وضعیت وخیمی در حوزه جمعیت خواهیم داشت؛ بنابراین لازم است از امروز اقدامات جدید و مؤثری انجام دهیم.
وی با اشاره به اهمیت پژوهش در حوزه فرزندآوری گفت: یک طرح تحقیقاتی خواهیم داشت که برای اولین بار استان کهگیلویه و بویراحمد آن را به عنوان پایلوت کلید خواهد زد تا طی آن علل کاهش فرزندآوری بررسی شود.
وی با اشاره به اهمیت اقتصاد و معیشت در حوزه فرزندآوری گفت: هر چند این عوامل از اهمیت خاصی برخوردار هستند، اما بخش زیادی از علل کاهش فرزندآوری مربوط به تغییر نگرشی است که در این حوزه رخ داده است؛ بنابراین باید در این حوزه تحقیق شود.
ملک‌زاده  با بیان اینکه  علاوه بر این طرح، بیماری‌های غیرواگیر همچون فشار خون و دیابت نیز پایش خواهند شد ، گفت:در شهرستان‌های بزرگ استان کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه تجمعات بزرگ مثل نماز جمعه، این بیماری‌ها چک می‌شوند.
رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به موارد دیگری همچون اچ‌ای‌وی و خودکشی اظهار داشت: در زمینه اطلاع‌رسانی در این موارد باید جانب احتیاط را رعایت کنیم؛ تا درج یک خبر، عاملی برای تشویق به اقدام برای خودکشی نباشد.
وی ادامه داد: در خصوص چنین بیماری‌هایی که از نظر سیاسی، فرهنگی و امنیتی واجد اهمیت هستند، باید دست به عصا راه برویم و درج خبر در این حوزه نباید عوارضی در پی داشته باشند.
ملک‌زاده با بیان اینکه بنده شخصاً با هر گونه سانسور مخالفم، افزود: در جایی که ممکن است سلامتی مردم با درج خبر به خطر بیفتد، باید دست به عصا راه برویم.
وی در ادامه با اشاره به کشف 10 تن مواد تاریخ مصرف گذشته در استان گفت: در این خصوص یک سامانه تلفنی با عنوان سامانه 190 فعال شده است که بر اساس آن شهروندان می‌توانند بر بهداشت و سلامتی نظارت داشته باشند.

نام:
ایمیل:
* نظر: