به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۵۸۸۸
|
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۴
طی 8 ماهه ابتدای سال :
از مجموع فوتی‌های ناشی از سوء مصرف مواد مخدر در 8 ماهه امسال، بیش از 70درصد به علت مصرف متادون به صورت تک مصرفی یا مصرف همزمان با چند ماده مخدر و یا محرک دیگر بوده است.

خبردنا : مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد از کاهش 45 درصدی مرگ ناشی از مصرف مواد مخدر ارجاعی به مراکز پزشکی قانونی استان خبر داد.
به گزارش " خبردنا " ،  دکتر " امینی" گفت: در 8 ماهه امسال، 31 نفر به علت فوت ناشی از سوء مصرف مواد مخدر و محرک به مراکز پزشکی قانونی ارجاع شدند که از این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 45 درصدی را نشان می دهد.
وی تصریح کرد: طی این مدت، مجموع فوتی های ارجاع شده به مراکز پزشکی قانونی استان 29 نفر مرد و 2 نفر خانم بودند.
مدیرکل پزشکی قانونی استان یادآور شد: از مجموع فوتی‌های ناشی از سوء مصرف مواد مخدر در 8 ماهه امسال، بیش از 70درصد به علت مصرف متادون به صورت تک مصرفی یا مصرف همزمان با چند ماده مخدر و یا محرک دیگر بوده است.
دکتر امینی در خصوص نحوه مصرف متادون گفت: قبل از هرچیز باید بدانیم داروی متادون تنها با نسخه پزشک قابل تهیه است و تهیه آن از طرق دیگر غیرقانونی است.

وی ادامه داد : مصرف غیر قانونی متادون منجر به اعتیاد، بروز رفتارهای پرخطر و بروز علایم مسمومیت یا عوارض جانبی شدید می گردد.

نام:
ایمیل:
* نظر: