به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۵۸۹۸
|
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۸
برای نخستین بار در مراکز خصوصی استان ما کمیته قیمت گذاری در مجتمع هتل المپیک باقری یاسوج راه اندازی کردیم ، قیمت ها را هم در اصناف مشابه در استان و هم استان های همجوار گرفتیم و سپس با آنالیز از این قیمت ها به همراه سودی منطقی به تناسب شرایط مردم، خدماتمان را عرضه کرده ایم

 خبردنا : نخستین جلسه انجمن حرفه ای مراکز اقامتی کهگیلویه و بویراحمد به میزبانی هتل المپیک باقری یاسوج برگزار شد.

توکل آزادی در این جلسه به برخی محدودیت ها برای گردشگری ایده آل در استان اشاره و گفت: اینجا را نباید با استان های بزرگ مقایسه کرد. در کهگیلویه و بویراحمد راه های مواصلاتی مخاطرات زیاد است، خودمان این مسیر را می آییم از شوتی ها ترس داریم.

مدیر هتل المپیک باقری یاسوج ضمن بیان اینکه هتلی بر اساس استانداردهای جهانی حتی در ایران نداریم، افزود: انتظارات از هتل ها باید به نسبت امکانات و محیطی که در آن قرار دارند، باشد.

وی گفت: از سویی اینکه نگاه به گردشگری چگونه است نیز خود یک مسأله است، سازمان هایی مثل گردشگری و اماکن و… چگونه رفتار کرده اند؟ بانک ها در تسهیلات سختگیری دارند، اینها باید دیده شود.در سایر کشورها با مراتب کار برای شروع یک فعالیت گردشگری راحت تر سهل تر است، اگر ما هم به دنبال منفعت بردن کافی و وافی از گردشگری هستیم باید تسهیل گری کنیم.

دبیر انجمن حرفه ای مراکز اقامتی استان بیان کرد: در کنار این خواسته ها قطعاً مراکز اقامتی نیز باید با آموزش درست به کارکنان زمینه خدمات رسانی ایده آل به مردم را هم فراهم آورند ، طبیعتاً توسعه امری یک طرفه نیست ، همه باید به وظایفشان به درستی عمل کنند.

او یک خبر هم داشت: انجمن صنفی هتل داران کهگیلویه و بویراحمد را راه انداختیم ، دبیر این انجمن نیز بنده هستم. بنای ما در این انجمن علاوه بر قیمت گذاری منصفانه، نظارت بر خدمات دهی درست به مردم عزیز است.

آزادی گفت: برای نخستین بار در مراکز خصوصی استان ما کمیته قیمت گذاری در مجتمع هتل المپیک باقری یاسوج راه اندازی کردیم ، قیمت ها را هم در اصناف مشابه در استان و هم استان های همجوار گرفتیم و سپس با آنالیز از این قیمت ها به همراه سودی منطقی به تناسب شرایط مردم، خدماتمان را عرضه کرده ایم.

وی افزود : باید به سمت و سوی استفاده از فارغ التحصیلان دانشگاهی در هتل و مراکز اقامتی برویم تا ارتقاء علمی سطح خدمات به مردم را شاهد باشیم. ما این موارد را دنبال می‌کنیم و قطعاً با این انجمن شاهد حذف برخی نقصان ها در خدمات دهی مناسب و با کیفیت در هتل ها و مراکز اقامتی به مردم و مسافران خواهیم بود.

کرمی؛ معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی استان نیز گفت: همه دستگاه ها و بخش خصوصی باید در بحث گردشگری دخیل باشند.

وی افزود: زیرساخت های اصلی ما مثل جاده و فرودگاه جوابگوی گردشگری نیست (فرودگاه پرواز کم آنهم صرفاً به یک مقصد دارد).

کرمی گفت: مهمانسرا های اداری استان هم آسیب هستند، وجود این مراکز یعنی درآمد و اشتغالزایی کمتر در بخش اقامتی خصوصی!

او افزود: چادرخواب را گفتیم با توجه به خانه های ارزان(خانه مسافر) پیش بینی شده جمع شود تا هم نگران ابعاد امنیتی، سلامت و نظافت را نداشته باشیم.

کرمی تصریح کرد: هدف ما نظارت و قیمت گذاری به نحوی است که هم مردم رضایتشان جلب شود و هم بخش خصوصی ما بتواند سر پا بایستد و فرزندان همین مردم را مشغول به کار نگه دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: