به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۵۹۱۳
|
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۳
تشریح جزئیات دیدار استاندار کهگیلویه و بویراحمد با رئیس‌جمهور
احمدزاده با اشاره به اینکه وضعیت مردم گنجگان و عشایر استان از جمله عشایر هلیگان مورد پرسش رئیس جمهور بود، گفت: پروژه‌های آب آشامیدنی و آخرین وضعیت محور پاتاوه به دهدشت دیگر مواردی بود که در این دیدار گزارش دادیم.

 خبردنا : استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای اداری جزییات دیدار هفته گذشته با آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور را تشریح کرد.


به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج سید علی احمدزاده در نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد به دیدار دوشنبه ۲۱ اذرماه با رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: در ابتدای این دیدار آیت‌الله رئیسی پیگیر وضعیت استان شد که گزارش دادیم استان از امنیت پایداری برخوردار است و اعضای شورای تامین و مردم در حوادث اخیر پای کار بودند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه رئیس جمهور اطلاعات کاملی از استان داشت و از امنیت موجود ابراز رضایت کردند، افزود: تغییر و تحول و انتخاب مدیران پای کار در استان مورد رضایت رئیس جمهور بود و ایشان بر ایجاد ارتباط بیشتر مدیران با مردم تاکید داشتند.

وی با اشاره به اینکه گزارش دادم که در چهارده ماه اخیر بیش از ۴۳ سفر به مناطق و روستاهای استان صورت گرفت، بیان کرد: از وضعیت پروژه‌های استان و پتروپالایشگاه گچساران که جدیدا مجوز آن صادر شد به رئیس جمهور گزارش دادم، آیت‌الله رئیسی هم پیگیر مصوبات سفر و سد تنگ سرخ شد و اینکه امسال این سد آبگیری نمی‌شود.

احمدزاده با اشاره به اینکه وضعیت مردم گنجگان و عشایر استان از جمله عشایر هلیگان مورد پرسش رئیس جمهور بود، گفت: پروژه‌های آب آشامیدنی و آخرین وضعیت محور پاتاوه به دهدشت دیگر مواردی بود که در این دیدار گزارش دادیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: رئیس جمهور پیگیر وضعیت سرمایه‌گذاری در استان بودند که در این زمینه هم گزارش دادیم که پروژه‌های حوزه سرمایه‌گذاری فعال و تعداد زیادی کارخانه راکد به چرخه تولید بازگشت البته این مورد هم اشاره شد که زیرساخت‌ها برای سرمایه گذاری تا حدودی فراهم است اما هلدینگ‌ها دولتی در این استان هیچ‌گونه سرمایه‌گذاری ندارند و خواستار سرمایه‌گذاری آنها در استان هستیم، رئیس جمهور هم بر این موضوع تاکید داشتند و خواهان سرمایه‌گذاری هلدینگ‌ها در کهگیلویه و بویراحمد شدند.

وی با بیان اینکه در سفر دولت درخواست دادیم که زمینه برای بین‌المللی شدن فرودگاه یاسوج فراهم شود، گفت: این کار انجام شد، اما توسعه پروازهای داخلی هنوز صورت نگرفته است.

وی بیان کرد: رئیس جمهور از عدم همکاری برخی سازمان‌ها و وزرا در کهگیلویه و بویراحمد گلایه داشت و تاکید کرد استانداران نماینده دولت در استان‌ها هستند و هیچ کسی نباید برخلاف نظر آنها کاری انجام دهد.

احمدزاده با اشاره به اینکه برای افتتاح و بهره‌برداری از چهار ابر پروژه پتروشیمی گچساران، سد چم‌شیر، کارخانه قند و محور ملی پاتاوه به دهدشت از رئیس جمهور دعوت کردیم، گفت: رئیس جمهور پذیرفت در دور دوم سفر یا سفری اختصاصی به استان این پروژه‌ها به بهره‌برداری برسد.

استاندار بیان کرد: آیت‌الله رئیسی از وضعیت پروژه‌ها در استان ابراز رضایت کردند و خواهان افزایش بهره‌وری فعالیت‌های مختلف استان شدند.

به گزارش " مهر " ، همچنین استاندار در این جلسه با بیان اینکه باید نیروهای جهادی فعال در ادارات استان، گمارده شوند و افراد سهل انگار برکنار شوند، گفت: سرعت بخشیدن به انجام پروژه‌ها باید مد نظر قرار گیرد و در این دولت جهادی کار شود.

استاندار اظهار داشت: تعدادی از مدیران در دستور کار تغییر قرار گرفته‌اند زیرا تذکرات به آنها بی ثمر بوده و روزمرگی پیشه کرده‌اند و از طرفی مردم از دولت و مدیران توقع کار دارند و دولت در حوزه کاری با هیچکس تعارف ندارد و ملاک ما، خدمتگزاری به مردم است.

احمدزاده افزود: استان برای سرعت بخشیدن به پروژه‌ها، اعتبار زیادی نیاز دارد و کارهای زیادی در استان شروع شده اما در برخی جاها کندی کار ناشی از نبود تخصیص اعتبار به موقع است و مدیران استان باید برنامه محور کار کنند.

وی تصری کرد: باید الگوهایی از توسعه و پیشرفت ارائه شود تا بتوان آنها را در سفر دوم رئیس جمهور مطرح کرد و مدیران متولی، بیشتر روی پروژه‌های عظیم و تحول زای استانی باید متمرکز داشته باشند تا محور تغییر پیشرفت در استان ایجاد شود و نگرش جدیدی در استان به وجود آید.

نام:
ایمیل:
* نظر: