به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۵۹۱۴
|
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۸
تورج فتحی معاون دفتر آب و فاضلاب محیط زیست کشور نظر خود را گفته و این ربطی به موضع سازمان ندارد زیرا مسائل به صورت ویژه توسط کارشناسان هنوز در دست بررسی است.

خبردنا : مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد نسبت به اظهار نظر معاون دفتر آب و فاضلاب محیط زیست کشور در زمینه سد چم‌شیر واکنش نشان داد و گفت: بررسی‌ها ادامه دارد و هنوز به نتیجه نهایی نرسیده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج ، تورج فتحی معاون دفتر آب و فاضلاب محیط زیست کشور در جمع خبرنگاران گفته بود که سد چم‌شیر مشکل زیست محیطی ندارد و وجود سازه نمکی در این سد صحت ندارد که این موضوع توسط اسلام جاودان خرد مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد در شرایط فعلی رد شد.

"اسلام جاودان خرد" مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد به تسنیم گفت: به طور قطع نمی‌شود اظهار نظر کرد و بررسی‌ها توسط کارشناسان ادامه دارد. 

وی این را هم گفت که تورج فتحی معاون دفتر آب و فاضلاب محیط زیست کشور نظر خود را گفته و این ربطی به موضع سازمان ندارد زیرا مسائل به صورت ویژه توسط کارشناسان هنوز در دست بررسی است.

جاودان‌خرد با تاکید بر اینکه اظهار نظر معاون دفتر آب و فاضلاب موضع سازمان محیط زیست نیست زیرا هنوز بررسی‌ها تمام نشده است، افزود: رودخانه زهره در فصول کم بارشی شوری آن بالا می‌رود و با احداث سد چم شیر می‌خواهند در فصول کم بارشی با رها کردن آب میزان شوری پایین بیاید.

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: کارشناسان هم اکنون در حال بررسی لایه‌های زمین شناسی هستند و بنده نیز پیشنهاد داده‌ام برخی اساتید دانشگاه‌های تهران موضوع را به صورت ویژه بررسی کنند.

به گفته آرش مصلح مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد سد چم‌شیر هم اکنون 93 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با توجه به برنامه زمان بندی تا پایان امسال عملیات آبگیری این سد انجام می‌شود.

مصلح این را هم گفته که زیر کشت بردن اراضی پایین دست، تولید 482 گیگاوات انرژی برقابی در سال، ایجاد بستر مناسب برای افزایش تولید آبزیان و توسعه گردشگری، کنترل سیلاب و شوری آب رودخانه زهره از جمله اهداف احداث سد چم‌شیر است.

به گزارش تسنیم، سد چم‌شیر از نوع بتنی غلتکی ( RCC ) است که مطالعه احداث سد ان در سال 73 از سوی سازمان آب منطقه‌ای فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفت.

سد و نیروگاه چم شیر در 25کیلومتری جنوب شرقی گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد و برروی رودخانه زهره ساخته می‌شود.

سرشاخه‌های اصلی رودخانه زهره نیز کوه‌های شمال غرب استان فارس و شرق کهگیلویه و بویراحمد و رودخانه‌های فهلیان و آب شیرین و شیو است.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
0
1
تاالان نظر کی را قبول داشتی که این دومیش باشه.اعجوبه
نام:
ایمیل:
* نظر: