به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۵۹۲۱
|
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۶
او چنین توضیح داد که ما هم می‌توانیم به همراه چهارمحال بختیاری که یکی از استانهای اول در تولید آب کشور هستیم 10 درصد از درآمد آب را در کل کشور به خود اختصاص دهیم که نمایندگان مجلس باید این درصد را قانونی کنند.

خبردنا : رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای اداری ابتدا گریزی به استفاده برخی از استان های دارای معادن از ۱۰ تا ۱۵ درصد تولیدات معادن آن استان ها زد که به حساب خودشان واریز می‌شودو چنین است که برخی از استان‌ها مانند کرمان و یزد و اصفهان و سایر استان های دارای معادن از مواهب این بند و تبصره به خوبی استفاده کرده‌اند.

به گزارش " خبردنا " به نقل از خبرگزاری فارس از یاسوج، در نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد به موضوع مهمی از سوی رئیس سازمان برنامه و بودجه این استان اشاره شد موضوعی که از سوی مسئولان استانی از گذشته تاکنون و از سوی نمایندگان ادوار مجلس و از سوی خود سازمان برنامه و بودجه و مسئولان قبلی و مسئولان کنونی آن جدی گرفته نشده بود.

شهابی در نشست شورای اداری ابتدا گریزی به استفاده برخی از استان های دارای معادن از ۱۰ تا ۱۵ درصد تولیدات معادن آن استان ها زد که به حساب خودشان واریز می‌شودو چنین است که برخی از استان‌ها مانند کرمان و یزد و اصفهان و سایر استان های دارای معادن از مواهب این بند و تبصره به خوبی استفاده کرده‌اند.

شهابی در ادامه با بیان اینکه ما هم می توانستیم از درآمدهای نفت استفاده بهتر و بیشتری داشته باشیم چرا که یکی از سه استان نفت‌خیز کشور به همراه خوزستان و بوشهر هستیم و ۹۰ درصد نفت کشور را تولید می کنیم یادآور شد: استان های دارای معادن در سال ۹۰ زرنگی به خرج دادند و در تبصره ۶ ماده ۱۲ اصلاح قانون معادن مصوب سال ۹۰ مصوبه‌ای آوردند که حداقل ۱۵ درصد از درآمد حاصله از استخراج و تولید معادن را به همان استان ها بپردازند و باید ما نیز از حق استخراج نفت و همچنین حق آبه خود به خوبی استفاده کنیم.

او چنین توضیح داد که ما هم می‌توانیم به همراه چهارمحال بختیاری که یکی از استانهای اول در تولید آب کشور هستیم 10 درصد از درآمد آب را در کل کشور به خود اختصاص دهیم که نمایندگان مجلس باید این درصد را قانونی کنند.

به گزارش فارس باید از نمایندگان مجلس و مسئولان استانی پرسید که برای این کار و عملی کردن چنین موضوعی تاکنون چه گامی برداشته‌اند در حالی که بنا به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد اگر فقط همین دو اتفاق در استان رخ بدهد دیگر نیازی به هیچ چیز نخواهیم داشت که البته چنین مشکلی فقط مربوط به دوره فعلی نیست.

اینجاست که معلوم می‌شود عیار نمایندگان مردم استان در مجلس چند است و البته به زرنگی نمایندگان استان‌های دیگر پی خواهیم برد که بی سر و صدا و بدون پرداختن بیش از اندازه به موضوعات پیش پا افتاده و عزل و نصب‌ها به دنبال احقاق حق استان‌های خود هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر: