به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۵۹۲۵
|
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰
بخشدار دیشموک در استان کهگیلویه و بویراحمد:
بخشدار دیشموک در استان کهگیلویه و بویراحمد با اظهار تاسف از اینکه مهمترین پروژه معدنی این بخش بعد از 20 سال همچنان در حالت رکود است، اظهارداشت: وعده راه اندازی معدن نیترات دیشموک بعد از 20 سال همچنان محقق نشده است.

به گزارش خبردنا، علی رضا نوروزی در گفت و گو با رسانه ها، معدن نیترات بخش دیشموک در استان کهگیلویه و بویراحمد را پروژه ای شاخص در کمک به توسعه این بخش و رفع معضلات و مشکلات بیکاری جوانان آنان دانست و خاطرنشان کرد: پیشرفت پروژه راه اندازی معدن نیترات قابل قبول نیست و عملا کاری صورت نمی گیرد.

وی با اظهارتاسف از اینکه بیش از ۲۰ سال از طرح راه اندازی معدن نیترات دیشموک می گذرد اما عملیات اجرایی طرح رضایت بخش نیست، یادآورشد: معدن نیترات دیشموک یکی از شش پروژه شاخص و مهم این منطقه است که نقش زیادی در توسعه و رونق منطقه خواهد داشت.

بخشدار دیشموک در استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید براینکه جاده دسترسی به معدن (از دشتک تا لیراب) هم نیاز است اصلاح شود زیرا که جاده بسیار نامطلوب و سخت گذری است، ادامه داد: بهره برداری از این معدن پایانی بر بحران بیکاری در منطقه خواهد بود.

نوروزی گفت: ۱۷۸ خانوار در روستای لیراب دیشموک سکونت دارند و شغل بیشتر مردم روستای لیراب کشاورزی است که اخیرا هم به دلیل مُنازعات منطقه ای در این روستا کِشت و کاری صورت نمی گیرد.

به گزارش خبردنا، بخش دیشموک از مناطق محروم استان کهگیلویه و بویراحمد محسوب می شود که با شهرستان کهگیلویه حدود 100 کیلومتر فاصله دارد.

راه اندازی پروژه هایی نظیر معدن نیترات می تواند در توسعه این منطقه محروم تاثیرگذار باشد.

متاسفانه بخش دیشموک بالاترین نرخ خودکشی زنان را در استان کهگیلویه و بویراحمد و بعضا در کشور بخود اختصاص داده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: