به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۵۹۲۶
|
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱
یک کارشناس فضای مجازی در یاسوج خبرداد:
یک کارشناس فضای مجازی در یاسوج تاکیدکرد که نمره سواد رسانه ای در ایران، 12 از 100 است.

به گزارش خبردنا،" سید علیرضا آل داوود " در همایش آسیب های نوپدید در دانشگاه فرهنگیان یاسوج بااشاره به پایین بودن سواد رسانه ای در سطح کشور، اظهارداشت: بر اساس پژوهشی که در دانشگاه تهران انجام شد نمره سواد رسانه ای در کشور 12 از 100 است.

وی با بیان اینکه عمده مشکلات ما در آسیب های اجتماعی از اینجا نشأت می گیرد که حکمرانی فضای مجازی نداریم، خاطرنشان کرد: شبکه واتس آپ در 16 کشور اروپایی برای افراد زیر 16 سال ممنوع است.

این کارشناس فضای مجازی با تاکید به جدی بودن اعتیادهای اینترنتی در دنیا و ایران، یادآورشد: اولین بیمارستان ترک اعتیاد اینترنتی در انگلستان و بعد در آمریکا راه اندازی شده است.

آل داوود در خصوص آسیب های نوپدید در کشور، ادامه داد: مواد مُخدری مثل شیشه و کراک در مقابل اثرات جبران ناپذیر اعتیاد اینترنتی هیچ چیزی نیست، پژوهشی عصب شناختی انجام گرفته که بر اساس آن 10 دقیقه دیدن فیلم های غیراخلاقی جنسی مساوی با همان میزان مصرف هروئین است. 

وی گفت: همان بخش از مغز که در زمان مصرف مواد فعال می شود، در زمان دیدن چنین فیلمی هم فعال شده و پیامدهای چنین مسائلی بصورت اعتیاد به دیدن فیلم های جنسی غیراخلاقی نمود پیدا می کند.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
0
0
همین صخبتهایی که آل داوود گفت رو با سواد رسانه باید فهمید که چقدر مزخرف و دروغ گفته
نام:
ایمیل:
* نظر: