به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۵۹۵۷
|
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰
مدیرکل ثبت احوال استان:
مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد، بیشترین فراوانی نام پسران و دختران این استان را در سالجاری را  به ترتیب " آراد " و " رستا " برشمرد.

"داوید صادقی" در گفت و گو با خبردنا در پاسخ به این سوال که اسامی مذهبی در چه جایگاهی قرار گرفته اند؟ هم اظهارداشت: بعد از نام " آراد" ، نام " حسین " ، "رضا"، " کارن " و " هیراد " تا جایگاه پنجم و برای دختران هم بعد از نام " رستا "، اسامی "هانا"،"دلوین"، "آوینا" و "زهرا "  انتخاب شده است. 

وی از کاهش شش و هشت دهم درصدی ولادت ها در استان کهگیلویه و بویراحمد در هشت ماهه اول امسال این استان هم خبرداد و خاطرنشان کرد: در اینمدت، شش هزار و ۵۳۶ واقعه ولادت در این استان کهگیلویه و بویراحمد به ثبت رسیده درحالیکه در مدت مشابه پارسال، شاهد ولادت هفت هزار و ۱۶ نوزاد بوده ایم.

مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد، تعداد نوزادان پسر هشت ماهه اول سالجاری را سه هزار و ۳۳۲ مورد و تعداد نوزادان دختر را در اینمدت سه هزار و  ۲۰۴ نوزاد ذکر و یادآورشد: شهرستان بویراحمد با سه هزار و ۷۵ نفر بیشترین ولادت را برای خود به ثبت رسانده است.

صادقی گفت: در شهرستان کهگیلویه یک هزار و ۴۱۶ مورد، شهرستان گچساران ۹۲۶ مورد، شهرستان دنا ۳۷۱ مورد، شهرستان بهمئی ۳۳۱ مورد، شهرستان لنده ۱۵۸ مورد، شهرستان باشت ۱۳۴ مورد و شهرستان چرام هم ۱۲۵ مورد ولادت به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: میانگین نرخ ولادت در این استان ۱۴ در یک هزار است  که این میزان یک درصد از میانگین کشور بالاتر است.

نام:
ایمیل:
* نظر: