به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۵۹۶۰
|
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۶
حاشیه ای که همراهان نماینده مجلس عناصر اصلی آن بوده و به دانشجویانی که در کمال ادب و متانت قصد پرسش از نماینده را داشتند، با برخورد فیزیکی، دست به حرمت شکنی ساحت دانشجو زدند.

خبردنا : بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد یاسوج به  حواشی حضور نماینده " بویراحمد و دنا " در این دانشگاه واکنش نشان داد و خواستار پاسخگویی " مهدی روشنفکر " شد.

به گزارش " خبردنا " متن کامل بیانیه بسیج دانشجویی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

درباره حضور مسئولان در دانشگاه این اشکال وارد است و من عقیده‌ام این است که مسئولین باید در دانشگاه شرکت کنند. بروند با دانشجوها جلسه بگذارند و حرف های گفتنی دانشجو ها را بشنوند.

رهبر معظم انقلاب ۱۳۹۱/۵/۱۶

با تأسی از نگاه مقام معظم رهبری نسبت به حضور مسئولان در دانشگاه ها ، وجوب حرمت و جایگاه و شأن دانشجو بر همگان آشکار می‌گردد. اما با گذشت ده سال از فرمایش گرانبهای ایشان ، نه تنها حضور مسئولان استانی در جمع دانشجویان به صورت جدی محقق نشده است بلکه گاهی حضور بسیار کمرنگ آنان نیز با حاشیه همراه بوده است. مانند حاشیه روز سه شنبه مورخ ۲۹ آذرماه دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج که با حضور نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون رخ داد و شرح و بازگویی آن مجال دیگری را میطلبد.

حاشیه ای که همراهان نماینده مجلس عناصر اصلی آن بوده و به دانشجویانی که در کمال ادب و متانت قصد پرسش از نماینده را داشتند، با برخورد فیزیکی، دست به حرمت شکنی ساحت دانشجو زدند.

معتقدیم منشأ ظهور و بروز این حاشیه فاصله گرفتن و غفلت مسئولان استانی بابت حضور در جمع دانشجویان بوده است و از نماینده مجلس که خود یکی از مسئولان کلان استانی است انتظار می‌رفت ضمن اینکه اجازه بی حرمتی توسط همراهان خویش به دانشجویان را نمی‌دادند،نسبت به این رفتار اعلام برائت کنند. اما متأسفانه شاهد این رویه نبودیم و در کمال تأسف خود ایشان نیز از ادبیات نامناسبی استفاده کرده که به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

اینک در پی وقوع این حاشیه از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج که جایگاه آنان به خاطر حضور دانشجویان است انتظار داریم از ساحت دانشجویان خویش دفاع کرده و پاسخ این بی حرمتی را کاملا شفاف بدهند.

لازم میدانیم دفتر نماینده مجلس عذرخواهی رسمی و علنی از بدنه دانشجویی داشته باشند.

هم چنین بسیج دانشجویی حوزه ثارالله دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج ضمن دعوت از نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون جهت حضور در دانشگاه و پرسش و پاسخ دانشجویی؛ اعلام میکند برای حفظ حرمت دانشجو و دانشگاه و نماینده مجلس به جزئیات اشاره نمیکند؛ اما این آمادگی را دارد بنا به ضرورت جزئیات دقیق حاشیه را منتشر نماید.

بسیج دانشجویی حوزه ثارالله دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج

 

خبردنا : این پایگاه اطلاع رسانی آماده انتشار جوابیه دفتر نماینده بویراحمد و دنا یا مصاحبه دکتر روشنفکر می باشد .

نام:
ایمیل:
* نظر: