به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۵۹۶۵
|
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳
دکتر غلام نژاد خبرداد:
مردم جهت پیشگیری از انتقال این بیماری ویروسی، در محیط‌های شلوغ و سربسته و در برخورد با بیماران با علائم شبه آنفلوآنزا ماسک بزنند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و البته واکسن یادآور نیز بعد از شش ماه از آخرین دُز فعلا به افراد بالای ۱۸ سال توصیه می شود

خبردنا : رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از بازگشت و شیوع دوباره ویروس کرونا و بدنبال آن مرگ یک بیمار کرونایی خبرداد.

دکتر " محمد غلام نژاد" در گفت و گو با "خبردنا" با اظهار تاسف از فوت یک بیمار کرونایی در استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهارداشت: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته یک بیمار کرونایی در این استان جان خود را از دست داد که این مرگ ، نشان می دهد ویروس مرگبار کرونا دوباره به استان بازگشته است.

وی با بیان اینکه ۴۶ بیمار هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۹ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند، خاطرنشان کرد:  از ۶۳ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه‌های استان که شامل آزمایش‌های PCR  و رپید تست است حدود ۲۴ درصد موارد مثبت بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از مشاهده و شیوع سریع ویروس جدید کرونا در چین و برخی کشورهای اروپایی هم خبرداد و ادامه داد: موج جدیدی از اُمیکرون در کشور چین شدت پیدا کرده و در برخی کشورهای اروپایی نیز همچنان مرگ و میر سه رقمی داشته که احتمالا پیک هشتم در ایران و به تبع آن در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در راه است.

غلام نژاد گفت: مردم جهت پیشگیری از انتقال این بیماری ویروسی، در محیط‌های شلوغ و سربسته و در برخورد با بیماران با علائم شبه آنفلوآنزا ماسک بزنند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و البته واکسن یادآور نیز بعد از شش ماه از آخرین دُز فعلا به افراد بالای ۱۸ سال توصیه می شود.

بگفته وی، در استان کهگیلویه و بویراحمد، شهرستان‌های دنا و چُرام در وضعیت زرد کرونایی و شرایط پرخطر قرار دارند و بقیه شهرستان‌ها نیز در وضعیت آبی کرونایی هستند.

دبیر ستاد کرونا در این استان، تعداد کُشته شدگان ویروس کرونا از ابتدای شیوع آن را تاکنون هزار و ۱۲۶ نفر عنوان و از بهبودی ۹۶ هزار ۲۷۲ بیمار کرونایی در این مدت خبرداد.

نام:
ایمیل:
* نظر: