به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۵۹۷۷
|
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۶
طرح توانمند سازی زنان در استان اجرا شده و شهرستان چرام به عنوان پایلوت انتخاب شده است.

 خبردنا:استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در شهرستان های استان نیاز جدی به مراکز فرهنگی- ورزشی و سرمایه گذاری ویژه بانوان می باشد که نگاه ملی را در این خصوص می طلبد.

 به گزارش خبردنا؛ سید علی احمدزاده با ا شاره به دستور رئیس جمهور در خصوص پیگیری ایجاد پارک ویژه زنان در استان، اظهار کرد: در مرکز استان و شهرستان گچساران پارک های ویژه بانوان به بهره برداری رسیده اما پارک شهرستان بهمئی دارای پیشرفت فیزیکی ۴۵درصد می باشد.

وی افزود: پارک ویژه بانوان شهرستان دنا کلنگ زنی شده و در سایر شهرستان های استان از جمله کهگیلویه ، چرام ، لنده ، باشت و مارگون زیرساخت های لازم فراهم نشده است.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین با اشاره به دستور رئیس جمهور مبنی بر استفاده از ظرفیت زنان استان و نقش آفرینی آنان درحوزه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، تاکید کرد: قریب به ۵۰ درصد از جمعیت (۷۲۶ هزار نفری) استان را زنان تشکیل می دهند ، لذا استفاده از ظرفیت این جامعه عظیم در حوزه های مختلف اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی بر هیچکس پوشیده نیست.

وی ادامه داد: تاکنون شورای اندیشه ورز حوزه زنان و خانواده با استفاده از ظرفیت زنان خبره استان و کارگروه های هفت گانه ( جمعیت ،کسب و کار پایدار ، الگوی سوم زن ، حقوق و مسئولیت های بانوان ، تحکیم خانوده ، زیست عفیفانه ، نشاط اجتماعی) تشکیل شده اند.

احمدزاده ابراز کرد: طرح توانمند سازی زنان در استان اجرا شده و شهرستان چرام به عنوان پایلوت انتخاب شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: طرح توانمند سازی زنان سرپرست خانوار با معرفی متقاضیان به صندوق کارآفرینی امید جهت اعطای تسهیلات اشتغالزایی صورت می گیرد و در این رابطه تفاهم نامه ای سه جانبه بین معاونت هماهنگی امور اقتصادی و حوزه بانوان و خانواده استانداری و صندق کارآفرینی امید با اعتباری ۲۵ میلیارد ریالی منعقد شده است

وی گفت: طرح های اشتغال زایی که توسط بانوان ارائه می شوند برای اعطای تسهیلات از حمایت و اولویت برخوردار هستند و در این خصوص اقدام های خوبی انجام شده است.

احمدزاده تاکید کرد: البته حوزه زنان استان کهگیلویه و بویراحمد نیازمند توجهات خاص کشوری است.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
0
0
قبلا همه این موارد را در زمان مدیرکل قبلی امور بانوان دیده بودیم وشنیده بودیم
اگر کار وعمل جدیدی انجام داده اید بیان کنید
نه امور انجام شده ی قبلی
نام:
ایمیل:
* نظر: