به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۵۹۹۹
|
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱
سردار خرم دل کاهش فرزند آوری و تک فرزندی را ناشی از مشکلات فرهنگی و تبلیغاتی عنوان کرد.

خبردنا: سردار خرمدل گفت: امروز باید طرح‌های حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را با جدیت اجرا کنیم تا در آینده کشور دچار بحران نشود.

به گزارش  خبردنا ، وی در جلسه طرح جوانی جمعیت با اشاره به اینکه باید طرح‌های حمایتی برای اجرای این قانون در استان داشته باشیم گفت: در سال‌های گذشته برنامه های غلط کنترل جمعیتی به صورت گسترده در اغلب رسانه‌ها اجرا شده است.

فرمانده سپاه فتح بیان کرد: برای برنامه ریزی و حمایت از فرزندآوری باید اطلاعات دقیق ازدواج، طلاق و تولد را به تفکیک در شهرستان‌های مختلف استان بررسی شود تا بتوانیم طرح‌های مهم و کاربردی اجرا کنیم.
وی ادامه داد: خارج از طرح‌های حمایتی دولت برای فرزندآوری، باید در استان اقدامات اساسی برای جوانی جمعیت انجام دهیم.
سردار خرم دل کاهش فرزند آوری و تک فرزندی را ناشی از مشکلات فرهنگی و تبلیغاتی عنوان کرد.
وی برجسته سازی خانواده‌های دارای ۴ فرزند را ضروری دانست و بیان کرد: رسانه‌ها باید این خانواده‌ها را برجسته کنند و شهرداری فضای شهر را با تبلیغات فرزندآوری پررنگ کند.
فرماندار شهرستان بویراحمد هم در این جلسه با بیان اینکه ۱۰ میلیون نفر مجرد در کشور وجود دارد، گفت: باید زیرساخت‌های لازم را برای ازدواج آسان و فرزندآوری آماده کنیم تا جوانان تشویق شوند.
شهرام مهدوی مطلق افزود: یکی از مشکلات اساسی برای خانواده‌ها در حوزه ادارات و کارمندان هستند که زوجین در شهر‌های مختلف مشغول فعالیت اداری بوده و گاهی با قانون‌های سخت گیرانه مانع از فعالیت آن‌ها در یک شهر می‌شوند.
معاون اجتماعی سپاه فتح استان نیز گفت: در راستای منویات رهبری در گام دوم انقلاب و موضوع فرزندآوری که یکی از چالش‌های مهم در جامعه است سپاه فتح طرح‌هایی در جهت حمایت از رشد جمعیت اجرا می‌کند.
سرهنگ عباسی افزود: این طرح‌ها در حمایت از جوانی جمعیت، ازدواج آسان، کاهش طلاق و جلوگیری از چالش‌ ناباروری است.
وی به طرح‌های حمایتی برون سازمانی هم اشاره کرد و گفت: راه اندازی کلینیک‌های سیار مشاوره‌ای با موضوع ازدواج، طلاق، مشاوره، تغذیه و مهارت یابی و همچنین مهیا کردن جهیزیه ارزان قیمت برای نیازمندان را در دستور کار داریم.

نام:
ایمیل:
* نظر: