به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۶۰۰۱
|
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷
درحالی که فروش پیاز در برخی از بازارهای درون و برون شهری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد و جند شهر دیگر این استان به شدت روبه افزایش بوده و بسمت قیمت دلار در پیش است، رئیس اداره اتحادیه میوه و تره بار این شهر، هرگونه افزایش قیمت پیاز را تخلف محرز می داند و معتقدست قیمت میوه ها در بازارهای این شهر مناسب است.

به گزارش خبردنا، بازار میوه و تره بار به علاوه مغازه های میوه فروشی و ماشین های دوره گرد فروش میوه جات و صیفی جات هم اکنون در یک تلاطم قیمتی قرار دارند.

از پلیس راه یاسوج -شیراز تا میدان میوه و تره بار تلخسرو، بازارهای داخلی شهر تا ماشین های دوره گرد فروشنده میوه جات و صیفی جات در محدوده محورهای فرودگاه - مادوان و پلیس راه یاسوج - اصفهان، قیمت ها دارای اختلاف های معنادار بوده و این روزها شاهد رقابت بین افزایش قیمت دلار و قیمت پیاز است.

به هر فروشنده ای که مراجعه می کنی و از او می پُرسی چرا قیمت پیاز اینگونه افزایش یافته؟ با لبخندی معنادار می گوید که قیمت دلار هم افزایش پیدا کرده و ما پیاز را براساس قیمت دلار خریداری می کنیم.

خانم خانه داری که خود را نسرین می نامد و شوهرش کارگر ساختمانی با دو فرزند و مستاجر در یکی از روستاهای حاشیه ای یاسوج است، به ایلنا گفت که توان خرید یک کیلو پیاز را هم دیگر ندارد و اصلا کسی هم پیدا نمی شود تا بر این آشفته بازار نظارت و کنترل کند.

جوان حدود 30 ساله ای که نامش احمد است هم به ایلنا در یاسوج گفت که با این روند باید خوردن پیاز را هم به آرزوهای مان اضافه کنیم.

درحالی که شهروندان یاسوجی از افزایش سرسام آور قیمت پیاز به شدت نگرانند و از رقابت پیاز و دلار با هم خبر می دهند اما رئیس اتحادیه میوه و تره بار این شهر با رد قیمت خرید 40 هزار تومانی پیاز توسط مشتریان، اظهارداشت: قیمت هر کیلوگرم پیاز قرمز درجه یک ۲۶ هزار تومان، سفید ۲۳ هزار تومان و زرد ۲۲ هزار تومان است.

مهدی رضایی در گفت و گو با ایلنا از یاسوج گفت: فروش این محصول با قیمت بالاتر تخلف و طبق قانون با مُتخلفان در این زمینه برخورد می شود.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار شهر یاسوج با اعلام رضایت خود از قیمت انواع میوه جات در این شهر، از افزایش قیمت موز خبرداد و خاطرنشان کرد: هم اکنون بیش از ۱۰۰ واحد صنفی دارای پروانه و فعال در شهر یاسوج وجود دارد و البته بیش از ۵۰۰ واحد دستفروش، کپری و فاقد پروانه هم در این بخش فعالیت دارند.

رضایی تاکیدکرد فروش پیاز با قیمتی بالاتر از قیمت اعلام شده در بازار تخلف بوده و خریداران در صورت مشاهده این افزایش قیمت، نهادهای نظارتی اتاق اصناف، سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل تعزیرات حکومتی را اطلاع بدهند.

نام:
ایمیل:
* نظر: