به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۶۰۰۲
|
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸
برخی از مدیران معتقدند که مسئولان فرودگاه برنامه‌ای برای افزایش تعداد پرواز‌ها را ندارند.

خبردنا :مدیر فرودگاه بین المللی یاسوج گفت : تعداد پروازهای این فرودگاه از ۷ پرواز در هفته به ۲ پرواز کاهش یافته است.

به گزارش  خبردنا ، فرودگاه یاسوج سال ۱۳۸۶ با هدف کمک به بهبود حمل و نقل استان راه اندازی شد این در حالی است که دولت‌های مختلف در سال‌های گذشته بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان برای ساخت و تجهیز این فرودگاه هزینه کردند تا در ردیف فرودگاه‌های بین المللی قرار بگیرد.
انصاری مدیر فرودگاه یاسوج می گوید: براساس ارزیابی سازمان برنامه و بودجه فرودگاه یاسوج ، بین ۹۳ فرودگاه کشور رتبه ۴ را به لحاظ کیفیت خدمات گرفته است و این فرودگاه ظرفیت جابجایی دست کم ۵۰ هزار مسافر را در سال دارد.
این در حالی است که فرودگاهی با این کیفیت نه تنها پرواز خارجی نداشته بلکه امسال کمتر از ۶ هزار مسافر در این فرودگاه جابجا شده و تعداد پروازهایش از ۷ به ۲ پرواز کاهش یافته است.
انصاری مدیر فرودگاه بین المللی یاسوج دیگر دستگاه‌های اجرایی استان را مقصر وضعیت موجود این فرودگاه دانست و گفت: اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان هیچ آژانس مسافرتی را در فرودگاه یاسوج مستقر نکرده و اداره حج و زیارت هم از ظرفیت این زیرساخت استفاده نکرده است.
برخی از مدیران معتقدند که مسئولان فرودگاه برنامه‌ای برای افزایش تعداد پرواز‌ها را ندارند.
معاون امور اقتصادی استاندار، اما منفعت طلبی شرکت‌های هواپیمایی و تعلل آنها را عامل رکود فرودگاه یاسوج عنوان کرد و گفت: آن‌ها به بهانه کمی مسافران استان را مجبور به راه اندازی پرواز‌های چارتری می‌کنند که مناسب مردم استان نیست.
عسکری راهکار این معضل را خرید هواپیما و ایجاد ایرلاین در استان دانست و افزود: برای این مهم با دو سرمایه گذار وارد مذاکره شده ایم.
وی اضافه کرد: درصورت توافق تسهیلات ویژه‌ای به سرمایه گذاران برای خرید هواپیما و تاسیس شرکت هواپیمایی در استان پرداخت می‌شود.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یزدگرد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
0
0
درود پس این جناب استاندار چه کاره اس ؟؟؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر: