به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۶۰۰۷
|
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۷
در یازدهمین روز از اولین ماه فصل سرد 1401 انشستار سه خبر تاسفبار از سه حوزه انتخابیه در استان کهگیلویه و بویراحمد بسترساز بسیاری از نگرانی در روزهای آینده خواهد بود.

به گزارش خبردنا، انتشار خبر مخالفت منطقی سازمان محیط زیست کشور با آبگیری سدچمشیر گچساران که چینی ها با این آبگیری میلیاردها دلار به جیب خواهند زد بدون شک تاثربرانگیزترین خبر روز یازدهم دی ماه جاری در استان کهگیلویه و بویراحمد بویژه حوزه انتخابیه گچساران است.

خبر بد اول ( گچساران )- سد چمشیر نباید آبگیری شود

کارشناسان متخصص سازمان محیط زیست همانگونه که پیش بینی می شد رای به توقف در آبگیری سد چمشیر گچساران بدلیل بافت های گسترده نمکی و شور شدن رودخانه زهره در صورت آبگیری از این سد داده اند.

این کارشناسان معتقدند که در صورت آبگیری این سد، شاخصه هدایت الکترونیکی (EC) رودخانه زهره که معیار مهمی برای اندازه‌گیری مقدار نمک موجود در آب محسوب می‌شود، از ۲ هزار و ۴۰۰ به رقم ۴ تا ۵ هزار خواهد رسید. این در حالی است که از نظر کارشناسان کشاورزی، اگر شاخص EC یک رودخانه به رقم بالای ۳ هزار برسد، دیگر کیفیت آب حتی برای فعالیت زراعی هم مفید نخواهد بود؛ آن هم در شرایطی که تامین آب کشاورزی ۱۱۰ هزار هکتار از اراضی پایین‌دست، به عنوان یکی از اهداف اصلی ساخت سد چمشیر مطرح شده بود و حالا به نظر می‌رسد که در صورت آبگیری این سد، این هدف محقق نخواهد شد.

 «حسین آخانی» عضو هیات هلمی دانشگاه تهران اظهار داشت: مشاهده رخنمون نمکی روی سطح زمین در بستر سد چمشیر، پاسخ محکمی به مسئولان وزارت نیرو است که همواره ادعا می کردند که در بستر این سد، آثار نمک وجود ندارد و لایه‌های نمک زیر سطح زمین قرار گرفته‌اند. همچنین مشاهده این رخنمون، تاییدی است بر مطالعات جدید زمین شناسی که در آن تایید شده است که آن بخش‌هایی از سازند گچساران در تماس با مخزن سد چمشیر قرار خواهد گرفت که آثار نمک در آنها وجود دارد.

رخنمون نمکی سد چمشیر 3

تأمین آب آشامیدنی و صنعتی، بهره‌مند شدن ۱۴۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و بوشهر، ذخیره و کنترل آب رودخانه زهره به میزان یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون متر مکعب، تولید ۴۸۲ مگاوات برق آبی، کنترل سیلاب‌های مخرب رودخانه زهره، اشتغال زایی در زمان اجرای طرح و زیر ساخت‌های صنعت گردشگری و پرورش ماهی از مهمترین اهداف آبگیری از سد چمشیر گچساران بود که اکنون باید عملیات آبگیری آن متوقف بشود.

دومین خبر ( کهگیلویه بزرگ ) - پتروشیمی دهدشت شروع نکرده تعطیل شد

به مناسبت هفته دولت با حضور وحدانی فر امام جمعه، موحد نماینده مردم در مجلس، صمیمی دوست معاون وقت استاندار، دارا کریمی نژاد فرماندار وقت شهرستان و جمعی دیگر از مسئولان استانی و شهرستانی، مجتمع پتروشیمی باسرمایه‌گذاری 12 هزار میلیارد تومان در دشت مازه از توابع کهگیلویه کلنگ‌زنی شد.

سیدمحمد موحد در آن آئین، کلنگ زنی این پروژه را یک موهبت الهی دانست و آن را یک پروژه استثنایی در خاورمیانه عنوان کرد.

بگفته این نماینده فعلی کهگیلویه بزرگ در مجلس، در کشور تاکنون چنین مجوزی صادر نشده و موافقت با تأمین خوراک پتروشیمی دهدشت لطف پرودگار بود و لاغیر.

"سید حشمت الله صمیمی دوست" معاون وقت استاندار و مشاور فعل این استاندار هم در آئین کلنگ زنی طرح مجتمع پتروشیمی دشت مازه کهگیلویه با ذوق زدگی تمام گفت که از پیگیری‌های استاندار (کلانتری) و همچنین پیگیری‌های مستمر (موحد) نماینده فعلی مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس که تلاش زیادی انجام دادند، قدردانی می‌کنم.

و اما بعد از یکسال و چهار ماه و در روز دهم دی ماه 1401 ، وحدانی فر امام جمعه از تعطیلی کامل این طرح اظهار تاسف می کند و می گوید: تعطیلی و توقف کار پروژه پتروشیمی و اتفاقات انجام شده فضا را به سمت و سویی برد که موجب ناامیدی و بی اعتمادی مردم نسبت به دولت و مسئولین شده است.

سومین خبر بد ( حوزه انتخابیه بویراحمد ) - فرودگاه یاسوج در آستانه تعطیلی 

براساس آنچه عنایت انصاری مدیر فرودگاه یاسوج به خبرگزاری تسنیم گفته باید منتظر تعطیلی کامل فرودگاه یاسوج در روزهای آینده باشیم.

او با اشاره به ارتقای این فرودگاه از داخلى به مرز هوایى و بین‌المللى گفته است: نرخ مصوب بلیط پروازه یاسوج - تهران هم‌اکنون 840 هزار تومان اس که شرکت هواپیمایی پارس ایر توقع دارد این نرخ از طرف سازمان هواپیمایى کشورى به یک میلیون و 300 هزار تومان برسد و به‌دلیل عدم موافقت سازمان با افزایش قیمت فعلاً پروازها را باطل کرده است.

انصاری گفته که از شش پرواز در هفته هم‌اکنون فقط در هفته روزهاى شنبه و چهارشنبه هواپیمایى ماهان در مسیر یاسوج - تهران فعال است.

به گزارش خبردنا/ علاوه براین سه خبر، اخبار بد دیگری برای استان کهگیلویه و بویراحمد در راهست که امیدواریم این اخبار بد در سه حوزه انتخابیه رخ نداده و باعث ناامیدی مردم از مسوولان فعلی  نشود.

این پایگاه خبری آماده انتشار پاسخگویی مسوولان مربوطه به افکار عمومی را اعلان کرده و امیدست مسولان تصمیم گیر با تنبلی نکردن و سهل انگاری ننمودن در این زمستان سرد بسترساز شیوع سرمای بیشتر در روح و روان مردم زادگاهشان نشوند.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
0
1
فعلا برو از جناب دکتر تاجگردون در خصوص موضوع اول سوال بفرما
یزدگرد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
0
0
درود
به حضرت استاندار بفرمایید شما پرواز تهران را از دست نده عمان پیش کش
نام:
ایمیل:
* نظر: