به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۶۰۱۴
|
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲
رئیس کمیسیون اصل نود مجلس تأکید کرد:
رئیس کمیسیون اصل نود مجلس تأکید کرد: تا روشن‌شدن ابهامات پیرامون سد چم‌شیر گچساران وزارت نیرو حق آبگیری این سد را ندارد. اگر این وزارتخانه اقدامی انجام دهد با مسئولیت خودش است و باید پاسخگو باشد.

به گزارش خبردنا، نصراله پژمانفر با اشاره به پیگیری‌های کمیسیون اصل نود در خصوص سد چم شیر گچساران اظهار داشت: موضوع اصلی این سد مروبوط به وزارت نیرو است و نگرانی‌هایی نسبت به آبگیری این سد وجود دارد. جلساتی را با مسئولین بخش‌های مختلف از جمله وزارت نفت و سازمان میحط زیست برای بررسی ابعاد مختلف این پروژه برگزار کرده ایم.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس تأکید کرد: تا روشن‌شدن ابهامات پیرامون سد چم‌شیر گچساران وزارت نیرو حق آبگیری این سد را ندارد. اگر این وزارتخانه اقدامی انجام دهد با مسئولیت خودش است و باید پاسخگو باشد.

وی افزود: کمیسیون، مطالعات و مکاتبات متعددی با وزارتخانه‌های نفت و نیرو و مجموعه‌های علمی و دانشگاهی داشته و کار به اینجا رسید که تا شفاف شدن ابهاماتی که در خصوص این سد مطرح است، وزارت نیرو اقدام به آبگیری سد نکند و در جلسه مشترک کمیسیون، این مساله به شخص وزیر نیرو یعنی آقای محرابیان اعلام شد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس تأکید کرد: اگر وزارت نیرو اقدامی انجام دهد با مسئولیت خودش است و باید پاسخگو باشند و هر اتفاقی رخ دهد مسئولیت آن بر عهده کسانی است که با وجود تذکرات، تصمیم گیری کرده‌اند. وزیر نیرو اعلام آمادگی کرد در کمیته‌ای به کارشناسان پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه لازم است هیچ اقدام غیرقابل بازگشتی انجام نشود، گفت: در مورد این پروژه عدم النفع‌هایی مطرح است که متوجه میادین نفتی است و موضوع گزارش‌ها و طرح توجیهی که در خصوص احداث سد وجود داشته اشکالاتی به آن وارد بوده و امیدواریم وزارت نیرو دقت لازم در اقدامات قانونی را داشته باشند و امیدواریم در صورت رفع نگرانی اقدامات بعدی انجام شود.

پژمانفر تصریح کرد: زمانی که عملیات احداث سد آغاز شد و تذکرات لازم داده نشد نیز موضوعی است که نیاز به بررسی دارد و شاید لازم است دستگاه قضایی به آن ورود کند و اگر کسانی کوتاهی کرده باشند باید با آن برخورد شود، اما صحبت این است که امروز با وجود سرمایه گذاری دولت‌های گذشته طبق روال عادی باید این سد آبگیری شود، اما ما به گزارش‌هایی رسیدیم که خطر و آسیب‌های آب گیری این سد بیش از منافع آن است که باید مقداری تامل کنیم و پس از جمع بندی اقدام کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: