به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۶۰۱۶
|
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹
با انتشار اطلاعیه ای:
 اداره کل دامپزشکی استان کهگیلویه وبویراحمد در اطلاعیه ای از دامداران، آبزی پروران، زنبورداران و بهره برداران حوزه دام این استان خواست در نزولات جوی امروز چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری مراقبت های لازم را برای صیانت و حفاظت از دام ، پرورش ماهی و کَندوهای زنبور خود داشته باشند.

به گزارش خبردنا، اداره کل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در این اطلاعیه آورده است: بر اساس اطلاعات دریافتی از سازمان هواشناسی کشور و هشدار سطح نارنجی هواشناسی کشاورزی، لازم است دامداران و  بهره‌برداران حوزه دام، طیور، آبزیان و زنبورعسل در استان نسبت به رعایت نکات ایمنی اهتمام جدی داشته باشند.

زمان شروع سامانه با بارش شدید در استان کهگیلویه و بویراحمد از اوایل وقت چهارشنبه و زمان پایان آن اواخر وقت پنج‌شنبه فردا خواهد بود.

بارش باران در مناطق جنوبی با رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و احتمال تگرگ و برف در مناطق سردسیری این استان از ویژگی های نزولات جوی در این دو روز عنوان شده است.

اداره کل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در این اطلاعیه توصیه‌ کرده که از آب باران برای دام‌ها استفاده نشود.

پاک سازی، تنظیم و کنترل دریچه‌های ورودی و خروجی آب استخرها، جلوگیری از ورود آب گل آلود به استخر‌ها با توجه به حجم بالای روان آب و سیلابی شدن رودخانه‌ها، خودداری دامداران و عشایر از عبور در ارتفاعات، توقف در حاشیه رودخانه‌‌ها و مَسیل‌‌ها، عایق بندی و محافظت از کَندوها در مقابل بارش و تغذیه کمکی کُلنی‌ها،  چرا نبردن دام ها در مراتع و انتقال دام ها به مکان سرپوشیده در هنگام وقوع بارش از دیگر توصیه های این اداره کل برای روزهای بارش و نزولات آسمانی است.

اداره کل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد از مردم خواسته که در صورت مشاهده و یا اتفاق ناگواری برای دام ها، کَندوهای زنبور و پروزش ماهی با سامانه ۱۵۱۲ تماس بگیرند.

نام:
ایمیل:
* نظر: