به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۶۰۱۷
|
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه وبویراحمد از به دام افتادن شکارچی 37 بطانه سنجاب در آخرین لحظات اعزام به خارج از استان خبرداد.

به گزارش خبردنا، "اسلام جاودان خرد"  با بیان اینکه برای اولین بار در تاریخ محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد یک محموله سنگین سنجاب در این استان کشف شد، اظهارداشت: از مدت ها قبل گزارش هایی کم و بیش از قاچاق سنجاب به ما می رسید و همکاران یگان حفاظت محیط زیست موضوع را بصورت نامحسوس تحت نظر داشتند.

وی گفت: براساس گزارش مردمی به این نتیجه رسیدیم که شکارچی مُتخلفی در یکی از روستاهای شهرستان بویراحمد با زنده گیری 37 بطانه سنجاب ایرانی قصد قاچاق این گونه مهم را دارد که با هماهنگی و همکاری مراجع قضایی، ساعاتی پیش و قبل از اینکه این شکارچی مُتخلف موفق شود سنجاب ها را قاچاق و از استان خارج کند توسط یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بویراحمد و اداره حیات وحش محیط زیست استان به همراه 37 بطانه سنجاب دستگیر شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه وبویراحمد افزود: با همکاری دانشگاه یاسوج بمنظور استفاده های علمی، از خون سنجاب ها نمونه برداری و در بانک ژن محیط زیست استان نگهداری شد ضمن آنکه متاسفانه بدلیل شرایط بد نگهداری این سنجاب  ها در هنگام اسارت توسط متخلف یک بطانه از  آنها تلف شد.

جاودان خرد با بیان اینکه پس از هماهنگی با اداره کل دامپزشکی و تائید سلامت، 36 بطانه سنجاب به دامان طبیعت بازگشتند، خاطرنشان کرد: شکارچی مُتخلف برای تحقیقات تکمیلی به مراجع قضایی معرفی شده است.

به گزارش ایلنا، سنجاب ها جوندگان زیرک و دم بوته ای هستند که در سراسر جهان یافت می شوند. آن ها از خانواده سنجاب سانان هستند و محل زندگی آنها بیشتر جنگل ها است و به طور متوسط هر هفته حدود 450 گرم غذا می خورند و بطور عمده از قارچ ها، دانه ها، آجیل ها و میوه ها تغذیه می کنند.

در مواقع آماده شدن برای روزهای سرد زمستان، سنجاب ها غذای خود که عمدتا" دانه های سالم هستند را دفن می کنند. اغلب آنها محل دفن دانه ها را فراموش می کنند و دانه های مدفون شده به محض فراهم شدن شرایط بعنوان یک نهال سر از خاک بیرون می آورند و تبدیل به درخت می شوند.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همیار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
0
0
با داد روباهها هم برس
نام:
ایمیل:
* نظر: