به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۶۰۲۰
|
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۷
امام جمعه موقت یاسوج:
وی با تاکید بر اینکه راه نجات و سعادت پیروی از انبیاء خداوند است، بیان کرد: در دنیا حاکمیت‌ها بر پایه زور ، ظلم و بی‌عدالتی به وجود می‌آید اما در نظام ما بر پایه ولایت و یک امر الهی است.

 خبردنا :  امام جمعه موقت یاسوج با تاکید بر اینکه گرانی‌ها بویژه کالاهای اساسی مردم را رنج می‌دهد، گفت: دولت برای کنترل بازار تدبیری کند.

به گزارش  " خبردنا " به نقل از تسنیم ، حجت‌الاسلام سید "علی صالح موسوی اعظم"در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار داشت: دولت باید بازار را کنترل کند و با تشدید نظارت‌ها و اعمال برنامه‌های پیشگیرانه امید را در مردم زنده کند.

وی با بیان اینکه هیچ بازاری دوست ندارد کالای او گران شود تا قدرت خرید خریدار آن کم شود پس نباید همه هجمه‌ها را به بازاریان اورد، عنوان کرد:گاهی ممکن است خرید یک خودرو برای ما غرور به وجود بیاورد، گاهی ممکن است فرزند خود را به همه‌چیز توصیه بکنیم اما به اعمالی که خداوند توصیه کرده است را به او توصیه نمی‌کنیم.

امام جمعه شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: باید نسبت به مسائل اخلاقی بیشتر توجه داشته و کار های ترویجی را به دیگران ارجاع ندهیم.

موسوی اعظم ادامه داد: فرزندان دیگر حرف‌شنوی از خانواده ندارند، یک مقدار به خود بیاییم و خود را مورد خطاب قرار دهیم، نسل امروز با فرزندان نسل‌های قبل فرق دارد.

وی با تاکید بر اینکه راه نجات و سعادت پیروی از انبیاء خداوند است، بیان کرد: در دنیا حاکمیت‌ها بر پایه زور ، ظلم و بی‌عدالتی به وجود می‌آید اما در نظام ما بر پایه ولایت و یک امر الهی است.

موسوی اعظم خاطرنشان کرد: نعمت‌های پروردگار در دنیا و آخرت بی‌انتهاست و نعمت‌های فراوانی خداوند برای بندگانش فراهم کرده، خوش به حال آن‌هایی که بر اساس حلال و حرام از آن‌ها استفاده می‌کنند.

امام جمعه شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: نعمت‌های اخروی با نعمت‌های دنیوی قابل‌مقایسه نیست، در قیامت هیچ درد و مرضی نیست.

موسوی اعظم با اشاره به اینکه انسان‌های که اهل عمل هستند و به آخرت باور دارند، آن‌ها در آخرت بسیار مسرور حضور خواهند داشت خاطرنشان کرد: دلیل این امر به خاطر باوری است که حلال خدا را حلال و حرام خدا را حرام می‌داند ، باوری که باعث شده است که اگر واجبی را که خداوند فرموده انجام دهند باعث مسرور شدن خود آن‌ها در آخرت می‌شود .

وی با تاکید بر اینکه اگر کسی خود به اعمالی که خداوند فرموده عمل نکند نمی‌تواند دیگران حتی فرزندان خود را وادار به انجام آن‌ها کند، افزود: خداوند فرموده است آن بهشتی را که وعدش را داده‌ام تحقق پیدا می‌کند ، وعده خداوند محقق پذیر است و انسان پرهیزگار کسی است که به تمام آیات الهی تا تمام وجود باور داشته باشد، کسی که نماز می‌خواند اما ذکات نمی‌دهد. با تمام آیات الهی باور ندارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: