به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۶۰۳۶
|
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵

یک عقاب قهوه‌ای رنگ غول‌پیکر در حال پرواز پس از مشاهده یک آفتاب پرست در حال عبور از جاده فرود آمد تا این وعده غذایی را شکار کند.

به گزارش خبردنا، فیونا سادمن، علاقه‌مند به حیات وحش، این منظره هیجان‌انگیز در پارک ملی کروگر از نزدیک مشاهده کرده است.

وی می‌گوید: اغلب وقتی از میان ذخیره‌گاه‌ها رانندگی می‌کنم، توجه من به بوته‌های اطراف، بیشه‌زارها، درختان و بستر رودخانه‌ها معطوف می‌شود. گاهی اوقات بهترین مشاهدات در جایی که انتظار دارید نیستند. در این روز خاص، من در امتداد جاده در حال رانندگی بودم که یک حیوان کوچک در وسط جاده نظرم را جلب کرد. آفتاب پرست!

آفتاب پرست‌ها خزندگانی هستند که واقعاً از نظر توانایی استتار بی همتا هستند. آن‌ها از استتار به عنوان وسیله‌ای برای دور ماندن از دید شکارچیان در کمین استفاده می‌کنند. آن‌ها بسیار کوچک و در عین حال کاملاً ضخیم هستند، آن‌ها یک میان وعده وسوسه انگیز برای بسیاری از حیوانات دیگر هستند.

دیدن آفتاب پرست در وسط جاده برای من خاص بود، زیرا آن‌ها معمولی‌ترین حیوانی نیستند که می‌توان در حین رانندگی دید. آنچه بعد اتفاق افتاد کاملاً مسحورکننده بود. از ناکجاآباد، یک عقاب قهوه‌ای بزرگ به سمت جاده جلوی وسیله نقلیه من فرود آمد. عقاب روی زمین نشست و آفتاب پرست را مشاهده کرد. انگار در حال فکر کردن و طرح یک نقشه بود.

آفتاب‌پرست بلافاصله متوجه خطری شد که در آن قرار داشت و تغییر حالت داد تا خود را بزرگ‌تر نشان دهد. با این حال، همه این‌ها بیهوده بود، و عقاب بزرگ به هیچ وجه از نمایشی که آفتاب پرست در حال اجرا بود نترسید. اولین ضربه را عقاب با سرعتی مهیج زد!

عقاب‌ها هنگام شکار از منقار و چنگال خود استفاده می‌کنند و هر چیزی را که به چنگ هایشان برسد مصرف می‌کنند. اغلب اوقات نمی‌توان آن‌ها را در عمل مشاهده کرد، زیرا بیشتر اوقات در چمن‌زار‌ها یا دور از دید اتفاق می‌افتد. آن‌ها بسیار چابک هستند و حتی مار‌ها را با چنگال‌های تیز خود می‌گیرند.

قبل از اینکه بفهمم، نبرد تمام شد و چنگال‌های عظیم این عقاب قهوه‌ای رنگ محکم دور بدن آفتاب‌پرست کوچک پیچیده شد. هیچ شانسی نداشت، اما امتحانش کرد. عقاب بلافاصله به هوا رفت و پرواز کرد. همانطور که از ناکجاآباد ظاهر شده بود. از دید ناپدید شد.

(تصاویر)

(تصاویر)

 
(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

 

نام:
ایمیل:
* نظر: