به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۶۰۴۷
|
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۶
بعنوان کمیسیون ماده ۳۸ تا کنون ندیده‌ام که در رابطه با نیرو‌هایی که لیست آن‌ها منتشر شد، موردی مطرح شود. حجمی بودن کار‌های شهرداری دلیلی بر گرفتن نیرو در شهرداری نیست و این مسأله دلیل نمی‌شود که شرکت‌ها نیرو تزریق کنند و بار قانونی و حقوقی برای شهرداری ایجاد شود. خلأکمبود نیرو باید بصورت قانونی و طی تشریفات پر شود نه با خاله و خُرزویی نیرو وارد شهرداری شود.

خبردنا : جلسه شورای اسلامی شهر یاسوج با حضور رئیس و اعضای شورای شهر و شهردار این شهر با دستور جلسه «پاسخ شهردار به سؤالات اعضای شورای شهر» برگزار شد.
به گزارش " خبردنا " به نقل از ایسنا ،  در این جلسه نستهن مقدم_ شهردار یاسوج_ به سؤالات برخی از اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج ( هدایت‌امیری و عطاء اله دانشی) پاسخ داد.
«نستهن مقدم» در پاسخ به سؤال هدایت‌امیری مبنی بر اینکه «با توجه به اینکه قریب به اتفاق شهروندان از ما سؤال می‌کنند شهردار یاسوج دارای چه مدرک تحصیلی است بنابراین برای آگاهی اعضای محترم شورا و اطلاع‌رسانی به شهروندان، شهردار محترم مدارک تحصیلی اخذ شده کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکترای خود را به شورا ارائه کند؟»، گفت: مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه رازی کرمانشاه، کارشناسی ارشد آب از دانشگاه آزاد شیراز و دکترای مدیریت کسب و کار خود را از دانشگاه صنایع و معادن ایران در تهران اخذ کرده‌ام.
سؤال دیگر‌ امیری این بود که «دلیل پرداخت نکردن اضافه کاری و پاداش نیرو‌های شهرداری که بعضاً باعث ضرر و سردرگمی آن‌ها شده است را اعلام نماید، ضمناً پرسنلی که در شرف بازنشستگی هستند که این پرداخت نشدن اضافه کاری و پاداش آن‌ها را دچار یک بحران دریافت حقوق بازنشستگی خواهد کرد. » شهردار یاسوج در پاسخ به این سؤال اظهار داشت: بدلیل نظام اداری و کنترل هزینه‌ها وقفه‌ای برای پرداخت اضافه کار پرسنل ایجاد کرده‌ایم، و اگر در وقت غیراداری نیازی به کارمندی نداریم زحمتش ندهیم که بخواهد اضافه کاری پرداخت کنیم، توجه ویژه‌ای به بازنشستگان داشته‌ایم اما اگر مشکل مالی و نداشتن توان پرداخت از سوی مردم برای عوارض داریم. نباید پرسنل حقوق خود را بگیرند و امور مردم فراموش شود بلکه باید بر همه حوزه‌ها و بخش‌های شهرداری تحمیل شود. اگر حوزه‌های درآمدی ما مدیریت شود پرداختی بیشتر خواهد شد.
سؤال‌ امیری نیز در خصوص دلیل به کارگیری نیرو‌های بدون مجوز در قالب شرکتی و بعضاً مستندسازی صوری جهت تبدیل وضعیت آن‌ها با وجود نبود اعتبارات کافی برای پرداخت حقوق آن‌ها و حجیم شدن بدنه شهرداری چیست؟ و چرا برای حدود ۲۳ نفر به بدنه شهرداری بدون اجازه شورا بصورت صوری بیمه رد شد؟ از ۱۵ مهر ماه ۱۳۹۶ تاکنون که مسئولیت شهرداری یاسوج را بر عهده گرفتید چه تعداد نیرو به بدنه شهرداری اضافه شده و آیا نیاز بود این نیرو‌ها اضافه شود؟
مقدم در پاسخ به این سؤال نیز گفت: از مهر ماه ۹۶ تاکنون بیش از ۱۴۰ نفر نیرو به نیرو‌های شهرداری اضافه شد، بخشی از نیرو‌های بکار گرفته شده در قالب شرکت‌های پیمانکاری یا قراردادی حجمی هستند، ۱۵درصد از نیرو‌های اضافه شده نیرو‌های جامعه ایثارگر بوده که تبدیل وضعیت شدند. صعود یا نزول نیرو‌ها را تقدیم شورا خواهم کرد. لیست منتشر شده مبنی بر رد شدن بیمه صوری برای برخی‌ها در شهرداری یاسوج با دستور بنده به واحد‌های اداری مالی و بازرسی این لیست تهیه شد و برخی شرکت‌ها در این زمینه تخلف کرده‌اند که در کمیسیون ماده ۳۸ شاکی این شرکت‌ها شده‌ایم، برخی از افراد این لیست قبل از دوره مدیریت بنده وارد شهرداری شدند و البته نیروی دارای تخصص باید وارد شهرداری شود.
وی افزود: افزایش ۵۶درصدی حقوق نیرو‌های شهرداری بارسنگینی برای شهرداری ایجاد کرد و این مسأله به چالشی تبدیل شد که یکی از دلایل معوق شدن حقوق کارگران این افزایش بوده است.
امیری تأکید کرد: بعنوان کمیسیون ماده ۳۸ تا کنون ندیده‌ام که در رابطه با نیرو‌هایی که لیست آن‌ها منتشر شد، موردی مطرح شود. حجمی بودن کار‌های شهرداری دلیلی بر گرفتن نیرو در شهرداری نیست و این مسأله دلیل نمی‌شود که شرکت‌ها نیرو تزریق کنند و بار قانونی و حقوقی برای شهرداری ایجاد شود. خلأکمبود نیرو باید بصورت قانونی و طی تشریفات پر شود نه با خاله و خُرزویی نیرو وارد شهرداری شود.
سؤال دیگر‌امیری نیز این بود که «علت نداشتن توانایی در پُر کردن چاله چوله‌های سطح شهر یاسوج بخصوص مرکز شهر که همه شهروندان را کلافه و موجب نارضایتی آن‌ها را از شهردار فراهم آورده است چیه؟ و بعضا شهروندان آسفالت خیابان را می‌گویند پیش کش آیا نمی‌توانید چاله‌ها را پر کنید؟» همچنین شهرداری هزینه حفاری را از متقاضیان و اشخاص حقیقی دریافت می‌کند اما ترمیم حفاری را انجام نمی‌دهد و ر‌ها می‌کند.
نستهن مقدم_ شهردار یاسوج_ در پاسخ به این سؤال نیز گفت: شبکه آب شهر یاسوج به دلیل اختلاف ارتفاع، روزانه شکستگی دارد، ۹۵ درصد از حفاری‌های آسفالت خیابان‌های سطح شهر یاسوج توسط آب و فاضلاب انجام می‌شود، دستگاه‌های خدمات‌رسان با توجه نکردن به حقوق عمومی، بلایی بر سر شهر یاسوج آوردند که به این راحتی رفع نمی‌شود البته از طریق مختلف از جمله برخورد، توقیف ماشین آلات و حتی اقدامات قضایی این موضوع را نیز پیگیری کرده‌ایم. اعتبارات شهرداری یاسوج به اندازه‌ای نیست که حفاری و خرابی‌های ایجاد شده توسط یک دستگاه خدمات‌رسان که اعتبارات دولتی دارد را ترمیم کند. مردم یاسوج در این خصوص مظلوم واقع شده‌اند.
مقدم اظهار داشت: کسانی که طبق مجوز اقدام به حفاری می‌کنند واحد حفاری شهرداری نسبت به ترمیم آن‌ها اقدام می‌کند اما کسانی بدون مجوز اقدام به حفاری می‌کنند که از مردم انتظار داریم چنین مواردی را به ما گزارش دهند.
سؤال دیگر این عضو شورای شهر یاسوج این بود که «چرا اراضی شهرداری با قیمت واقعی قانونی واگذار می‌شود؟ (زمین پنج هزار و ۱۰۷ متری شهرداری بر بلوار ارم) و...؟ در سال ۱۴۰۰ قیمتی بر هر متر این زمین با کاربری تجاری - مسکونی هشت میلیون ۶۰۰ هزار تومان گذاشته شد در حالی که امروز قیمت هر متر این زمین بیش از ۱۵ میلیون تومان است، چرا زمین شهرداری به کمترین قیمت واگذار شود؟»
مقدم در پاسخ به این سؤال با بیان اینکه شرأفت، کرامت و حقوق مردم برایم مهم است، گفت: برای این زمین یک کاربری خدماتی داشتیم طبق قانون بعنوان معوض این زمین را واگذار کردیم. خطاب به آقای‌امیری گفته اگر تخلف یا فسادی شده شما بعنوان شورای شهر علیه شهرداری و کارشناس طرح دعوی کنید اما اگر برعکس این مسأله بود باید مابه التفاوت زمین را پرداخت کنید.
امیری از مقدم پرسید؛ «آقای شهردار چرا قیمت‌گذاری معابر سطح شهر با قیمت گزاف انجام می‌شود؟ طی سال ۹۸ در جاده نقاره خانه و جلوی کمیته امداد امام خمینی( ره) زمینی را به قیمت هر متر ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری و خرید کرده‌اید اما در سال ۱۴۰۰ بر بلوار ارم شهر زمین تجاری - مسکونی را با قیمت کم فروخته‌اید»
شهردار یاسوج در پاسخ به این سؤال تصریح کرد: ما کمک کرده‌ایم که زمین کاربری تجاری مسکونی شود و شاید کمیسیون تشخیص داد که همان کاربری خدمات عمومی مورد نیاز است.
امیری ادامه داد: به زعم شما کمک و به زعم ما تخلف شده است.
در حالی که جلسه ادامه داشت احمدی کیش گفت؛ جلسه به طول انجامید و دیگر کشش ندارم و مابقی سؤالات را بگذارید در جلسه بعد شورا مطرح کنید، جاودانه نیز گفته از ساعت ۸ تاکنون در جلسه هستیم و خسته شده‌ایم.
سؤال دیگر‌امیری نیز عبارت بود از اینکه «چرا مجوز پروانه ساخت مسکونی در کاربری «پارک و فضای سبز» بدون رعایت تشریفات قانونی داده شد؟ (پروانه ساخت زمین مثلثی شکلی به مساحت ۱۰۵۷مترمربع برای یک شخص صادر شد)»
مقدم در پاسخ به این سؤال عنوان کرد: این فرد مالک است و سند معتبر دارد و کاربری زمین را مشاور فضای سبز تعریف کرده که طبق ماده واحده و رای قضایی شهرداری مکلف به صدور پروانه ساخت برای این زمین بود و این فرد یکی از شهروندانی است که نزدیک به دادن چهار هزار متر زمین در بلوار آیت الله ملک حسینی همکاری کرده است و هیچ حقی از عموم ضایع نشده است.
امیری تصریح کرد: این زمین رأی قضایی ندارد و فضای سبز تبدیل به فضای مسکونی شده است.
شهردار یاسوج در پاسخ به سؤال هدایت‌امیری که عبارت بود از اینکه «پرداخت اجاره بهای منزل مسکونی شهردار بدون رعایت ماده ۳ آیین‌نامه حقوق و مزایای شهرداران، که صرفاً با میزان ۲۰ درصد حقوق مبنا و فوق‌العاده شغل شهردار به عنوان حق مسکن و قابل پرداخت است، چرا انجام شده؟»، در حالی که قرار داد منزل ساکن در آن هشت میلیون با ۱۰۰ میلیون تومان و قرارداد امسال نیز ۱۵ میلیون با ۱۰۰ میلیون تومان بود و حتی چهارمیلیون تومان حق بنگاه داری را شهرداری پرداخت کرده است، گفت: شهرداری نسبت به تهیه مسکن برای شهردارش وظیفه دارد، زمان‌های گذشته در سه دوره قبل هر رفتاری را با شهرداران قبلی داشتید با ما هم داشته باشید و مهربان باشید، چون من سخت کوش‌تر از همه شهرداران بودم و با شرایط بد مالی شهر را به بهترین وجه مدیریت کرده‌ام. بعنوان شهردار حق مسکن را دارم که شهرداری اگر دارد تحویل دهد و در صورتی که ندارد مسکنی که اجاره می‌کند عملاً در تملک شهرداری و تحویل بنده می‌شود. پس از افزایش قیمت تنها به یک شرط قبول کردم که در این ملک بمانم که یک طبقه آن همچون گذشته برای مهمانسرای شهرداری اختصاص دادم و مهمانانی که داشتیم یک ریال هزینه مالی برای شهرداری در پی نداشت. متأسفم که تاکنون شهرداری یاسوج برای شهردار و حتی معاونان شهرداری خانه ندارد.
همچنین هدایت اکبری، دیگر عضو شورای شهر یاسوج نیز در این نشست گفت: قرار بود حقوق پرسنل داده شود، اضافه کار داده نشود تا تجمع پرسنل و کارگران شهرداری را شاهد نباشیم.
عطا الله دانشی، یکی دیگر از اعضای شورای شهر یاسوج خطاب به شهردار با اشاره به حق مسکن شهرداری، گفت: آیا قبل از اینکه یک اقدامی قانونی انجام شود و شما بصورت سرخود انجام می‌دهید و برای توجیه اینکه در خانه‌ای که نشسته‌اید؛ نه ۲۰ درصد بلکه ۱۰۰درصد و حتی حق بنگاه‌داری مسکن‌تان را شهرداری پرداخت کرده، تناسبی با هم دارند.
مقدم اظهار داشت: ممنون کسانی از جمله؛ پرسنل، شهروند، ناظر بیرونی و یا اعضای شورای شهر هستم که از هر مسأله‌ای در شهرداری چشم پوشی نمی‌کنند، این مسأله در محاکم قضایی طرح شد.
هدایت امیری_ عضو شورای شهر یاسوج_ در ادامه گفت: شما از سوی دیوان محاسبات محکوم به برگشت و پرداخت مبلغ شده‌اید و مستنداتش وجود دارد.
شهردار یاسوج پاسخ داد: اگر خلاف این بود باید از خیلی چیز‌ها عذرخواهی کنید.
امیری تأکید کرد: اگر دستگاه‌های ذی صلاح، دیوان محاسبات کشور شما را محکوم به بدهکاری این مبلغ نکرده همه سؤالات خود را پس می‌گیرم.
کیوان آشنا_ رئیس شورای شهر یاسوج_ نیز در پایان این نشست، گفت: حدود ۴۰ سؤال آقای‌ امیری دارد و بقیه اعضای شورا نیز سؤالاتی از شهردار دارند که حدود ۱۰۰سؤال می‌شود بنابراین در جلسه بعدی شورا، زمان نشست پاسخ شهردار به سؤالات اعضای شورا مشخص خواهد شد

نام:
ایمیل:
* نظر: