به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۶۰۴۸
|
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۵
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ادامه داد: طرح‌های بزرگی در استان در دست اقدام داریم که این طرح‌ها در آینده استان اثرگذار خواهد ماند و چزخش اقتصادی را به سمت استان معطوف خواهد کرد.

خبردنا : معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از اخذ مجوز دو پالایشگاه گچساران و کهگیلویه خبر داد و گفت: این پالایشگاه‌ها تا یک ماه آینده کلنگ‌رنی می‌شوند.
به گزارش " خبردنا " ، سید " احسان عسکری " در نشست هماهنگی بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد عامل به منظور اعطای تسهیلات تبصره ۱۶ اظهار داشت: سه سایت پتروشمی در دست ساخت بوده که یکی در اسفندماه امسال به بهره‌برداری خواهد رسید و پیشرفت فیزیکی دو پتروشمی دیگر بین ۲۰ تا ۴۰ درصد بوده که نسبت به گذشته شتاب گرفته است.
وی به اخذ مجور پالایشگاه‌های گچساران و کهگیلویه هم اشاره کرد و افزود: این پالایشگاه‌ها تا یک ماه آینده کلنگ رنی خواهد شد.
عسکری از ایجاد زنجیره‌های تولیدی پرورش مرغ ۲۵۰ هزار قطعه‌ای و ارائه خدمات کشتارگاه مدرن، سردخانه، و واحد‌های بسته‌بندی، بازاریابی و توزیع در کنار هم تا یک سال آینده در استان خبر داد.
وی خاطرنشان کرد: مرکز تفریحی ورزشی موج‌های آبی در یاسوج و پل شیشه‌ای و سورتمه ریلی و تله کابین و مجتمع‌های گردشگری که در دوطرف تنگ مهریان احداث خواهد شد از دیگر طرح‌ها که در آینده به بهربرداری خواهند رسید.

عسکری خاطرنشان کرد: در حوزه گلخانه ۳۳ هکتار گلخانه در استان و ۵ مجتنع شهرک گلخانه‌ای در حال احداث که بالغ بر ۱۳۵ هکتار مساحت این گلخانه هستند که پیشرفت فیزیکی خوبی دارند.
معاون هماهنگی و امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: احداث ۳۳ هکتار گلخانه و ۵ مجتمع شهرک گلخانه‌ای به مساحت ۱۴۵ هکتار یکی از برنامه‌های توسعه بخش کشاورزی با پیشرفت فیزیکی خیلی خوب که تا یک سال دیگه به بهربرداری خواهد رسید.
عسکری تأکید کرد: مسائل و مشکلات تسهیلات بند ب تبصره ۱۶ بررسی و تسریع در تخصیص ابلاغ سهم استانی دستگاه‌های اجرایی توسط بانک‌های عامل به عمل آید.
وی خاطرنشان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی، بنیاد برکت، بنیاد شهید، بسیج سازندگی، علم و فناوری بنیاد مستضعفان و سازمان وظیفه عمومی نیرو‌های مسلح مشمول دریافت تسهیلات تبصره ۱۶ هستند.
عسکری، پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ را یک وظیفه ملی بیان کرد و گفت: تسهیلات اشتغالزایی بند ب تبصره ۱۶ دارای شرایط بازپرداخت مناسبی برای ایجاد اشتغال است و این تسهیلات بر اساس طرح‌های اشتغال زایی توسط دستگاه‌های اجرایی بانک‌های عامل معرفی می‌شوند و به متقاضیان پرداخت می‌شود.
وی اضافه کرد: همکاری و مشارکت بانک‌ها در ارائه تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ قانون بودجه باید به شکل مستمر مورد ارزیابی قرار گیرد.
عسکری تأکید کرد: انتظار می‌رود استان در جذب حداکثری این منابع نسبت به گذشته عملکرد بهتری داشته باشد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ادامه داد: طرح‌های بزرگی در استان در دست اقدام داریم که این طرح‌ها در آینده استان اثرگذار خواهد ماند و چزخش اقتصادی را به سمت استان معطوف خواهد کرد.

مدیرکل هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتعال استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه با اشاره به فرایند تسهیلات تبصره ۱۶سال ۱۴۰۱ از تعیین سهم دستگاه‌ها و توزیع شهرستانی تسهیلات در شورای توسعه وبرنامه‌ریزی، افزود به منظور رعایت عدالت جغرافیایی سهم شهرستان‌ها براساس شاخص جمعیت ونرخ بیکاری تعیین شد.
محسن ضامن‌فر با اشاره به اینکه تلاش براین است تا سهم استان از این منابع بطور کامل جذب شود، تأکید کرد: سعی برآن شد تا این جلسه را با حضور نمایندگان فرمانداری‌ها، دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل برگزار کنیم.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یزدگرد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
0
1
درود
جون خوت و اغی عسگری بپرس بینم خرید هواپیما چه وابی .؟؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر: