به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۶۰۵۴
|
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷
سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس: اعضای کمیسیون محدوده‌های جدید حوزه‌های انتخابیه و تعداد افزایش ۴۰ نماینده برای استان‌های مختلف را مشخص کردند.

خبردنا/ بر اساس مصوبه انجام شده برای آذربایجان غربی یک نفر، اصفهان ۲ نفر، البرز ۳ نفر، بوشهر یک نفر، شهرستانهای تهران ۴ نفر قطعی و ۲ نفر ذخیره، چهارمحال و بختیاری یک نفر، خراسان جنوبی یک نفر، خراسان رضوی ۲ نفر، خراسان شمالی یک نفر، خوزستان ۲ نفر، سیستان و بلوچستان ۳ نفر، فارس ۲ نفر، قزوین یک نفر، قم یک نفر، کردستان یک نفر، کرمان ۳ نفر، کرمانشاه یک نفر، گلستان یک نفر، مازندران یک نفر، مرکزی یک نفر، هرمزگان ۲ نفر، یزد ۲ نفر و لرستان یک نفر به تعداد کُرسی نمایندگان این استان‌ها افزوده می‌شود.

این مطلب صرفا مصوبه کمیسیون بوده و باید در صحن علنی مورد رسیدگی قرار گرفته و به تأیید شورای نگهبان برسد تا سپس دولت آن را اجرا کند.

اگرچه شهرستان های بویراحمد و دنا به نسبت جمعیت شرایط و امکان داشتن ۲ نماینده را داشت ، این مسأله مورد اذعان معاون سیاسی و امنیتی استانداری نیز بود اما ظاهراً طبق این سهیمه بندی ها خبری از افزایش تعداد نمایندگان در این استان نیست.

نام:
ایمیل:
* نظر: