به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۶۰۵۷
|
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۹
مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد از ورود سامانه بارشی به استان از امشب خبر داد و گفت: دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران در آماده‌باش کامل باشند.

به گزارش خبردنا، علیرضا نیک‌روز ظهر امروز در نشست ستاد مدیریت بحران کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: در پی اعلام ستاد مدیریت بحران کشور و سازمان هواشناسی از امشب تا فرداشب سامانه بارشی وارد استان می‌شود و شاهد بارش برف و باران در همه مناطق استان خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه هواشناسی در همین خصوص هشدار سطح نارنجی صادر کرده بر لزوم آمادگی همه دستگاه‌‌ها برای خدمات‌رسانی به مردم تاکید کرد.

وی با ابراز نگرانی از کنده‌‌کاری که در بلوار قرنی شهر یاسوج توسط بنیاد تعاون فراجا انجام شده، گفت: برای این اقدام که تهدیدی برای مرکز استان است چاره‌اندیشی شود.

نیک‌روز با بیان اینکه باید از تمامی ظرفیت‌ها و اختیارات قانونی برای پیش‌بینی و پیشگیری از بحران استفاده کنیم، گفت: دستگاه‌های خدمات‌رسان آب، برق و گاز نظارت لازم را داشته باشند تا در ایام بارش‌ها موردی از قطعی گاز، آب و برق مردم را شاهد نباشیم.

وی با بیان اینکه در بارش‌های گذشته تنها یک مورد بیمار اورژانسی در منطقه رودریش داشتیم که توسط اورژانس 115 به مرکز درمانی انتقال داده شد، از همکاری خوب دانشگاه علوم پزشکی خصوصا اورژانس قدردانی کرد.

نیکروز در خصوص تعطیلی مدارس به دلیل بارش برف گفت: ستاد بحران پس از گزارش‌گیری از همه مناطق استان خصوصا مناطق سردسیری در خصوص تعطیلی مدارس تصمیم‌گیری می‌کند لذا مردم تعطیلی مدارس را از طریق خبرگزاری‌ها، صدا و سیمای مرکز استان و سایت‌های معتبر پیگیری کنند.

وی از جهاد کشاورزی خواست تمهیدات لازم برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی اندیشیده شود، ضمن اینکه اقدامات برای جلوگیری از یخ‌زدگی شبکه آب از طریق رسانه‌ها به مردم داده شود مردم هم شکستگی لوله‌های آب آشامیدنی را از طریق سامانه 120 اطلاع دهند.

نیک‌روز خواستار صرفه‌جویی در مصرف گاز در بخش صنعتی، اداری و خانگی شد و گفت: مدتی پیش بعد از پایان ساعات کار اداری و در شب از چند اداره بازدید کردم که گاز این ادارات روشن بود، توصیه می‌کنیم برای تامین گاز بخش خانگی با شرکت گاز همکاری شود.

همچنین سرپرست اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد از ورود سامانه بارشی به استان از عصر امروز دوشنبه خبر داد و گفت: ادارات در مناطق گرمسیری چرام، باشت و گچساران به دلیل بارش باران در آماده باش کامل باشند، بارش این سامانه بارشی به مانند سامانه‌ گذشته نیست اما نیازمند آمادگی دستگاه‌های خدمات‌رسان هستیم.

علی کرمی با بیان اینکه بارش‌ها در محورهای استان از جمله گردنه منه شوره، کاکان، سی‌سخت، مارگون و دم‌چنار به صورت برف خواهد بود، افزود: پیش‌بینی می‌شود این سامانه با آبگرفتگی معابر، اختلال در تردد بین شهری همراه باشد، همچنین برای امشب تا صبح فردا در شهر یاسوج بارش برف پیش‌بینی شده پس از آن بارش‌ها به صورت باران خواهد بود.

کرمی برای روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه یخ‌بندان و کاهش دما پیش‌بینی کرد و یادآورشد: دمای یاسوج صبح امروز منفی 4 و مارگون منفی 5 درجه بود که پیش‌بینی می‌شود دمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد در روز چهارشنبه هم منفی باشد.

تاکنون چه میزان بارندگی داشته‌ایم؟

سرپرست اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: میانگین بارش باران در این استان در سال زاعی جاری به 272.4 میلی متر رسید که بیشتر از میانگین بلند مدت است.

کرمی افزود: میانگین بارندگی کهگیلویه و بویراحمد تا این زمان از سال آبی 253.7 میلی متر بوده که 18 میلی متر کمتر از باران‌های امسال است.

وی تاکید کرد: با این وجود اما میانگین بارش‌های سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه پارسال در کهگیلویه و بویراحمد 26.8میلی متر کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: میزان بارندگی‌های امسال در شهرهای یاسوج، سی سخت و منطقه امامزاده جعفر نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته اما بارندگی‌های ثبت شده در ایستگاه‌های دوگنبدان، مارگون،لنده،چرام، دهدشت و لیکک کمتر از مدت مشابه سال گذشته گزارش شده است.

سرپرست اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: میزان بارش باران مهر امسال تا امروز در یاسوج 338، سی سخت 330،مارگون 292، دوگنبدان 184،دهدشت 261، لیکک 207، چرام299، لنده326 و امامزاده جعفر 211 گزارش شده است.

وی عنوان کرد: میانگین بلند مدت سالیانه بارش باران در استان کهگیلویه و بویراحمد 580میلیمتر است.

کرمی تاکید کرد: میزان بارش بلند مدت سالانه در ایستگاه یاسوج 796،سی سخت 696.7،دوگنبدان 437.4،دهدشت 503،لیکک 406.7، مارگون 626و منطقه امامزاده جعفر 441 میلیمتر است.

نام:
ایمیل:
* نظر: