به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۶۰۷۱
|
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹
وزیر آموزش و پرورش بخواند :
این‌جا به هر چیزی شباهت داشت الا مدرسه، سقف‌ و دیوارهای ترک خورده، وسایل سرمایشی گرمایشی که کلا با این مدرسه بیگانه بود و هیچ خبری از استانداردهای آموزشی در این مدرسه پیدا نمی‌شد.

خبردنا : واژه محرومیت با نام استان کهگیلویه و بویراحمد عجین شده است و این را در سفرهای مسئولان به روستاها بیشتر متوجه می‌شویم.

در سفری نیم‌روزه به همراه مسئولان راهی روستای برم‌سبز از توابع بخش سوق شهرستان کهگیلویه شدیم.

از بدو ورود به این روستا نگاهم به مدرسه‌ای افتاد که فقط نام مدرسه را یدک می‌کشید و فقر و محرومیت از ظاهر آن می‌بارید.

مدرسه‌ای که خاطرات مدارس جنگ‌زده را تداعی می‌کند

کنجکاو شدم تا سری به مدرسه بزنم ببینم اوضاع و احوالی گرفته و ببینم آیا دانش‌آموزی در این مدرسه مشغول به تحصیل است یا نه، در ابتدای ورود به یاد مدارس زمان جنگ که گاهاً از تلویزیون پخش می‌شود، افتادم.

هر چند چینش کلمات برای توصیف این به ظاهر مدرسه سخت است اما عدم توجه مسئولان متولی به این مدرسه حکایت‌ طولانی دارد.

از سردرب مدرسه که اسم مدرسه مشخص نبود، قدم به داخل گذاشتم، متوجه شدم که صدای معلم می‌آید اما با مشاهده وضعیت نمی‌دانستم وارد مدرسه یا انبار گندم شده‌ام!.

درب یکی از کلاس‌ها از رو‌به‌رو باز بود، گفتم اول به این‌جا سری بزنم، موکت‌های پلاسیده و پاره و رنگ و رو رفته یک طرف، و بشکه‌‌های نفت طرف دیگر این اتاق که نمی‌دانم چه اتاقی بود و همین محرومیت مدرسه را دوچندان نشان داد.

نگاهم به کلاس دیگری می‌افتد که انبار گندم شده بود و تخته‌سیاه آن نشان از روزگار ناخوش این مدرسه را می‌داد، میز و نیکمت‌های رها شده بین گندم‌های در این کلاس درس را چه بنویسم که مسئولان مربوطه فکری به حال آن کنند.مگر می‌شود هیچ مسئولی برای نظارت، حتی یک‌بار به این مدرسه سری نزده باشد تا این وضعیت را ببیند!؟

این‌جا به هر چیزی جز مدرسه شباهت دارد!

این‌جا به هر چیزی شباهت داشت الا مدرسه، سقف‌ و دیوارهای ترک خورده، وسایل سرمایشی گرمایشی که کلا با این مدرسه بیگانه بود و هیچ خبری از استانداردهای آموزشی در این مدرسه پیدا نمی‌شد.

با مشاهده وضعیت موجود بر این باور هستم تاکنون مسئولی از آموزش و پرورش به این مدرسه نیامده و بی‌‌توجهی در این مدرسه گواه همه‌ چیز است.

بی‌عدالتی آموزشی در مدرسه علامه سوق/وقتی با هزینه دانش‌آموزان مدرسه گرم می‌شود؟!

مهدی زارعی معلم این مدرسه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: مدرسه علامه روستای برم‌سبز دارای مشکلات فراوان است.

وی با توجه به فصل سرما، مهم‌ترین مشکل این مدرسه را نبود سیستم گرمایشی مناسب عنوان و تصریح کرد: تا زمانی که گرم‌کننده نباشد دانش‌آموزان آن‌گونه که باید درس یاد نمی‌گیرند.

زارعی وضعیت میز و نیمکت و صندلی و تخته در این مدرسه را نامناسب عنوان و خواستار کمک از آموزش وپرورش و نوسازی مدارس در این راستا شد.

وی با بیان این که طی چهار ماه اخیر که من در این مدرسه حضور پیدا کرده‌ام جز راهنمای تعلیم و تربیت کسی دیگر به این مدرسه سر نزده است گفت: با هزینه از دانش‌آموزان و کمک اولیاء توانستیم تا الان مدرسه را گرم نگه داریم.

زارعی بیان کرد: انتظار داریم مسئولان در این مدرسه حضور پیدا کنند و مشکلات را از نزدیک لمس کنند.

وی از چکه کردن آب از سقف مدرسه، عدم وجود مواد شوینده و وضعیت نامناسب آبدارخانه به عنوان دیگر مشکلات این مدرسه نام برد و اظهار کرد: این مدرسه با ۱۲ دانش‌آموز در پنج پایه، این مشکلات را تحمل ‌می‌کنند، مگر یک معلم به تنهایی تا چه قدر می‌تواند بار مشکلات مدرسه را به دوش بکشد؟

حجت‌الاسلام مهدی کیانی‌اصل امام جمعه شهر سوق نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: روستای برم‌سبز با مشکلات عدیده‌ای مواجه است و در سفری که استاندار به این منطقه داشتند قول داده بودند که مشکلات برطرف شود اما مشکلات همچنان پابرجا هستند.

حجت‌الاسلام کیانی‌اصل افزود: با وعده و وعید نمی‌شود کار کرد باید کار انجام بگیرد تا مردم ببینند.

وی با بیان این که تعلیم و تربیت نیاز امروز جامعه است، وضعیت نامناسب مدرسه این روستا را یادآور شد و تصریح کرد: این مدرسه علی‌رغم این‌که علمک گاز کنار آن نصب شده اما از داشتن گاز محروم است.

امام جمعه سوق افزود: با توجه به این که فصل سرما هستیم و مدرسه ایزوگام نیست، آب از سقف آن چکه می‌کند.

وی خواستار کمک نوسازی مدارس استان نسبت به تجهیز شدن این مدرسه از لحاظ میز، صندلی، نیمکت برای دانش‌آموزان شد.

حجت‌الاسلام کیانی‌اصل بیان کرد: به دلیل این که نظارتی بر این مدرسه وجود ندارد یک اتاق آن نفت نگهداری می‌شود و اتاق دیگر آن محل نگهداری گندم شده است. و اگر  یک کبریت در این مکان روشن شود مدرسه رو هوا می‌رود!

وی خاطرنشان کرد: این مدرسه حتی از امکانات ورزشی بی‌بهره است و دانش‌آموزان حتی یک توپ و طناب ندارند.

حجت‌الاسلام کیانی‌اصل گفت: زیبنده نیست در مکان تعلیم و تربیت گندم یا بشکه نفت نگهداری شود، مسئولان با حضور در این منطقه مشکلات را از نزدیک ببینند و نسبت به رفع این مشکلات تلاش کنند.

وی عنوان کرد: هم‌چنین این مدرسه از لحاظ سرویس بهداشتی وضعیت مناسبی ندارد.

به گزارش فارس، انتظار می‌رود مدیرکل نوسازی مدارس مشکلات این مدرسه را به صورت ویژه پیگیری کند و همان‌گونه در اخباری که از وی منتشر می‌شود و از آمادگی همه‌جانبه نوسازی مدارس استان برای تجهیز مدارس خبر می‌دهد، برای تحقق  وعده‌های خود، مشکلات این مدرسه را سامان بخشد.

 

گزارش از سیده مریم پیروزان _خبرگزاری فارس

نام:
ایمیل:
* نظر: