به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۶۰۷۲
|
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴

خبردنا: رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اصلاح وضعیت موجود این دانشگاه را زمان بر دانست.

به گزارش " خبردنا،" دکتر محمد غلام نژاد " در بازدید رئیس سازمان اورژانس کشور از دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به مشکلات بسیاری از دانشگاه که به او به ارث رسیده ، گفت : بسیاری از امور مانند راه اندازی رادیو تراپی ،پزشکی هسته ای ؛ تعمیر ،تجهیز وخرید ناوگان اورژانس،پروژه های عمرانی تعطیل ویانیمه تعطیل ،راه اندازی بخشهای فوق تخصصی و…. در سال‌های گذشته ازرسالتهای مغفول دانشگاه بوده است .

وی با بیان اينکه دانشگاه علوم پزشکی بیشتر درگیر حاشیه های بکارگیری نیروی انسانی غیرتخصصی شده بود ، افزود : دانشگاه با نگاه بنگاه کاریابی مدیریت می شد و اصلاح این روند نیازمند گذشت زمان است.

این مقام مسئول بزرگترین آسیب ورود نیروهای غیرتخصصی دربخش بهداشت ودرمان را مثلا ازکارافتادن سیستمهای سرمایشی وگرمایشی بیمارستانها بعد از دوسه سال ازافتتاح دانست و افزود : این موضوع اکنون آسیبهای مالی فراوانی برای دانشگاه بهمراه داشته واین تنها یک نمونه از مدیریت کاریابی آقایان می باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با دعوت از رئیس سازمان اورژانس کشور برای بازدید از نقلیه دانشگاه گفت : همانگونه که مشاهده می کنید ۳۰ دستگاه آمبولانس زمین گیر شده وتعمیر آنها هم هزینه زیادی دربر خواهد داشت.
دکتر غلام نژاد از رئیس سازمان اورژانس کشور خواست که این مطالبه فراموش شده وعمومی را مورد توجه جدی قرار داده وازمنابع وزارتی مساعدت نمایند که وی هم قول مساعدت درتعمیر وتجهیز آمبولانسها دادند .
وی با بیان اینکه ناوگان اورژانس دانشگاه دروضعیت بسیار نامطلوبی قرار دارد ، گفت : درشهرستانهای استان بیشتر آمبولانسها توان اعزام بیمار به استانهای همجوار را ندارند وبرخی فقط درحد جابجایی شهری استفاده می شوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به مشکلات عدیده کمبود امکانات در دانشگاه خاطرنشان کرد : استان چهارمحال بختیاری درمجاورت ما ،دو دستگاه رادیوتراپی دارد ویا شهر کوچکی مانند دزفول رادیو تراپی دارد ولی یک استان کهگیلویه وبویراحمد چنین دستگاهی رابرای جلوگیری از آواره شدن بیماران دراستانهای مجاور ندارد !
دکتر غلام نژاد بدهی بیمارستان ها را از مشکلات بجای مانده از مدیریت قبل عنوان کرد و گفت : ا
بدهی فقط یک بیمارستان دراستان بالای ۸۰ میلیارد تومان است که تقریبا تمامی بیمارستانهای استان بدهکارند که این موضوع خدمات رسانی به مردم را تحت الشعاع قرار داده است .
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج رسالت این دانشگاه را تامین سلامت مردم دانست وازهمه سیاسیون ونهادها ومسئولین برای بازآرایی واحیا این مهم استمداد طلبید .

این مقام مسئول با اشاره به تلاش‌های ویژه برای حل مشکلات گفته شده گفت : با برنامه ریزی های انجام شده و تلاش های جهادی بسرعت در رفع مشکلات گفته شده حرکت خواهیم کرد تا بتوانیم به رسالت اصلی خود که تحقق " عدالت سلامت " و خدمت رسانی مطلوب به مردم شریف استان می باشد عمل نماییم .
دکتر غلام نژاد از برنامه های در دست اقدام برای رفع مشکلات خبر داد و افزود: باپیگیری مجدانه ورایزنی با وزارت بهداشت ،دودستگاه آمبولانس جدید برای شهرستانهای گچساران وبهمئی به دانشگاه علوم پزشکی استان تحویل گردید که می تواند بخشی از مشکلات سیستم اورژانس پبیمارستانها رامرتفع نماید.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
0
0
در هیچ دوره ای مدیریت دانشگاه به این ضعیفی نبود. ضعف مدیریت در دانشگاه بیداد می کند.
نام:
ایمیل:
* نظر: