به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۶۰۹۹
|
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد از کمبود 108 قرقبان برای حفاظت از جنگل های این استان برخلاف تمام نُرم های جهانی خبرداد.

" سعید جاوید بخت " در گفت و گو با خبردنا، تعداد قرقبان ( جنگلبان) حافظ جنگل های استان کهگیلویه و بویراحمد را 45 قرقبان عنوان و اظهارداشت: این تعداد قرقبان نمی توانند بنحو شایسته ای از جنگل های استان صیانت کنند چراکه تعداد آنها براساس نُرم جهانی کم و ناکافی است.

وی نُرم جهانی تحت پوشش یک قرقبان را شش هزار هکتار ذکر و یادآورشد: هم‌اکنون به ازای هر ۲۳ هزار هکتار جنگل یک نیروی قرقبان در این استان مشغول فعالیت است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد کمی نیروی انسانی و تخصیص نیافتن کامل اعتبارات را از مشکلات کنونی این اداره کل برای حفاظت از جنگل های استان برشمرد و تصریح کرد: بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار از وسعت این استان را جنگل و مرتع تشکیل داده است.

جاویدبخت، سرانه جنگل های استان را ۱.۲۵ هکتار دانست و اظهارداشت:وجود بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ گونه گیاه دارویی و خوراکی در کهگیلویه و بویراحمد، یکی از ارزشمندترین ثروت های ناشناخته در این استان بشمار می رود.

به گزارش ایلنا،  بیش از ۸۷۶ هزار هکتار جنگل در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که ۸۰ درصد آنها را جنگل های بلوط تشکیل می دهد.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همیار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
0
0
این عکس متعلق به محیطبانان محیط زیست استان است،،انهم زمانی که صاحب داشت نه الان
مدیر پایگاه

سلام و درسته اما جنگلبان و محیط بان تقریبا شغل یکسان دارند با تفاوت هایی اندک ، هر دو از زحمتکشان دلسوز بی ادعایند و ان شالله همیشه در سلامت و نشاط باشند. / خیلی ممنونم 

اهمیار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
0
0
انشالله شما وهمه دلسوزان وحاقظان محیط زیست ومنابع طبیعی در سلامت کامل باشید.
نام:
ایمیل:
* نظر: