به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۶۱۳۱
|
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹
فرماندار کهگیلویه با اشاره به اینکه مسکن مهر دهدشت با مشکلات و چالش‌های زیادی روبرو بوده و رفع این مشکلات ضروری است، گفت: باوجود گذشت سال‌ها از بهره‌برداری از سایت مسکن مهر اما مشکلات آن تمامی ندارد و روزبه‌روز بیشتر هم می‌شود.

خبردنا : مسکن مِهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد از زمان شروع ساخت آن تا کنون در تب بی توجهی مسئولان شهرستانی و استانی می‌سوزد؛ گویی قرار نیست کسی به داد ساکنان این شهرک برسد.ش

مسکن مهر دهدشت در قُرُق زباله‌ها/ شهردار: قادر به تغییر زمان بندی حمل زباله‌های شهرک نیستیم

به گزارش خبرنگار ایلنا از یاسوج، سایت مسکن مهر دهدشت بنا به گفته ساکنان، شامل ۹۱۲ واحد است که بیش از ۸۰۰ واحد آن را با حداقل امکانات و انبوهی از نواقص تحویل مردم داده‌اند و مابقی واحدها هم هنوز تکمیل نشده‌اند.

یکی از ساکنان این سایت که خانم خانه داری است به ایلنا می‌گوید: این واحدها اغلب بدون در نظر گرفتن نیازها و خدمات رفاهی، بهداشت، نبود فضای سبز و مشکلات زیرساختی بنا شده و موجبات نارضایتی ساکنان و مُتقاضیان را فراهم آورده، بطوری که تمایلی به سکونت در آنها را ندارند.

"سمیرا" 37 ساله در گفت و گو با ایلنا از یاسوج گفت: با گذشت بیش از ۱۵ سال از آغاز ساخت واحدهای مسکن مهر، نبود پارک بازی برای کودکان، بازارچه برای خرید، ایستگاه تاکسی برای تردد، نانوایی، به کار بردن مصالح بی کیفیت، اجرای تأسیسات ساختمانی بدون نظارت، استفاده از شیرآلات و درب های ساختمانی بی کیفیت، راه پله‌های درهم و بَرهَم و زباله‌های دِپو شده در فضای سایت، داد همه ساکنان مسکن مهر دهدشت را درآورده و کسی هم پاسخگوی این‌همه مشکل نیست.

یکی دیگر از شهروندان ساکن در سایت مسکن مهر دهدشت در حالی که از روند جمع‌آوری زباله‌ها در این سایت به شدت گلایه‌مند است هم می‌گوید: متاسفانه بسیاری از زباله‌های سایت پس از یک هفته از خیابان‌ها جمع آوری می‌شوند و موجب تجمع حیوانات موذی و گربه‌ها شده است.

هیچ نهادی پاسخگوی مشکلات مسکن مهر دهدشت نیست

"سینا" جوان 28 ساله‌ای که درحال توقف خودروی خود در گوشه‌ای از پارکینگ ضلع جنوبی سایت مسکن مهر دهدشت بود به ایلنا، گفت: بیشتر اوقات شاهدیم که کیسه زباله‌ها توسط گربه‌ها و سگ‌ها پاره می‌شود و علاوه بر زشت کردن چهره سایت، بوی تَعفن نیز به‌دنبال دارد که می‌تواند موجب بروز بیماری‌های تنفسی و گوارشی شود.

مَرد میانسالی که خود را "شیخعلی کریمی" معرفی می کند از عملکرد شهرداری و شورای شهر دهدشت در ارتباط با جمع آوری زباله های سایت مسکن مهر و البته سایر خدماتی که باید به ساکنان این سایت داده می شد و اکنون کسی پاسخگوی مشکلات آنان نیست انتقاد کرد.

وی می گوید: با وجود الحاق مسکن مهر به شهر دهدشت، متاسفانه شهرداری، خدماتی به این سایت نمی‌دهد و زباله‌های دِپو شده در ورودی سایت و روبروی واحدها نشان می‌دهد روزها از جمع‌آوری زباله خبری نبوده است.

وی گفت: البته نباید فراموش کرد که سایت مسکن مهر دهدشت دارای مشکلاتی مانند آنتن دهی ضعیف، کم عرضی جاده دسترسی به مسکن مهر، وجود چاله های فراوان و نبود خط تاکسی بخش کوچکی از مشکلات این سایت است.

یکی دیگر از ساکنان که از مسئولان کاملاً ناامید شده بود، گفت: اصلاً اُمیدی به وعده‌های مسئولان ندارم و همین امسال بارها به فرمانداری و شهرداری مراجعه کردیم، شب و روز انتقاد می‌کنیم و کسی درد ما را نمی‌فهمد.

"سمیه رفیعی" کارشناس بهداشت در کهگیلویه، وجود آب‌های راکد در کانال و شناور بودن زباله در سایت مسکن مهر دهدشت را بسترساز تجمعات موش‌ها و حشرات موذی عنوان و افزود: علاوه بر این، هوای گرم باعث شده کودکان نیز برای گذران اوقات فراغت در کنار این کانال‌ها به بازی بپردازند و در معرض انواع بیمارها و تهدیدات جدی قرار بگیرند.

مسکن مهر دهدشت در شآن مردم نیست 

رئیس مسکن راه و شهرسازی کهگیلویه، اولویت اصلی و کاری خود را ساماندهی ورودی ها و توجه به مسکن مهر دهدشت عنوان کرد و اظهار داشت: هم وضعیت ورودی‌های شهر دهدشت نامناسب است و هم رفع مشکلات مسکن مهر این شهر از دغدغه های کاری ام است.

"روح الله همتیان پور" در گفت و گو با ایلنا از یاسوج تاکید کرد که مسکن مهر دهدشت وضعیت نامناسبی دارد و در شأن مردم این شهر نیست.

وی با بیان اینکه نواقص مسکن مهر دهدشت برطرف می‌شود، خاطرنشان کرد: هیچ واحدی با نواقص تحویل داده نشده و مالکان بعد از مراجعه و رفع نقص، امضا و تأیید می‌کنند که واحد خود را بدون نقص تحویل گرفته‌اند.

همتیان پور از راه اندازی نانوایی در سایت مسکن مهر دهدشت خبرداد و تصریح کرد: به جز چند واحد، بقیه واحدها مشکل در سرویس بهداشتی ندارند و البته نواقص این واحدها را هم به زودی برطرف می‌کنیم.

رئیس مسکن راه و شهرسازی کهگیلویه البته از عملکرد برخی ساکنان سایت مهر دهدشت هم انتقاد کرد و یادآورشد: برخی ساکنان و مالکین انتظار دارند که تا چند سال بعد از تحویل گرفتن واحد خود، اگر آن واحد دچار مشکل شد، همچنان این اداره آن مشکل را رفع کند.

با کمبود ماشین حمل زباله مواجهیم

شهردار دهدشت هم در پاسخ به این سئوال ایلنا که دِپوی زباله در محیط سایت مَسکن مهر این شهر، داد همه ساکنان را درآورده است و شهرداری برای رفع این نگرانی ها چه کاری می خواهد انجام دهد؟ اظهار داشت: شهرداری طبق برنامه، تمام شهر را تقسیم بندی کرده که با تقسیم به روزهای زوج و فرد، زباله‌ها را جمع آوری می‌کند.

علیرضا نکویی‌زاده در گفت و گو با ایلنا از یاسوج با بیان اینکه شهروندان باید طبق برنامه زمان بندی شهرداری زباله‌ها را به بیرون از منزل انتقال دهند، یادآور شد: شهروندان ساکن در مسکن مهر به علت آپارتمان نشینی، روزانه زباله‌ها را به بیرون از منازل خود انتقال می‌دهند و متأسفانه با وجود استقرار سطل‌های زباله شبانه در محوطه سایت انباشته می‌کنند.

وی از کمبود ماشین حمل زباله در شهرداری دهدشت هم خبرداد و تصریح کرد: قادر به تغییر زمان بندی و برنامه جدیدی برای حمل زباله‌های سایت مسکن مهر نیستیم.

نکویی زاده در پاسخ به مشکل نبود خط تاکسی و تردد شهروندان ساکن در این سایت هم ادامه داد: برای حل این مشکل اقدام خواهیم کرد و البته نیاز به زمان و صبوری ساکنان سایت مسکن مهر دهدشت هم داریم.

مشکلات مسکن مهر دهدشت تمام نشدنی است

فرماندار کهگیلویه از پیگیری خود برای رفع مشکلات مسکن مهر دهدشت خبرداد و اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های مهم سایت مسکن مهر سیستم فاضلاب است.

"سیدعبدالعزیز موسوی " در گفت و گو با ایلنا از یاسوج هم گفت: در نشستی با دادستان و مسئولان مرتبط، اداره کل راه و شهرسازی استان و شرکت آب و فاضلاب مقرر شد که فاضلاب سایت مسکن مهر ساماندهی شود.

وی افزود: در تلاش هستیم تا جاده دسترسی به مَسکن مهر دهدشت و روستای بُرج علیشیر طی تعریف پروژه‌ای تعریض و بهسازی شود.

فرماندار کهگیلویه با اشاره به اینکه مسکن مهر دهدشت با مشکلات و چالش‌های زیادی روبرو بوده و رفع این مشکلات ضروری است، گفت: باوجود گذشت سال‌ها از بهره‌برداری از سایت مسکن مهر اما مشکلات آن تمامی ندارد و روزبه‌روز بیشتر هم می‌شود.

موسوی، مشکلات مسکن مهر دهدشت را تمام‌نشدنی دانست و افزود: مشکلات این نمونه سایت‌ها در تمام کشور در حال پایان است اما در این دهدشت به دلیل نبود امکانات اولیه تازه اول ماجرا است و هر روز مشکلی به مشکلات آن اضافه می‌شود.

با مدیران سهل انگار برخورد قاطع قانونی می کنیم

دادستان عمومی انقلاب کهگیلویه هم با تأکید بر پیگیری مشکلات مردم گفت: مسئولان باید به دنبال حل چالش‌ها و مشکلات مردم باشند. مردم مرتب پیگیر مشکلات مسکن مهر هستند و متأسفانه دستگاه‌ها هرکدام به‌نوعی شانه خالی می‌کنند.

"سعید کریمی زاد" افزود: به علت نبود برق و تاریکی محض در این سایت، سرقت از تأسیسات در آن رو به افزایش و شدت گرفته است.

وی گفت: قرار بود از محل فروش برخی اقلام، محوطه‌سازی واحدهای مسکن مهر دهدشت به پایان برسد اما با گذشت دوماه همچنان مشکلات پابرجا است.

این مقام قضایی تاکیدکرد که مسامحه و سهل‌انگاری مدیران قابل توجیه نیست و مجازات برای مدیران اهمال‌کار لحاظ خواهد شد.

کریمی‌زاد افزود: منتظریم فرماندار، هر مدیری را که احساس می‌کند در انجام وظایفش اهمال‌کاری می‌‌کند برای دادستانی مکاتبه کند و ما هم مُجازات قانونی را برای او لحاظ خواهیم کرد.

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر: