به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۶۱۹۷
|
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸
کتابخانه‌های عمومی باید تمرکز خود را بر آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در مورد کسب و کارهای کوچک در مناطق روستایی و عشایری بگذارد.

 خبردنا : مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با کمک دانشگاه‌ها موانع تأسیس و رشد کسب و کار‌های کوچک‌ در استان شناسایی و چاره اندیشی می‌شود.

به گزارش " خبردنا " به نقل از  تسنیم ، محسن جبارنژاد در نشست با مسئولان پژوهشی دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: کتابخانه‌ها باید در نقطه نیاز مردم باشند و ما در 70 کتابخانه عمومی در سطح استان سعی کرده‌ایم که این امر مهم را پیاده کنیم.

وی عنوان کرد: در رویکرد جدید سعی کرده‌ایم شعاع پیرامونی کتابخانه‌ها را پوشش دهیم و مسائل و مشکلات خانواده‌ها را از طریق مشاوره و نیاز‌سنجی با برگزاری دوره‌های مشاوره و سایر برنامه‌های فرهنگی کمک کار خانواده‌ها باشیم.

جبار نژاد با اشاره به ضرورت حمایت از کسب و کارهای کوچک ابراز کرد: اغلب مردم اصل نیاز به کسب و کار را تشخیص می‌دهند ولی در مواردی مثل زمان شروع کسب و کار و نوع کسب و کار سردرگم هستند و نیاز به داده‌های تخصصی دارند که ما برآنیم با کمک نهادهای علمی و دانشگاهی این نیاز افراد را مرتفع کنیم.

وی وصل شدن کتابخانه‌های عمومی به نهادهای دانشگاهی را نقطه عطفی در توسعه کسب و کارهای کوچک دانست و افزود: همین که کتابخانه‌ها به عنوان مسئله سراغ کسب و کار رفته‌اند کار بزرگی است.

جبارنژاد خاطرنشان کرد: نهادهای علمی مثل جهاد دانشگاهی و دیگر نهادها می‌توانند اطلاعات و داده‌ها را در زمینه کسب و کارهای کوچک مثل زنبورداری و باغداری ، در اختیار کتابخانه‌ها قرار دهند و مسئله دیگر دوره‌های آموزشی بوده که نهادهای علمی می‌توانند این دوره‌ها را برای کتابخانه‌های عمومی برگزار کنند.

سعید رشیدی معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: شناسایی مشکل و راه حل و ایده برای رفع مشکل دو گام اساسی در شروع کسب و کارهای کوچک مقیاس(زیر 50 نفر) بوده و با توجه به خلا اطلاعاتی در زمینه کسب و کار ، کتابخانه‌ها باید سعی کنند به عنوان پشتوانه علمی و اطلاعاتی در کنار متقاضیان کسب و کار باشند.

علی فتح قبادپور معاون پژوهشی دانشگاه پیام نور کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست ادامه داد: کتابخانه‌های عمومی باید تمرکز خود را بر آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در مورد کسب و کارهای کوچک در مناطق روستایی و عشایری بگذارد.

 

*** 

یا ماموریت کتابخانه ها در کشور عوض شده و تغییرات بنیادین کرده یا هم وضعیت اداری و مدیریتی در استان چنان شده که هر نهادی هر طور دوست دارد و تشخیص می دهد عمل می کند ! 

 از باب تذکر به مدیرکل کتابخانه های استان ، ماموریت نهاد زیر مجموعه شما مشخص است به همان بپردازید کفایت می کند . این دلسوزی یا ایجاد ماموریت برای خودتان سبب سرگردانی مردم و تداخل ماموریت سایر نهادها می شود که قطعا چیزی جز افزایش هزینه ها  ، کاهش بهره وری و افزایش ناکارآمدی برای همه شماها نخواهد داشت . 

هر ماموریت جدیدی نیازمند ابزار ، امکانات و هزینه های بیشتری است که قطعا جز شکست در این موضوع خاص را برای شما به همراه نخواهد داشت .

نکته جالب تر آنکه معاون پژوهشی پیام نور استان می گوید " کتابخانه‌های عمومی باید تمرکز خود را بر آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در مورد کسب و کارهای کوچک در مناطق روستایی و عشایری بگذارد." !  

همین خبر کافی است تا بدانیم در کهگیلویه و بویراحمد چه خبر است .! 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Singapore
|
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
0
0
اتفاقاً شما باید از این رویکرد استقبال کنید که کتابخانه عمومی ، به روند اشتغال‌زایی و کارآفرینی کمک می‌کنه. همین رویکرد در کتابخانه‌های عمومی مطرح دنیا هم دنبال میشه. کتابخانه عمومی صرفا قراتخانه نیست
نام:
ایمیل:
* نظر: