به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۶۱۹۸
|
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶
وی به سه استعداد نیروی انسانی، طبیعی و مزیتی استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: روی استعداد مزیتی استان کار خواهیم کرد، از سند آمایشی شروع می‌کنیم و به سند توسعه‌ای استان و شهرستان‌ها می‌رسیم.

خبردنا : مراسم معارفه و تودیع روسای سابق و جدید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد و میرزایی از مدیران سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد.
 مراسم تودیع و معارفه روسای سابق و جدید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد با حضور استاندار، مهمان کشوری (میرزایی_ از مدیران سازمان برنامه و بودجه کشور)، معاونین استاندار و مدیران ارشد کهگیلویه و بویراحمد در سالن شماره یک استانداری برگزار شد.
" علی شهابی‌نسب" رئیس سابق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد_ آخرین صحبت‌هایش را کرد و گفت: دو سال و دو ماه مسوولیت ریاست سازمان برنامه‌ریزی استان را برعهده داشتم که بیشترین مدت مسوولیتم در دولت کنونی بود، آقای احمدزاده به من لطف داشتند و از روزی که آمدند حامی من بودند که از این انسان کوچک نظم و اخلاق‌مدار تشکر می‌کنم. از نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، سه نماینده استان در مجلس شورای اسلامی، از معاونین استاندار، از استاندار وقت کهگیلویه و بویراحمد آقای کلانتری، آقای حاجی‌زاده معاون عمرانی و از همه مدیران کل دستگاه‌های اجرایی، اصحاب رسانه و مردم عزیز و غیور کهگیلویه و بویراحمد صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنم.
وی در ادامه یادی از دکتر نیکبخت رئیس سازمان وقت برنامه و بودجه کرد و از او تشکر و قدردانی کرد.
شهابی‌نسب در ادامه به جایگاه استان کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ موقعیت و جغرافیایی اشاره کرد و گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد در گردشگری جزء استان‌های برتر هستیم. دومین استان نفت خیز کشور هستیم. ۴۰ گونه گیاهان دارویی در استان تولید می‌شود و از این منظر در کشور رتبه اول را داریم، به لحاظ جغرافیایی استان چهار فصل است. دومین استان منابع آب، استان کهگیلویه و بویراحمد است. ۱۰ درصد آب کشور متعلق به کهگیلویه و بویراحمد است. آبشار‌های بشار، مارون... بی نظیر است. یک درصد جمعیت کشور را داریم.
شهابی نسب با اشاره به قابلیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: به لحاظ کشاورزی در سیب درختی رتبه هشتم، گردو رتبه ششم، ماهیان سردابی رتبه سوم را داریم.
وی با اشاره به اینکه در طی چند سال گذشته رشد 87 درصدی در اعتبارات عمرانی داشتیم، گفت: از نظر اعتبارات عمرانی در سال 99،700 میلیارد تومان و در سال 1400،1246 میلیارد تومان، 1401،1550 میلیارد تومان، در لایحه امسال 2035 میلیارد تومان درنظر گرفته شده است.
وی با اشاره به پروژه‌های عمرانی از سال 99 تاکنون گفت: در سال 1401،1370 پروژه عمرانی در استان در دست اجرا است، اعتبارات هزینه‌ای مربوط به 22 دستگاه تابع استانی در لایحه امسال 875 میلیارد تومان است. درامد‌های استانی در لایحه امسال 1486 میلیارد تومان است و 20 درصد رشد بودجه‌ای داشته است.
وی در ادامه گزارشی از عملکرد خود ارایه داد و گفت: سد آبریز یکی از پروژه‌های مهم استان کهگیلویه و بویراحمد که مجوز زیست محیطی آن را گرفته‌ایم و هنوز مطالعات آن توسط وزارت نیرو تکمیل نشده است. برای سد سقاوه تلاش زیادی کردیم، و با حمایت‌هایی که صورت گرفت مجوز سد سقاوه را گرفتیم. برای فاضلاب لنده و باشت تلاش زیادی کردیم و مجوز ان را گرفتیم.
شهابی نسب افزود: با کمک نمایندگان و مجموعه سازمان برنامه و بودجه استانی برخی اعتبارات پروژه‌ای را اخذ کردیم، از جمله اعتبار برای فاضلاب جنوب شهر یاسوج که مشکلات زیادی داشت، برای ماده 23 این موضوع تلاش زیادی کردیم.
رئیس پیشین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گفت: برای یکی از پروژه‌های مهم جاده ای که از باغملک تا دیشموک و چاروسا، چرام، پل بریم باشت و جاده شیراز می‌گذرد، جلسات متعددی برگزار کردیم و ماده 23 آن اخذ شد و اعتبار آن پایدار است، این پروژه یکی از آرزو‌های مردم بود، و می‌تواند 2 میلیون نفر از شهر خوزستان را به کهگیلویه و بویراحمد وصل کند، مناطق محروم از بن بست خارج می‌شوند.
شهابی‌نسب در ادامه گفت: یکی از دغدغه‌های من سد تنگ سرخ بود، که تأمین آب شهرستان بویراحمد و حومه از این سد است. آقای مصلح می‌دانند که من سه بار جلسه در تهران گذاشتم. و تنها پروژه‌ای است که توانستیم از ماده 56 مجوز بگیریم، 160 میلیارد تومان تسهیلات گرفتیم، الان این پروژه با 44 درصد پیشرفت فیزیکی و 635 میلیارد تومان اعتبار دارد و در حال فعالیت است.
رئیس سابق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: زندگی، سلامت و جان خود را فدای پروژه جاده پاتاوه و دهدشت کردم و آنقدر تهران رفتم و آمدم تا این پروژه به خواست الهی به زیر بار ترافیک رفت. حدود 30 متر که یک تونل ریزش کرده مانده است که باید آماده شود.
وی بیان کرد: در سفر اول ریاست جمهوری 3 هزار و 500 میلیارد تومان، و همراه با متمم سفر که استاندار تلاش زیادی کردند، جمعا 6 هزار و 500 میلیارد تومان مصوبات سفر بود.
وی بیان کرد: تعامل خوبی با رسانه‌ها داشتیم و قریب به 10 جلسه با اصحاب رسانه جلسه برگزار کردیم.
شهابی نسب بیان کرد: از سال 99،67 مصوبه و 11 جلسه، سال 1400،75 جلسه و 12 جلسه، 1401،11 جلسه و 74 مصوبه داشتیم.
شهابی نسب بیان کرد: نرخ بیکاری ما از 9 دهم درصد به 7 دهم درصد رسیده، در نرخ تورم رتبه اول را داشتیم که در برهه کنونی رتبه 19 را داریم.
شهابی‌نسب همچنین در پایان صحبت‌هایش بغضش گرفت و گفت: در این مدت به اموالم اضافه که نشد شاید کمتر هم شده باشد. نامهربانی‌های زیادی دیدم. خدا همه ما را ببخشید و عاقبت همه ما را ختم به خیر کند.
شهابی نسب گفت: گوشی تلفنم همیشه روشن بود، از دهیار عزیزی در دورترین نقطه با من در تماس بود تا فرمانداران و مدیران عزیز. هیچگاه به کسی بی احترامی نکردم و خدا کمک کرد و پاسخگو بودم. تا جایی که در توان داشتم زندگی‌ام وقف استان بود.
وی افزود: 31 سال خدمت کردم و الان با بغض می‌خواهم بعد از یک سال سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و استانم را ترک کنم. اما بدانید که هر جا باشم، تا جان دارم برای توسعه استانم کوتاهی نخواهم کرد. برای آقای شاهینی آرزوی موفقیت خواهم کرد تا با همکاری مجموعه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بتوانند قدم‌هایی برای توسعه استان بردارند.

 رئیس جدید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیش از این سمت مشاور عالی معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد و مدیرکل برنامه و بودجه این سازمان را برعهده داشتم و به من اجازه نمی‌دانند به سازمان برگردم که با محبت استاندار، نمایندگان استان و نماینده ولی فقیه استان این اجازه را به من دادند که بتوانم در این استان خدمت کنم. رویکرد من رویکرد برنامه‌محوری، گرایش من توسعه، مدل کار فرایندی و توسعه کار من شاخص محوری است.
جهانگیر شاهینی گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد نیرو‌های استانی توانمند زیاد در جای جای کشور دارد که شاید خیلی از شما نمی‌دانید آن‌ها کجا مشغول به کار هستند.
وی به سه استعداد نیروی انسانی، طبیعی و مزیتی استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: روی استعداد مزیتی استان کار خواهیم کرد، از سند آمایشی شروع می‌کنیم و به سند توسعه‌ای استان و شهرستان‌ها می‌رسیم.
شاهینی اضافه کرد: مسیر حرکت ما مسیر و مقصد نیست. مسیر حرکت من در همه کار‌ها برنامه و هدف است. برنامه‌ای که بتوانیم برای آن هدفی مشخص کنیم. پیامد و آثار هر پروژه‌ای اهمیت دارد و باید ببینیم پروژه‌ها چه پیامد‌هایی دارند و چقدر به رشد توسعه پایدار استان کمک خواهند کرد.
وی با بیان اینکه توسعه اتفاق نمی‌افتد مگر با مشارکت، گفت: ما به اعتبارات استانی اکتفا نمی‌کنیم و برنامه ما هم نیست که فقط به اعتبارات استانی قانع باشیم بلکه به سمت اعتبارات ملی می‌رویم. 85 درصد اعتبارات کشور در وزارتخانه‌ها است و ان شاالله تمام ظرفیت‌های ملی را احصا و استفاده خواهیم کرد.
رئیس جدید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد به روش‌های جدید جذب اعتبارات اشاره کرد و گفت: باید از روش‌های جدید برای جذب اعتبارات بهره ببریم. تهاتر نفت را داریم که متأسفانه برای عده‌ای هست برای عده دیگری نه. فایناس‌ها، صندوق توسعه ملی و... . دیگر منابع هستند که باید از آن‌ها بهره ببریم.
وی تدوین نقش راه توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد را ضروری دانست و گفت: هیچ اتفاق توسعه‌ای در استان کهگیلویه و بویراحمد نمی‌افتد، اگر نقشه راه نباشد.
شاهینی محوریت قراردادن صنایع بزرگ در استان را جزء دیگر برنامه‌های خود عنوان کرد و گفت: باید صنایع بزرگ و تبدیلی در استان رونق بگیرد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان با اشاره به اینکه هوشمندسازی در دستور کار است و باید بدانیم هوشمندسازی فقط منظور کامپیوتر و... نیست، گفت: مسیر‌ها، فرایند‌ها و شاخص‌ها در هوشمندسازی مهم هستند.
وی  گفت: با اجازه آقای استاندار و اعضای محترم، شورای برنامه‌ریزی استان از بودجه محوری خارج خواهد شد و برنامه محور می‌شود.
وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به اینکه مردم دشتستان، ممسنی، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد یک نژاد دارند، گفت: نژاد من با شما یکی است و غریبه نیستم، لر هستم و لهجه من کاملاً لری است و هیچ لهجه‌ای غیر از لری ندارم.
وی در ادامه با بیان اینکه آقای شهابی‌نسب برای من قابل احترام است و به احترامش بلند شدم و اگر رفت هنوز همان جاست، فرقی بین سازمان بودجه‌ای‌ها نیست و همگی به توسعه استان کمک می‌کنیم.
رئیس جدید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: دست یاری به سوی همه دراز می‌کنم. کمک کنید و به جای ایراد گرفتن برنامه و پیشنهاد بدهید. تلاش کنیم و به جایی برسیم که این استان به سمت توسعه پیش برود، این استان محور گردشگری کشور شود، نه استان‌های شمالی مثل گیلان و مازندران و. .. با اتکا به قدرت الهی و زیر سایه مقام معظم رهبری و نماینده ولی فقیه، نوکری مردم را می‌کنم، برخی‌ها می‌گویند؛ این حرف «نوکر» را نزنید. اما من می‌گویم، حالا هر کس خوشش بیاید یا نیاید.

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
0
0
مدرک تحصیلی و رزومه رئیس جدید چیه
امیدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
0
0
حیف شد دکتر شهابی نسب انسان شریف و مدیر توانمندی است افسوس که قدر داشته هایمان را نمی دانیم
محمودی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
0
0
همان داستان مرغ همسایه غاز است . چرا توجه به نخبگان استان نمی شود استاندار چشمش را بر نخبگان بسته است .
نام:
ایمیل:
* نظر: