به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۶۱۹۹
|
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۷
وی تصریح کرد: برنامه های جشن دهه مهدویت و نیمه شعبان باید شایسته، مطلوب و اثرگذار برگزار و نشستی با حضور دستگاه‌های فرهنگی جهت برگزاری هر چه بهتر جشن‌ها و برنامه‌های نیمه شعبان در استان تدارک دیده شود و در خصوص نیمه شعبان برنامه‌ ریزی های لازم صورت گیرد.

 خبردنا : استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سهم مردم از منابع آبی و اعتبارات نفت و گاز، گفت: این استان دومین استان صادرکننده نفت کشور و دارای۱۰ درصد روان آب‌های کشور است ولی سهم آن از این منابع خیلی ناچیز است.

به گزارش " خبردنا " به نقل از ایرنا، سید "علی احمدزاده" در نشست مشترک شورای اداری و شورای برنامه ریزی استان که با حضور رئیس امور استان‌های سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد، اظهار کرد: سهم استان از منابع نفت و گاز و آب این استان مطالبه به حقی است که انتظار می رود در سازمان مدیریت و برنامه ریزی و هم مرکز کشور پیگیری شود.

استاندار: سهم مردم کهگیلویه و بویراحمد از منابع نفت، گاز و آب ناچیز است

احمد زاده با تاکید براینکه انتظار است که از محل منابع اعتبارات استانی و ملی به طرح‌ها و پروژه‌های این استان نگاه ویژه‌ای شود افزود: کهگیلویه وبویراحمد با یک درصد جمعیت و یک درصد مساحت دومین استان تولید کننده نفت کشور می باشد اما سهم استان از اعتبارات نفت تنها سه درصد است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: انتظار می رود سازمان برنامه و بودجه کشور در این زمینه تغییر نگرشی داشته باشد تا سهم بیشتری از اعتبارات نفت و گاز به استان اختصاص یابد.

احمدزاده با تاکید بر برگزاری باشکوه جشن‌ های نیمه شعبان، ادامه داد: نیمه شعبان به عنوان یکی از بهترین اعیاد مذهبی است که باید مدیران به مراسم های دهه مهدویت و نیمه شعبان نگاه ویژه‌ای داشته باشند زیرا از شعائر و مناسبت‌های مهم است و روز خاصی به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: برنامه های جشن دهه مهدویت و نیمه شعبان باید شایسته، مطلوب و اثرگذار برگزار و نشستی با حضور دستگاه‌های فرهنگی جهت برگزاری هر چه بهتر جشن‌ها و برنامه‌های نیمه شعبان در استان تدارک دیده شود و در خصوص نیمه شعبان برنامه‌ ریزی های لازم صورت گیرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: از ویژگی‌های مدیران متعهد و متدین، بزرگ داشتن نماز، شعائر و مناسبت‌های فرهنگی و مذهبی است.

احمدزاده به فراهم نمودن زمینه برای ایجاد نشاط و شادابی با رعایت شعائر اسلامی در بین مردم در ایام الله دهه مهدویت، نیمه شعبان و تعطیلات نوروز تاکید کرد.

وی از همه مدیران دستگاه های اجرایی به خصوص فرهنگی، فرمانداران و شهرداران خواست تا در آستانه نیمه شعبان و عید ملی نسبت به آذین‌بندی ادارات، چراغانی، نورافشانی و نصب پرچم در شهرها همت کنند.

احمدزاده بیان کرد: زیباسازی شهرها از دیگر برنامه‌هایی است که در آستانه عید نوروز مورد تاکید است تا شهرهای استان آماده پذیرایی از مسافران نوروزی شوند و خدمات عمومی لازم برای مهمانان نوروزی فراهم شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با برگزاری جلسه ای تقسیم بندی وظایف بخش های دولتی و بخش خصوصی و نهادهای فرهنگی و انقلابی صورت گیرد.

وی اعلام کرد: فرمانداران هم در شهرستان ها با تشکیل جلسات و هماهنگی بین دستگاهی برنامه ریزی لازم را جهت اجرای جشن‌ های نیمه شعبان و عید نوروز این عید ملی طراحی کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: