به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۶۴۷۵
|
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵

خبردنا:  کاهش چند کیلو از وزن بدون رژیم غذایی عذاب‌دهنده نیز امکان‌پذیر است. برای رسیدن به این هدف راهکارهای فراوانی وجود دارند. در این گالری عکس چند شیوه‌ و راهکار ارائه شده‌اند؛ از نوشیدن آب زیاد گرفته تا خندیدن.

 
 

نوشیدن آب زیاد

 

10 روش موثر و آسان برای کاهش وزن فوری10 روش موثر و آسان برای کاهش وزن فوری

 

قاعده نوشیدن آب روزانه: وزن بدن ضرب در عدد ۳۰ نشان‌دهنده میزان آب لازم روزانه برحسب میلی لیتر برای بدن شماست. مثال: کسی که ۶۰ کیلو وزن دارد، باید روزانه ۸/ ۱ لیتر آب بنوشد.


افزایش حرکت روزانه

10 روش موثر و آسان برای کاهش وزن فوری10 روش موثر و آسان برای کاهش وزن فوری

قرار نیست که ساعت‌های طولانی در باشگاه‌های ورزشی عرق بریزید. شما می‌توانید برنامه‌های کوتاه ورزش روزانه برای خود تعیین کنید. مثلا به جای آسانسور همواره از پله استفاده کنید. این ورزش روزانه کار سوخت چربی در بدن را هموار می‌کند.


سبزی‌ها به جای سیب زمینی

10 روش موثر و آسان برای کاهش وزن فوری10 روش موثر و آسان برای کاهش وزن فوری

سیب زمینی سرخ شده و دیگر تنقلات چرب را دور بریزید. به جای آن روزانه دو وعده میوه و یک وعده سبزی بخورید. میزان هر وعده را نیز خودتان می‌توانید تشخیص دهید زیرا هر وعده برابر است با آنچه در یک دست شما جای می‌گیرد.


برنامه غذایی خود را ثبت کنید

10 روش موثر و آسان برای کاهش وزن فوری10 روش موثر و آسان برای کاهش وزن فوری

دفتر یادداشتی تهیه کنید و هر چه روزانه می‌خورید را در آن ثبت کنید. این امر سبب می‌شود که بدانید چه هنگام چه مقدار خورده‌اید. پس از چندی با مقایسه آن چه روزانه خورده‌اید بهتر می‌توانید برنامه غذایی‌تان را تنظیم کنید.


نان سبوس‌دار استفاده کنید

10 روش موثر و آسان برای کاهش وزن فوری10 روش موثر و آسان برای کاهش وزن فوری

همواره به جای نان سفید از نان سبوس‌دار استفاده کنید، زیرا نان سفید ارزش غذایی ندارد اما نان‌های سبوس‌دار چربی و قند را ذخیره می‌کنند و احساس گرسنگی دیرتر دست می‌دهد.


خواب مرتب و طولانی

10 روش موثر و آسان برای کاهش وزن فوری10 روش موثر و آسان برای کاهش وزن فوری

خواب کم و نامرتب به استرس در بدن منجر می‌شود. بدن همواره در حالتی آماده فعالیت باقی می‌ماند و فعالیت‌های هورمونی مختل می‌شود. در چنین شرایطی هورمون استرس (کورتیزول) تولید و سبب افزایش وزن می‌شود. هر فردی باید شب‌ها هفت تا هشت ساعت بخوابد. خواب مرتب می‌تواند به کاهش وزن بینجامد.


غذای شب

10 روش موثر و آسان برای کاهش وزن فوری10 روش موثر و آسان برای کاهش وزن فوری

شب‌ها به جای خوردن کربوهیدرات‌ها (نان، ماکارونی و سیب زمینی) گوشت بدون چربی یا حبوبات بخورید، زیرا این پروتئین‌ها به شیوع هورمون‌های رشد کمک می‌کنند؛ هورمون‌هایی که در طول خواب فعال می‌شوند.


استراحت در میان کار

10 روش موثر و آسان برای کاهش وزن فوری10 روش موثر و آسان برای کاهش وزن فوری

یوگا و استفاده از تکنیک‌های تنفس عمیق و تمرکز بسیار مفید هستند و آرامش بخش. کسانی که آرامش دارند بهتر می‌توانند وزن کم کنند.


تغییر مواد غذایی روزانه

10 روش موثر و آسان برای کاهش وزن فوری10 روش موثر و آسان برای کاهش وزن فوری

تغییر مواد غذایی روزانه برای کاهش وزن بدن بسیار ضروری است. سبزی‌ها، میوه، نان سبوس دار و لبنیات کم چربی باید به بخش اصلی مواد غذایی تبدیل شوند و به هنگام پخت غذا باید به این نکته توجه داشت که از مصرف زیاد روغن جلوگیری شود.


از خوردن وعده‌های اضافی غذا بپرهیزید

10 روش موثر و آسان برای کاهش وزن فوری10 روش موثر و آسان برای کاهش وزن فوری

باید بین هر وعده غذا حدود پنج ساعت فاصله باشد. وقتی غذاهای دیگر به وعده‌های مشخص غذا اضافه شوند، بدن دیگر نمی‌تواند ذخیره چربی خود را مصرف کند.

نام:
ایمیل:
* نظر: