به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۶۷۵۲
|
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰
سال گذشته تنها بانک مسکن می توانست در پرداخت این تسهیلات مشارکت کند که با توجه به پیگیری های انجام شده توسط استاندار و دیگر مسئولان سایر بانک ها هم امسال مشارکت خواهند داشت.

خبردنا: دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌ های کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان یکی از استان هایی است که کمترین منابع را در اختیار دارد و در سال ۱۴۰۰ نسبت تسهیلات پرداختی به منابع ۱۰۷ درصد بوده و در پایان سال ۱۴۰۱ به حدود ۱۱۱ درصد رسید.

به گزارش"خبردنا"، منصور دانش آموز اظهار کرد: این مهم نشان دهنده این است که بانک ها منابعی را که در سال گذشته توانسته اند جذب کنند عددش خیلی پایین تر از عددی بوده که تسهیلات پرداخت کرده اند.

وی افزود: کارکنان شبکه بانکی استان نهایت همکاری و تلاش را در خصوص پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی، فرزند آوری، ازدواج، کمیته امداد امام خمینی (ره)، نهاد های حمایتی، بنیاد مسکن، بنیاد برکت و بنیاد شهید و نهضت ملی مسکن را داشته اند.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌ های کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن، ابراز کرد: سال گذشته تنها بانک مسکن می توانست در پرداخت این تسهیلات مشارکت کند که با توجه به پیگیری های انجام شده توسط استاندار و دیگر مسئولان سایر بانک ها هم امسال مشارکت خواهند داشت.

دانش آموز تصریح کرد: سال گذشته در زمینه پرداخت تسهیلات ازدواج این استان به حدود ۹ هزار و ۴۷۰ نفر تسهیلات پرداخت شده که تسهیلات پرداختی (۹ هزار و ۴۷۰ نفر) نسبت به تعداد ثبت نامی ها ( ۱۳ هزار و ۴۰ نفری) با ۷۲ درصد افراد متقاضی تسهیلات ازدواج، استان رتبه دوم کشور را در پرداخت تسهیلات داشته است.

وی بیان کرد: البته به صورت غیر رسمی وزارت ورزش و جوانان اعلام کرده که استان خراسان شمالی و کهگیلویه و بویراحمد رتبه های آخر را دارند که مقیاسی که دارند مقیاس صحیحی نیست.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌ های کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: سال جاری همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند باید بانک ها واحدهای تولیدی را در اولویت قرار دهند که امسال به خصوص واحدهای تولیدی دانش بنیان و طرح نهضت ملی مسکن اولویت نخست بانک های استان قرار گرفته است.

دانش آموز ابراز کرد: در سفر دوم رئیس جمهور به استان مشکل کمبود منابع استان مطرح خواهد شد.

وی افزود: امید است رئیس جمهور خط ویژه اعتباری به استان دهد که دیگر تسهیلات تکلیفی و منابع و مصارف خیلی محدودیت ایجاد نکند.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌ های کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: استانی که محروم است و قرار است از محرومیت خارج شود می طلبد ویژه دیده شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: