به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۶۷۹۴
|
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۶
بر اساس همان مثل اگر اگر مسلمان نیستیم لااقل آزاده باشیم شما اگر به شخص خاصی نگاه می‌کنی ما به شهر و وضعیت آن نگاه می‌کنیم این کارها باعث بی اعتمادی بیشتر مردم به ما خواهد شد.

خبردنا: شورای شهر یاسوج به مانند سایر جلسات دیگر حاشیه ها و تنش های زیادی داشت که دست آخر منجر شد تا اعضای شورای شهر در دو محل جلسه خود را برگزار کنند!.

به گزارش"خبردنا"، نشست شورای شهر یاسوج در خصوص تعیین تکلیف سوال از شهردار با حضور همه اعضا و به ریاست کیوان آشنا برگزار شد.

در این جلسه شورای شهر یاسوج به مانند سایر جلسات دیگر حاشیه ها و تنش های زیادی داشت که دست آخر منجر شد تا اعضای شورای شهر در دو محل جلسه خود را برگزار کنند!.

کیوان آشنا به همراه جاودانه در اتاق اصلی و هدایت اکبری و سایر مخالفین نیز در اتاقی دیگر کار خود را ادامه دادند.

در این جلسه فرشید احمدی کیش یکی دیگر از اعضای شورای شهر که گفته می‌شود به تازگی مخالف شهردار شده به جد پیگیر جواب دادن شهردار به سوالات خود بود اما آن گونه که از متن جلسه برمی‌آمد قصدی برای همراهی سایر مخالفین در این جلسه را نداشت.

 طبق آنچه که در طول چندین و چند جلسه اخیر مربوط به پاسخ سوالات شهردار به شورای اسلامی شهر اتفاق افتاده چنین به نظر می‌رسد که در یک سوی قضیه کیوان آشنا به عنوان مهمترین و اصلی‌ترین حامی شهردار یاسوج در کنار جاودانه یکی دیگر از حامیان او کاملاً در یک صف قرار گرفته‌اند و در سوی دیگر هدایت‌الله امیری؛ هدایت اکبری بهنام عباس نژاد و عطاالله دانشی به عنوان مخالفین قرار دارند که البته با توجه به روند جلسه و جلسات قبل ضلع سومی هم در شورای اسلامی شهر یاسوج وجود دارد و او کسی جز فرشید احمدی کیش نیست.

در طول جلساتی که در چند هفته اخیر برگزار شده چشم همه از جمله اکثریت و اقلیت به رفتار و گفتار و عملکرد فرشید احمدی‌کیش دوخته شده اما در جلسه امروز یکشنبه 31 اردیبهشت فرشید احمدی‌کیش جمله‌ای را بر زبان آورد که در جای خود قابل تامل است.

 او هم از رئیس شورای اسلامی شهر گلایه داشت! هم از شهردار گلایه‌مند بود! هم از دوستانی که تازگی به آنها پیوسته اظهار گلایه می‌کرد! لذا چنین رفتاری از سوی او قابل تحلیل و تفسیر است.

اما در این جلسه باز هم تنش و درگیری میان چهار عضو شورای اسلامی شهر یاسوج از یک سو با رئیس شورای اسلامی شهر از سوی دیگر نشان داد که آنها به هیچ وجه با این وضعیت صلح و سازشی با یکدیگر نخواهند داشت و می بایست این روند همچنان ادامه داشته باشد.

در حالی که امروز قرار بود تحرکاتی در شورای اسلامی شهر یاسوج صورت بگیرد به ناگاه فرشید احمدی کیش چنین گفت که باید شهردار به سوالات من پاسخ دهد و همین نشان می‌داد که این عضو شورای اسلامی شهر یاسوج هماهنگ و همراه با مخالفین شهردار نیست و به همین دلیل چهار عضو دیگر نتوانستند خواسته خود را عملی کنند.

در این جلسه عطاالله دانشی می‌گفت سوال کتبی و حضوری نداریم؛ مقدم گفته بود که می‌آیم اما نیامد چرا در این جلسه حضور پیدا نکرد؟.

در همین حین برخی از اعضای شورا به خصوص هدایت اکبری از رئیس شورا خواستند تا تماس تلفنی با شهردار برقرار کند و از او بخواهد که در جلسه حضور پیدا کند.

کیوان آشنا نیز همین کار را انجام داد اما شهردار تماس این عضو شورا را 2 بار جواب نداد! هر چند در این بین برخی اعضای شورا معتقد بودند که رئیس شورا و شهردار با یکدیگر هماهنگ عمل کرده‌اند و این جواب ندادن گوشی نیز به دلیل همان هماهنگی میان آن دو بوده است.

بهنام عباس‌نژاد منتخب اول شورای اسلامی شهر یاسوج خطاب به رئیس شورا گفت: تا امروز معتقد بودیم مسیر خود را گم کرده‌ایم اما آقای آشنا؛ شما مسیر را شخم زده‌اید و شورا را از تصمیم گیری انداخته‌اید شورایی که نتواند تصمیم بگیرد باید درب آن را تخته کرد.

عضو شورای اسلامی شهر خطاب به آشنا گفت: بر اساس همان مثل اگر اگر مسلمان نیستیم لااقل آزاده باشیم شما اگر به شخص خاصی نگاه می‌کنی ما به شهر و وضعیت آن نگاه می‌کنیم این کارها باعث بی اعتمادی بیشتر مردم به ما خواهد شد.

عباس نژاد خطاب به آشنا گفت: آرامش مردم و خود شهردار را گرفته اید و اجازه تصمیم‌گیری نمی‌دهید، مسیر شورا را عوض کرده اید شما خودتان همه بازی‌ها را می دانید.

دانشی هم گفت: آقای آشنا رئیس شورا در حال فرصت‌سوزی و دادن فرصت بیشتر به شهردار است.

اما کیوان آشنا می‌گوید دنبال این هستم که حق مردم و شورا ضایع نشود.

عطاءالله دانشی خطاب به رئیس شورا گفت: با الفاظ بازی نکنید مشخص است که از شهردار نمی‌خواهی که به شورا بیاید.

کیوان آشنا در پاسخ به همه این حرف‌ها می‌گوید: استیضاح فرایند قانونی دارد و اگر به درستی انجام نشود در دیوان عدالت اداری دچار مشکل خواهیم شد.

رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج می‌گوید ما تمام روال قانونی خودمان را برای این کار انجام دادیم از نظر من شهردار استنکاف ورزیده باید پاسخ سوالات را می‌داد اگر رای گیری می‌شد من رای به استنکاف می‌دادم ولی آقای احمدی‌کیش می گوید من پاسخ سوالاتم را می‌خواهم.

آشنا می‌گوید: چرا نامه‌ای که خودشان نوشته و امضا کرده‌‌اند را قبول ندارند در این جلسه قرار بود موضوع جلسه قبل پی‌گیری شود اما روند به گونه‌ای دیگر شد.

به گزارش"خبردنا"، آنچه که در این روز مشاهده شد نشان می‌داد که دو طیف به صورت مستقیم  در مقابل یکدیگر ایستاده‌اند از یک سو ۴ عضو مخالف شهردار و از سوی دیگر دو موافق شهردار اما آنچه که باعث شده  شورا نتواند به تصمیم‌گیری برسد شاید به طیف سومی برمی‌گردد که در اعلام موضع هر دو طرف را سردرگم کرده است!؟.

در نشست شورای شهر یاسوج البته یک موضوع جالب و البته مبهم نیز در طول چند جلسه اخیر از جمله جلسه امروز دیده شد و اینکه فرشید احمدی‌کیش یکی از اعضای شورا دائماً از خبرنگاران میخواهد که مطلبی از او درج نکنند.

هر چند جلسه شورای اسلامی شهر یاسوج علنی و با حضور خبرنگاران برگزار می شود معلوم نیست چرا احمدی‌کیش عضو شورای اسلامی شهر یاسوج  اجازه نمی‌دهد خبرنگاران مواضع وی را برای مردم و افکار عمومی اعلام کنند؟.

هرچند خبرنگاران هرگز نسبت به این درخواست فرشید احمدی کوتاه نیامدند و اعلام کردند اگر جلسه علنی بوده و خبرنگاران حضور دارند شما نمی توانید برای آنها تعیین تکلیف کنید.

هدایت اکبری در این نشست بعد از آن که به شدت با رئیس شورا درگیری لفظی پیدا کرد از محل جلسه خارج شد و سپس دیگر مخالفین نیز او را همراهی کردند.

این عضو شورای اسلامی خطاب به رئیس شورا گفت: وقتی نمی‌خواهید قانون ار رعایت کنید مجبوریم خودمان دست به کار شویم.

در این جلسه احمدی‌کیش از رسانه‌ها انتقاد کرد که برخی از آن‌ها گفته‌‌اند آقای احمدی‌کیش زیگزاگی حرکت می‌کند. 

نام:
ایمیل:
* نظر: