به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۶۸۳۵
|
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵
تیمی تشکیل شده و با متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در استان تماس می‌گیرند تا عملکرد بانک های عامل در زمینه نهضت ملی مسکن را پایش کنند و نتیجه آن نیز در نشست بعدی شورای مسکن استان ارائه می شود.

خبردنا: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: از دو هفته قبل تاکنون آمار بانک‌های عامل استان در زمینه نهضت ملی مسکن در این استان تغییر نداشته و چنین امری نشان می‌دهد که با‌نک‌های استان قصور و کم کاری دارند.

به گزارش"خبردنا"، عیسی شهامت در نشست شورای مسکن استان اظهار داشت: برآورد اعتبار لازم برای ایجاد زیرساخت های آب، برق و گاز نهضت ملی مسکن استان به تهران ارسال می شود تا به استناد مصوبه شورای عالی مسکن یک سوم اعتبارات صندوق ملی مسکن در این خصوص تخصیص یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به تامین اعتبارات لازم برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن استان تاکید کرد و اظهار داشت: مغایرت‌هایی که بین آمار سامانه اداره کل راه و شهرسازی و بانک‌های عامل استان وجود دارد باید ظرف 48 ساعت آینده احصا، شناسایی و ارائه شود.

وی با بیان اینکه، برآوردی از فعالیت‌ها و عملکرد دستگاه های عضو شورای مسکن در خصوص طرح نهضت ملی مسکن صورت گرفته است اظهار داشت: در نشست بعدی شورای مسکن استان مسببان، مقصران و افراد کم کار و سهل انگار در اجرای طرح نهضت ملی مسکن استان به استاندار اعلام می شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: چنانچه بانک‌های عامل این استان در بحث پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن قصور داشته باشند نیز به استاندار معرفی می شوند.

وی تصریح کرد: از فردا نمایندگان حوزه معاونت عمرانی استانداری و اداره کل راه و شهرسازی این استان در بانک‌های عامل مستقر شده و اقدام به پایش اطلاعات نهضت ملی مسکن و یکسان سازی آمار بین بانک ها و راه شهرسازی می کنند.

شهامت اظهار داشت: از دو هفته قبل تاکنون آمار بانک‌های عامل استان در زمینه نهضت ملی مسکن در این استان تغییر نداشته و چنین امری نشان می‌دهد که با‌نک‌های استان قصور و کم کاری دارند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: متاسفانه بانک‌های عامل آنچنان که باید در خصوص طرح نهضت ملی مسکن در استان عمل نکرده اند و باعث کندی و قفل شدن کارها شده است.

وی عنوان کرد: تیمی تشکیل شده و با متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در استان تماس می‌گیرند تا عملکرد بانک های عامل در زمینه نهضت ملی مسکن را پایش کنند و نتیجه آن نیز در نشست بعدی شورای مسکن استان ارائه می شود.

شهامت تاکید کرد: نظارت بر عملکرد بانک‌ها و دستگاه های مرتبط را آغاز کردیم و دیگر در این زمینه با کسی تعارف نداریم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ما چیزی از مردم پنهان نداریم و دنبال کار واقعی هستیم اگر بانک‌ها می‌گویند سامانه مسکن ملی ایراد دارد و آمار آنها ثبت نشده است، لیست پرداخت‌هایشان را ارائه دهند.

تصمیمات سریع برای گره گشایی پروژه های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد

عیسی شهامت ‌همچنین در نشست شورای فنی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان باید به صورت ویژه پای کار بوده و برای پیگیری و رفع مشکلات پروژه‌های عمرانی خود، موارد را شناسایی و طی ارائه پیشنهادات و راهکارها از ظرفیت شورای فنی استفاده کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: موضوع برنامه زمانبندی و رعایت اصول فنی و ایمنی در پروژهای عمرانی استان مهم است.

شهامت تاکید کرد: پروژه های عمرانی استان به خوبی توسط کمیته نظارت شورای فنی استان نظارت و رصد می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: بررسی و نحوه نظارت براجرای پروژه های عمرانی محور اصلی جلسه است.

وی به اهمیت پروژه شاه غالب اشاره و اعلام کرد: شماره ای جهت اطلاع رسانی آخرین وضعیت پروژه جاده امام زاده شاه غالب به اهالی داده شده است تا روند پروژه گزارش داده شود.

شهامت عنوان کرد: مدیران عضو شورا شخصا در جلسه حاضر شوند و اطلاعات کامل از آخرین وضعیت همه پروژه های حوزه کاری خود را داشته باشند.

در این نشست پس از بررسی روند اجرای طرح های عمرانی در دستور کار جلسه، مشکلات چند طرح اجرائی راکد مطرح و مورد رسیدگی قرار گرفت.

نام:
ایمیل:
* نظر: