به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۶۸۳۸
|
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱
چشم انتظار همت دولت سیزدهم؛
چنانچه پروژه هتل ورزش یاسوج راه اندازی شود می تواند یک تحرکی در بحث ورزش استان ایجاد کند و در زمینه جذب سرمایه، گردشگر و توسعه ورزش موثر است زیرا ظرفیت خوبی برای درآمدزایی است.

خبردنا: پروژه هتل ورزشی یاسوج در سال ۸۵ کلنگ‌زنی شد و اکنون پس از ۱۶ سال با ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی نیمه کاره رها شده است در حالی که ساخت آن از مهمترین گام ها برای توسعه هر چه بیشتر ورزش کهگیلویه و بویراحمد بشمار می رود و مردم امیدوارند در دولت سیزدهم نیز همچون دیگر طرح های برزمین مانده ویژه دیده شود.

به گزارش"خبردنا"،  بر اساس برنامه زمان‌بندی شده قرار بود در یک بازه زمانی طرح هتل ورزش یاسوج سه ساله به اتمام برسد اما اکنون پس از گذشت این همه سال به دلیل برخی کم توجهی ها و کمبود منابع مالی همچنان تکمیل نشده است.

هتل ورزشی یاسوج که متعلق به اداره کل ورزش و جوانان استان است در زمینی به مساحت چهار هزار مترمربع درقالب پنج طبقه شامل رستوران، سالن همایش، سوئیت، خوابگاه در دو طبقه شامل ۲۸ اتاق به تعداد ۲۴۰ تخت، هشت واحد سوئیت و سالن آمفی تئاتر عملیات اجرایی آن شروع شده است.

کار احداث پروژه هتل ورزش شهر یاسوج در مجموعه ورزشی ۱۵ هزار نفری "دولت آباد" در شهر "یاسوج" آغاز شد و پس از گذشت قریب به ۱۶ سال تنها حدود ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

یاسوج در دامنه کوههای دنا آرمیده به دلیل داشتن آب و هوای خنک و طبیعتی کوهستانی در هر موقع از سال دلنشین و پذیرای افراد از سراسر ایران بوده و فکر احداث این هتل ورزش هم به واسطه شرایط بکر و خاص این استان بوده است .

شهر یاسوج که بدرستی پایتخت طبیعت ایران نام دارد و ساخت این اماکن بدون تردید سرمایه گذاران زیادی را در حوزه ورزش به استان می کشاند و در نهایت به توسعه استان ختم می شود.

هتل ورزش شهر یاسوج جزو نیازهای ضروری ورزشکاران و حوزه ورزش کهگیلویه و بویراحمد است و می تواند به توسعه و اعتلای روزافزون ورزش این استان کمک موثری کند.

استعدادهای نهفته ورزشی بسیاری در رشته های مختلف در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارند که هتل ورزش یاسوج می تواند نقش بسزایی در شکوفایی این استعدادها در آینده داشته باشد.

تکمیل و افتتاح این طرح سبب کاهش مشکل برگزاری و میزبانی رقابت های مختلف ورزشی در عرصه ملی خواهد شد و با راه اندازی هتل ورزش یاسوج می توان شاهد جهش قابل توجهی در پیشرفت ورزش کهگیلویه و بویراحمد بود.

پس از افتتاح هتل ورزش یاسوج می توان اردوها و رقابت های تیم های مهم ورزشی کشور را در کهگیلویه و بویراحمد میزبانی کرد و این هتل ورزش از بهترین هتل های کشور به شمار می رود که در حال حاضر نیمه کاره رها شده است.

پروژه نیمه تمام ۱۶ساله هتل ورزش یاسوج؛ ظرفیتی که خاک می‌خورد

پروژه هتل ورزش یاسوج جزو طرح های اولویت دار استان است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: رفع مشکل هتل ورزشی یاسوج در مجموعه ورزشگاه ۱۵ هزار نفری "دولت آباد" یاسوج ،از پروژه های اولویت دار استان است که در سفر دوم رئیس جمهور دیده خواهد شد.

سید علی احمدزاده عنوان کرد: اینگونه پروژه ها با اعتبارات استانی به نتیجه نمی رسند و بنا داریم در سفر دولت اعتباری بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان بگیریم تا دوباره پویایی و شور و شوق به ورزش استان بازگردد.

وی با بیان اینکه اعتبارات ورزشی کم و پاسخ گوی ورزش استان نیست، افزود: نبود حامی در حوزه ورزش استان کاملا احساس می شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: پروژه‌های ورزشی ناتمام یا در دست اجرا در سطح استان؛ اعم از سالن ها، زمین ها و استخرهای ورزشی،در اعتبارات متمم و همچنین در سفر دوم دولت به استان دیده می شود.

احمدزاده ادامه داد: از سرمایه‌گذاران و مشارکت بخش خصوصی برای تکمیل پروژه های ورزشی استقبال می کنیم و تسهیلات لازم را برای آنها تامین می کنیم.

 

پروژه نیمه تمام ۱۶ساله هتل ورزش یاسوج؛ ظرفیتی که خاک می‌خورد

هتل ورزش یاسوج چشم انتظار ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل

مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: چنانچه پروژه هتل ورزش یاسوج راه اندازی شود می تواند یک تحرکی در بحث ورزش استان ایجاد کند و در زمینه جذب سرمایه، گردشگر و توسعه ورزش موثر است زیرا ظرفیت خوبی برای درآمدزایی است.

عین الله دهقان افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی مطلوب استان می توان به راحتی با استفاده از قابلیت این هتل ورزش اردوهای تیم ملی و کمپین تیم ملی را میزبان شویم.

وی عنوان کرد: این طرح یک پروژه استانی است که کل استان از آن ذینفع می شوند و زمینه ای برای اجرای برنامه های مختلف بزرگ در استان خواهد بود.

مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: تکمیل و تجهیز این ابر پروژه حوزه ورزش به ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد امید است در سفر دوم رئیس جمهور این دغدغه جامعه ورزشی استان به سرانجام برسد.

به گفته دهقان برای سفر دوم رئیس جمهور به استان ۱۷ پروژه ورزشی با اعتباری افزون بر ۲۵۷ میلیارد تومان پیشنهاد داده شده است.

عدالت در توسعه ورزش رویکرد دولت سیردهم است

مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اهتمام دولت سیزدهم به حوزه ورزش به ویژه عدالت اجتماعی در مناطق روستایی و شهری بی‌سابقه است و در مدت یک سال توانستیم از ۱۱۵ پروژه این اداره‌کل، ۳۴ پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.

وی عنوان کرد: برای این ۳۴ پروژه ۴۹ میلیارد تومان تخصیص داده شده و پروژه‌های مذکور در همه شهرستان‌های استان توزیع شده است.

دهقان ابراز کرد: این پروژه ها شامل چهار سالن ورزشی و ۳۰ چمن مصنوعی بوده‌اند و اغلب آن ها در بین سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۸ خوابیده و غیرفعال بودند.

وی با اشاره به ابرپروژه‌های ورزشی استان، بیان کرد: هتل ورزشی یاسوج، ورزشگاه ۱۵ هزار نفری، استخر بانوان گچساران، ورزشگاه قلعه رئیسی، استخر پاتاوه از جمله‌ طرح‌های بزرگ استان هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: در سال گذشته ۱۳ خانه ورزش روستایی در روستاهای کم‌برخوردار و پرجمعیت تأسیس شده و پنج روستا در برنامه جدید اضافه خواهد شد.

به گفته او در سال ۱۴۰۰ تعداد ورزشکار سازمان‌یافته در استان، ۲۱ هزار نفر بوده اما در سال ۱۴۰۱ به ۳۴ هزار نفر افزایش یافته است.

استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود ۷۲۶ هزار نفر جمعیت دارای هشت شهرستان، ۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است.

در این استان هم اکنون ۳۴ هزار ورزشکار سازمان یافته در ۵۰ رشته ورزشی و در قالب ۴۸ هیات ورزشی در استان و ۴۰۱ هیات ورزشی در شهرستان ها، فعالیت می کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: