به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۶۸۷۷
|
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۵

خبردنا: اگر برای شماهم مفهوم تاریخ های تولید و انقضا انگلیسی روی محصولات مشکل است بهتر است این مطلب را مطالعه نمایید.

تاریخ تولید و انقضا انگلیسی چه اختصار و علامتی است؟

حتما برای شما هم پیش آمده که در تشخیص تاریخ تولید و انقضا انگلیسی درج شه روی هر محصولی، دچار سردرگمی شده باشید. با ما در این بخش همراه باشید.

exp یعنی تاریخ تولید یا انقضا؟

عبارت "exp" مخفف "expiration" است و به معنای "تاریخ انقضا" محصول می‌باشد. این نشانه معمولاً در بسته‌بندی محصولات قرار می‌گیرد و تاریخی را نشان می‌دهد که محصول در آن تاریخ از مرحله قابل استفاده خارج می‌شود و باید دور ریخته شود. تاریخ تولید معمولاً با علامت دیگری نمایش داده می‌شود، مانند "mfg" که مخفف "manufacturing" است و به معنای "تولید" محصول است. در هر صورت، در بسته‌بندی محصول به دقت نگاه کنید تا بتوانید تاریخ تولید و انقضا را شناسایی کنید.

p یعنی تاریخ تولید یا انقضا؟

علامت "P" روی محصولات، مخفف "تاریخ تولید" (Production Date) است و نشان می‌دهد که محصول در چه زمانی تولید شده است. در صورتی که این علامت روی محصول وجود نداشته باشد، می‌توانید از شماره سری ساخت یا بچ نامبر استفاده کنید تا تاریخ تولید محصول را تعیین کنید. به عنوان مثال، تاریخ May 22, 2022 به معنای تاریخ تولید محصول است.

معنی مخفف تاریخ انقضا و تولید انگلیسی روی کالا

البته باید بگوییم که عبارت "p" به تنهایی در بسته‌بندی محصولات معمولاً به معنای "تاریخ تولید" نیست و برای نمایش تاریخ تولید اغلب از علامت "mfg" استفاده می‌شود. اما در برخی موارد خاص، بسته‌بندی محصولات ممکن است از اختصارها یا نشانه‌های خاص استفاده کند که ممکن است برای مشتریان گمراه کننده باشد. بهتر است در این موارد به دستورالعمل‌ها و توضیحات مربوط به محصول در بسته‌بندی یا در فهرست مواد محصول توجه کنید تا بتوانید به درستی تاریخ تولید و سایر اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنید.

در نتیجه 

در یک جمله اگر بخواهیم مخفف تاریخ تولید و انقضا انگلیسی کالاها را برایتان بگوییم؛

  • مخفف تاریخ انقضا به انگلیسی:"Expiration Date" یا "Exp. Date"

  • مخفف تولید به انگلیسی:"Manufacturing" یا "Mfg." می باشد.

اختصار PAO روی محصولات چیست؟

عبارت "Period After Opening" (PAO) مخففی است که تاریخ انقضای محصول پس از باز شدن درب را نشان می‌دهد. این نماد معمولاً بر روی محصولات یکبار مصرف یا غیرقابل خرابی استفاده نمی‌شود. ظاهر PAO شامل یک ظرف باز همراه با یک عدد و کلمه یا حرف است.

عدد نشان‌دهنده بازه زمانی است که محصول پس از باز کردن درب قابل استفاده است و معمولاً با حرف "M" که مخفف کلمه "Month" یا "ماه" استفاده می‌شود. این نماد برای محصولاتی با عمر بیشتر از سی ماه استفاده می‌شود. باید توجه داشت که استفاده از این نماد برای محصولات ساخت ایران مجاز نیست، زیرا محصولات ساخت ایران باید دارای تاریخ انقضا باشند.

نام:
ایمیل:
* نظر: