به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۶۸۸۸
|
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۰
علاوه بر ایجاد آتش بُر نشست های مختلف با حضور نهادهای متولی و سازمانهای مردم نهاد برای مقابله با حریق و افزایش تعامل و همکاری با دستگاه های برون سازمانی برگزار شد.

خبردنا: رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه گفت: در سال جاری ۳۵هکتار از مزارع و مراتع این شهرستان دچار آتش سوزی شد که از این میزان ۳۰هکتار مزارع کشاورزی و پنج هکتار مراتع بوده است.

به گزارش"خبردنا"، علی کریمی اظهار داشت: تاکنون پنج فقره آتش سوزی در مناطق مختلف کهگیلویه با حضور به موقع نیروها مهار شده است.

وی بیان کرد:در این آتش سوزی چند اصله درخت و چندین هکتار مزارع گندم کشاورزان در آتش سوخت.

وی کمبود نیروی انسانی را مهمترین چالش آتش سوزی ها دانست و افزود: برای مهار به موقع آتش سوزی ها تامین نیروی انسانی ضروری است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه گفت: در مناطقی که سابقه آتش سوزی داشته و پوشش علفزارهای آنها زیاد است آتش بُر ایجاد شد.

وی بیان کرد: آتش بُر با بررسی کارشناسان به منظور پیشگیری از وسعت گرفتن دامنه حریق هنگام آتش سوزی ایجاد شد.

کریمی تصریح کرد: علاوه بر ایجاد آتش بُر نشست های مختلف با حضور نهادهای متولی و سازمانهای مردم نهاد برای مقابله با حریق و افزایش تعامل و همکاری با دستگاه های برون سازمانی برگزار شد.

وی اضافه کرد: همچنین برنامه ریزی هایی در بخش‌های مختلف شهرستانی کارگروه هایی شکل گرفت تا با کشیک های آماده باش، گشت زنی مستمر و صحبت با بهره برداران بتوان میزان حریق در مراتع را به حداقل ممکن برسانند.

هرساله با آغاز فصل تابستان و خشک شدن گیاهان مرتعی و افزایش دمای هوا زنگ خطر آتش سوزی در مراتع به صدا در می آید و این مساله چند سالی است که به دغدغه دوستداران محیط زیست و مسئولان حوزه بحران شهرستان تبدیل شده است.

سطح مراتع و جنگل‌های شهرستان کهگیلویه ۳۲۶ هزار هکتار است.

نام:
ایمیل:
* نظر: